Dvosatni spektakl pred punom Arenom predstavio je Lady Gagu kao jednu od najvećih koncertnih atrakcija današnjice - u eskapističkoj euforiji mahalo se pogrešnim zastavama, parolama iz knjiga za samopomoć i beskrajnim seksualnim provokacijama, ali i ono najvažnije, paradom hitova
Doživjeli smo i to – Lady Gaga nastupila je u Zagrebu! I konačno začepila usta onima koji stalno prigovaraju da u Hrvatsku nikada ne dolaze prave, moderne i istinski velike glazbene zvijezde. Jer najveća i najaktualnija upravo je održala (gotovo pa) dvosatni show pred (gotovo pa) punom Arenom. Nitko nije morao čekati da izda svoj peti album, lagano padne u zaborav i radikalno snizi cijenu skupljajući sitniš po istočnoj Europi. Naprotiv, ovo je prvi put da je Gaga došla u 'ovaj dio Europe', kao što je sama rekla – trebamo li biti počašćeni što je odabrala baš nas?
Pa, ako ste veliki fan, svakako da – a fanova je bilo poprilično, u publici punoj copycatova koji su znali svaku pjesmu, iako su, kako to u slučajevima 'velikih zvijezda' i biva, pravu bazu i većinu činili oni koji su znali pokoji radijski hit te nahrupili na koncert po principu 'kud svi, tud i mali Mujo'. Na kraju krajeva, Lady Gaga je prvenstveno medijski monstrum pa nije čudo da je masa zaražena popkulturnim virusom otišla provjeriti 'o čemu je tu riječ', svejedno je li riječ o raspamećenim klinkama u dopičnjacima s poderanim čarapama i farbom na licu ili o likovima u majicama RHCP i Metallice, kakvi su znatiželjno tumarali s pivom u ruci. U dobu tzv. ekonomije dugog repa i mikro-demokratizacije scene, kada se činilo da je nemoguće postati globalnom, istinski velikom glazbenom zvijezdom, Gagi je upravo okrutnim medijskim prostituiranjem uspjelo nemoguće. I sve to je večeras opravdala na terenu.
Ma što mislili o njezinoj glazbi, jedno se ne može poreći – koncertna veselica ne samo da je iznimno dosljedna u samoj audio izvedbi te sve zvuči gotovo kao na albumu ('ja ne pjevam na jebeni playback', uzviknula je u jednom trenutku, no isto je tako debelo, debelo podebljana nasnimljenim vokalima koji joj omogućuju da diše dok cupka pokazujući zategnuto tijelo), već je produkcijski na razini off-Broadway predstave, s konstantnim promjena garderobe i scenografije te blesavom, ali funkcionalnom narativnom niti prepunom čudovišta, transvestita i govorancije u maniri literature za samopomoć. A koja je s izljevima beskrajne ljubavi i ohrabrivanjima otpadnika da 'budu svoji' čak i izmamila suzu onim dijelovima publike s čijim je emocijama tako lako manipulirati.
Stoga nije čudo da je Gaga, otkrivši svoje oratorske sposobnosti, dio spektakla pretvorila u pravi mali aktivistički show, prije svega za prava homoseksualaca, nekoliko puta na nekoliko različitih načina, poručujući Hrvatima, između ostalog, da 'slave svoj gay pride'. Jer bi, na kraju krajeva, 'i Isus, koji voli sve ljude, to želio.'
Izvodeći 'Telephone' čak je i zamahala nečim što je izgledalo kao slovenska zastava (ups!); svirala je pokoju baladu na zapaljenom klaviru, uključujući i posve novu pjesmu 'You And I', a nakon pretresanja prvog i jedinog albuma, spektakl završila s najvećim hitom 'Bad Romance', zamalo srušivši koncertni prostor Richterima kojima nas ionako ovih dana plaše preko novina.
No jedna je stvar bila konstanta – pogađate, seks, silna sado-mazo ikonografija, javni poziv na masturbaciju s vizualnom, pantomimičarskom demonstracijom; flasteri na bradavicama ispod prozirne PVC majice pa čak i uzvik 'čula sam da Hrvati u Areni imaju velike k**čeve', uz poruku da i ona ima jednog, skrivenog u gaćama. Toliko live seksualnosti zagrebačka pozornica neće doživjeti vjerojatno do skorašnjeg erotskog showa na Velesajmu. Ali mogu se kladiti da, za razliku od koncerta Lady Gage, na njega roditelji neće u ovako velikoj mjeri voditi svoju malu djecu.