SVE ŠTO VOLE MLADI

Seks i nasilje – nove reality poslastice

21.02.2009 u 09:30

Bionic
Reading

Najnovije snage MTV generacije imaju se čemu veseliti. Emisije koje uvijek popularni glazbeni kanal nudi današnjim klincima probijaju sve rekorde gledanosti nudeći sve više sisa, guzica i makljaže

Seks sve prodaje, a to najbolje znaju mediji među kojima je MTV ponajveći autoritet na području određivanja onoga što je cool. A size i guzice su cool. Moderna urbana kultura najdirektnije je ilustrirana upravo spotovima i emisijama posebno namijenjenima mladima. No, od samih početaka MTV-a, kada se uspostavio kao istinski prezenter kreativnosti mladih ljudi, štošta se promijenilo do danas.

Današnji spotovi moraju imati polugole djevojke koje se razbacuju atributima zavodeći napaljene frajere. Moderna hit forma televizijske emisije, reality show, ne nudi ništa interesantno gledateljima ako nema seksa, i to po principu što više i što slobodnije.

Glavešine MTV-a i sličnih TV kuća reći će da nisu oni krivi za aktualno stanje, takva je potražnja publike. Što je naravno istina, a najbolji primjer je dating show A Shot At Love With Tila Tequila. Forma je vrlo jednostavna – MTV je angažirao Tilu Tequilu, minijaturnu seks bombu, smjestio je u luksuznu vilu s ukupno 32 natjecatelja koji se trebaju izboriti za njezinu ljubav. U slobodnom prijevodu 'Šansa za ljubav s Tilom Tequilom' zapravo je šansa za seks, budući da je 'borba za ljubav' zapravo natjecanje tko će se od kandidata uvući u Tiline gaćice, a obzirom da su polovica kandidata žene, biseksualna kvaliteta svake emisije dodatno golica maštu gledatelja.

A Shot At Love With Tila Tekila - 'edukativna' epizoda

Dok se Tila ne može odlučiti kome će od natjecatelja podariti svoje srce (čitaj - gaćice), natjecatelji su spremni na sve kako bi eliminirali konkurenciju, tako da su show već krasili prizori šakatanja, davljenja i čupanja kose. No najbitniji dio emisije su naravno nesputane orgije, jer Tila mora degustirati izloženo meso, a pritom se natjecatelji sami pred sobom čude na što su sve spremni pristati. 'A Shot At Love With Tila Tequila' tako se gleda kao prava drama, ponekad potpuno idiotska u demonstraciji ne pretjerano velike inteligencije većine natjecatelja, ali često nevjerojatno strastvena i nekontrolirano vatrena, baš onako kako i možete očekivati od poigravanja ljudskim emocijama za večernju televizijsku zabavu.

Recept se pokazao kao pun pogodak obzirom da je Tilin show najgledanija emisija u povijesti MTV-a. Nije čudo niti da je jedan od najgledanijih reality showova ikad, obzirom da je jedan od najprimitivnijih i najnasilnijih natjecatelja, 'kauboj' s Juga koji je prilikom eliminacije uzrokovao opću tučnjavu i namučio zaštitare koji su pokušali smiriti situaciju ispred kamera, po zanimanju – učitelj u osnovnoj školi!

Producenti su se zapitali kuda dalje nakon takvog uspjeha, a odgovor se nametnuo sam od sebe. Nova poslastica za gledatelje je Double Shot At Love with the Ikki Twins, reality iste forme kao Tilina uspješnica, no glavne protagonistice su ovoga puta dvije biseksualne blizanke u očajničkoj potrazi za... ljubavlju? Ne, nego seksom, naravno, a klinci zaluđeni MTV-jem dobili su novu i pojačanu dozu soft porna kakav je donedavno bio rezerviran samo za Playboy Channel. Ponovo sadržaj nije toliko bitan dokle god s ekrana pršte seks i golotinja, a gledatelju ostaje da se pita kakve zapravo ove emisije imaju veze s glazbom, kojoj bi MTV trebao biti posvećen.

Kao kontrast Tili i sestrama Ikki, MTV mladima nudi i emisije poput Virgin Diaries. Ovoga puta sudionici nisu pohotni biseksualci, nego grupica mladića i djevojaka od 16 do 18 godina koji još nisu otkrili toliko popularan svijet seksa. Vjerojatno u pokušaju da se cijeloj tematici pridoda određena dubina, serija se bavi razmišljanjima sudionika o seksualnosti i njihovom djevičanstvu te kada će se i kako riješiti tog tereta.

Blizanke Ikki - dvostruka zabava za cijenu jedne

Producenti serije kažu kako serija Virgin Diaries prati putovanja mladih ljudi na njihovoj delikatnoj avanturi samospoznaje, no u pozadini priče ponovo je isti mamac – seks. Ovoga puta je razlika i u tome što ga MTV naplaćuje od klinaca koji još točno ni ne znaju što seks zapravo znači, a naposlijetku ih ne očekuje nikakva nagrada, osim da se eventualno riješe nevinosti, koja po očitim MTV-jevim kriterijima nije cool.

Dok se MTV uglavnom bavi seksom i jeftinim zadovoljenjem gledateljeve potrebe za erotikom, sestrinska televizija VH1 bavi se drugom emocijom koju je najlakše eksploatirati – strahom. Obzirom na popularnost horora u kino dvoranama, svoje mjesto morali su dobiti i u domeni reality televizije koja je žanru dala novu dimenziju.

Gledatelji su prepoznali razliku između filmskog odglumljenog straha i stvarne emocije koju proživljavaju sudionici horor realityja uz najsigurniji doticaj s njom – preko TV ekrana. VH1 emitira po mnogima najbolji horor reality, Scream Queens. Ideja je zapravo vrlo domišljato zapakirana reklama za nadolazeći najnoviji nastavak serijala Slagalice strave. Naime, 10 mladih glumica natječe se za glavnu ulogu u spomenutom filmu, a zadaci koje moraju završiti na tom putu osmišljeni su kao scene iz horora, tako da će morati pobijediti svoj strah dok im padaju kukci po glavi, dok plivaju kroz bazen krvi ili nakon što ih zatvore u hladnjak mrtvačnice.

Pitamo se što je sljedeće i hoće li u današnjoj klimi svjetske krize slična zabava za mase, poput Scream Queens, prerasti u uobičajenu praksu traženja zaposlenja? Na poslijetku ostaje da ponovimo poznatu tvrdnju – gledatelji žele seks i nasilje, na neki način sami krojimo svoj program. Zabrinjavajuće je ipak da, dok su emisije tog tipa super-popularne, stručnjaci upravo takve sadržaje krive za rekordno nizak kvocijent inteligencije današnjih tinejdžera

Zanimat će vas: