Bugarski akcelerator dosad je uložio više od tri milijuna eura (blizu 23 milijuna kuna) u 41 startup iz sedam zemalja regije, među kojima je i Hrvatska. Doznajte iz prve ruke što traže od startupova i što im preporučuju
Launchub je fond za ulaganje u ranim fazama razvoja (seed), osnovan 2012. godine. Zainteresirani su za digitalne startupove u Južnoj i Istočnoj Europi. Spremni su uložiti od 30 do 200 tisuća eura (od oko 228 tisuća do 1,5 milijuna kuna), u zamjenu za vlasnički udio u tvrtci.
Dosad su uložili više od tri milijuna eura (blizu 23 milijuna kuna) u 41 startup iz sedam zemalja regije - Bugarske, Rumunjske, Makedonije, Hrvatske, Grčke, Slovenije i Ukrajine. Fokusirani su na digitalne tehnologije, a dosad su uložili u projekte vezane uz alate za razvojne programere, obrazovanje, zdravstvo, zabavu, računalstvo u oblaku i poslovni softver.
Porazgovarali smo sa Stanislavom Sirakovom, jednim od partnera u Launchubu. Sirakov je 2008. napustio Allianz kako bi pokrenuo vlastiti posao - tržište za posudbe među malim poduzećima. Vodio je najveće natjecanje poslovnih planova u Bugarskoj Empower Award.
Što Launchub očekuje od startupova?
Posvećen tim koji se razumije u to čime se bavi, a koji cilja neriješene probleme na velikim tržištima. Tražimo neku vrstu potvrde vrijednosti, poput rastuće baze klijenata, tima s dokazanim poduzetničkim vještinama, vrlo temeljitog poznavanja područja kojim se bave i neposrednog iskustva s problemom koji nastoje riješiti.
Koliki vlasnički udio u startupu tražite za ulaganje?
Budući da smo među prvim investitorima, moramo balansirati između održavanja našeg udjela relevantnim nakon što dođu naredne runde ulaganja i ostavljanja dovoljnog udjela osnivačima kako bismo i dalje bili motivirani razvijati poslovanje na dulje staze. U praksi to znači kako obično tražimo udio od 10 do 25 posto.
Kako obično izlazite iz ulaganja?
Launchub je dugoročan investitor, čiji je cilj zadržati se u tvrtci dovoljno dugo, dok ne završi puni razvojni krug. Vjerujemo kako će klijenti i nositelji udjela doći ako osnivači stvaraju vrijednost za njih. To može biti javna ponuda dionica ili prodaja tvrtke, što u potpunosti ovisi o viziji poslovnog razvoja koju osnivači imaju.
Što biste savjetovali startupima koji se žele prijaviti u Launchubov program?
Pronađite nekoga tko će vas preporučiti - to mogu biti osnivači koji su već prošli naš ili sličan akceleratorski program, drugi investitori, mentori...
Proučite nas temeljito, pogledajte u koje sektore ulažemo, kakva nam je vizija razvoja tvrtki, kako radimo s osnivačima.
Pokušajte sami financirati svoje poslovanje, obratite nam se kad počnete ostvarivati prve prihode ili promet na usluzi koju nudite.
Razgovarajte s nama čak i ako vam novac nije neposredno potreban.
Dobro upoznajte područje kojim se bavite, projekt koji razvijate i budite spremni podijeliti viziju s nama.