BEN FROST I FOREST SWORDS

Bučni i moćni elektro finiš Žednog uha

03.06.2014 u 15:00

Bionic
Reading

Čast da zatvori posljednju večer festivala Žedno uho, u Močvari je sinoć pripala bučnom eksperimentalcu Benu Frostu i engleskom elektroničaru s jasnom vizijom - Matthewu Barnesu, znanim pod imenom Forest Swords

Australac s islandskom adresom i marljivi radnik eksperimentalnog kova, tako se ukratko može opisati Bena Frosta - umjetnika čije je sinoćnje gostovanje u klubu Močvara iznjedrila suradnja Multimedijalnog instituta MaMa i Žednog uha. Pod svojim imenom, Frost iza sebe ima tri studijska albuma i jedan EP, a aktualan album 'A U R O R A', nakon lansiranja prijašnjih izdanja pod skutama vlastitog labela, izdaje za Mute Records - kultnu etiketu istančanog ukusa kojoj se rijetko kad omakne greška. Spomenuti album tek treba biti službeno objavljen, ali već sada ga krasi titula jednog od zvukovno najuzbudljivijih albuma godine.

Frost se na pozornicu Močvare popeo malo kasnije od najavljenog, a i taj dolazak će jednakom mjerom biti pamtljiv kao i cjelokupan jednosatni nastup u punom audiovizualnom smislu. Naime, već u samom uvodnom predstavljanju, prostor Močvare postao je obavijen gustim, umjetnim dimom iza kojeg se Frost nazirao u obrisima, praćen pomno smišljenim svjetlosnim efektima, a nasposljetku i stroboskopom u koncertnom klimaksu. Iz svega toga, jasno se da zaključiti kako vizualnu stranu priče Frost ne shvaća tako olako. Komuniciravši s publikom na prilično jednostavan način, s mizernim stankama za lovljenje zraka i nepostojećom interakcijom pred mikrofonom na relaciji izvođač - publika, Frost je jasno dao na znanje da od okupljenog mnoštva očekuje apsorpciju svake čestice njegovog gradirajućeg militantnog ritma, čija je neizrečena želja, u konačnici, zaprimljena kod publike i provedena u djelo. Frostov nastup grešno bi bilo razdvajati na manje segmente, već ga je potrebno sagledati kao cjelinu s glavom i repom, cjelinu građenu na pretakanju tišine u veličanstvenu buku.

Nakon objave debitantskog EP- ja 'Dagger Paths' 2010. godine, koji je tim činom postao jedan od najzanimljivijih debitantskih izdanja, Matthew Barnes aka Forest Swords pokušavao se odreći početničkog uspjeha, ignorirajući malu hordu zainteresiranih u njegov lik i djelo koja je 'lupala na vrata' njegovog doma u Wirralu, predgrađu Liverpoola. Što zbog problema sa sluhom i dnevnog posla u ulozi grafičkog dizajnera, Barnes je i dalje pristupao glazbi kao sekundarnoj aktivnosti. Na svu sreću svojih starih i novih poklonika, Barnes okreće ploču i svoju glazbenu priču koju je držao negdje po strani, napokon stavlja u prvi plan. Može se reći da je period preispitivanja po pitanju aktivnijeg bavljenja glazbom prekinut u trenutku nastanka i objave aktualnog albuma 'Engravings', s kojim je Barnes učinio svega par radikalinijih koraka u zvukovnom smislu naspram EP prvijenca. Povijesno gledano, predgrađe Wirral u kojem Forest Swords živi i djeluje, u 10. stoljeću postojao je kao vikinško naselje, a upravo ta činjenica i ostavljeno bogato povijesno nasljeđe iz tog perioda, pomiješano sa sadašnjim mjesnim okruženjem, poslužilo je kao inspiracija nastanku aktualnog albuma. Prostor u kojem živi cijelog svog života, Matthew nije uzeo samo kao inspiraciju, već ga je fizički utkao u svoju glazbu, miksajući album na otvorenom, sve do kad mu je to dozvoljavala baterija na laptopu.

U društvu basiste i dobrog prijatelja iz Liverpoola, Jamesa, Matthew je zakoračio na pozornicu Močvare nešto nakon ponoći. Okrenuti jedan naspram drugoga, ovaj dvojac na bini krenuo je s isporukom svoje slojevite dub/hip-hop/Morriconeovske glazbene estetike, a iako trenutno promovira aktualni 'Engravings', Matthew se u društvu Jamesa dotaknuo i ponešto stvari s debitantskog EP- ja. Zagrebačka publika,  sinoć je ovacijama i općenito dobrim prijemom pokazala i dokazala Forest Swordsu da ne odustaje od glazbenog stvaralaštva kad mu već tako dobro ide. Njegova moćna i melankolična glazba obavijena nordijskim misticizmom, sinoć se pokazala punim pogotkom, a svi oni koji nisu i jesu svjedočili nastupu ovog jedinstvenog engleskog producenta, imaju priliku popraviti ili nadopuniti gradivo na ovogodišnjem Unknown festivalu.

Za dobru postkoncertnu atmosferu i nastavak subotnje priče s elektronskim predznakom pobrinula se Živa muzika, koja se u suradnji s koncertnim promotorom Lynx Lynx Music iduću subotu vraća na močvarno mjesto zločina u društvu Trusta- kanadskog synth-pop projekta naočitog Roberta Alfonsa