DEFINITIVNO KRAJ

Dugi oproštaj Oprah Winfrey

21.11.2009 u 11:03

Bionic
Reading

Vodteljica najgledanijeg američkog dnevnog 'talk show' programa Oprah Winfrey, u petak je u emotivnom nastupu uživo svoj publici objavila da je, nakon "puno molitve i mjeseci pažljivog razmišljanja", odlučila završiti s emitiranjem svoje emisije nakon 25. sezone, u rujnu 2011., ostavljujući si gotovo dvije godine za opraštanje s milijunima obožavateljica i obožavatelja

The Oprah Winfrey Show smatra se jednom od najuspješnijih emisija u povijesti američke televizije, a sama Winfrey (55) je jedna od najbogatijih osoba u Americi, s imovinom od 2,6 milijarde dolara.

Svoj je 'show' započele je 1985., a godinu kasnije osnovala je producentsku kuću Harpo Productions i sama počele producirati program, što je postupno preraslo u medijsko carstvo s vlastitim studijima u Chicagu, izdavanjam O magazina te prodajom suvenira i drugih proizvoda. Njezina iznimna gledanost i popularnost među Amerikankama u dobi od 25 do 54 godine, osigurala joj je ogroman utjecaj na tržište, a prati je rašireno uvjerenje da je za knjigu, film ili drugi proizvod koji ona preporuči osiguran uspjeh na tržištu.

Tijekom predizborne kampanje 2008., Winfrey je podržala Baracka Obamu što je pridonijelo njegovoj poularnosti, posebno među ženskim dijelom biračkog tijela.

U njezinom studiju uvijek gostuju najveće hollywoodske i druge zvijezde, a poznata je po darežljivosti prema svojim gledateljima, te po brojnim humanitarnim akcijama, poput otvaranja dviju škola za djevojčice u Južnoj Africi.

Nakon 24 godine emitiranja, po pet dana tjedno, teme u 'Oprah showu' su se neminovno počele ponavljati pa posljednjih godina emisija bilježi postupni pad gledanosti.

Prosječna gledanost The Oprah Winfrey Show-a pala je ispod sedam milijuna u prošloj sezoni, prema podacima Nielsen Media Research.

Tijekom repriziranja u srpnju, show je u jednom tjednu imao najnižu gledanost od početka emitiranja 1985.

Nakon prestanka emitiranja svog talk-showa, Oprah će u partnerstvu s tvrtkom Discovery Communications, pokrenuti svoju vlastitu kabelsku televiziju OWN - The Oprah Winfrey Network, izvješćuje u subotu američki tisak.

Očekuje se da će Winfrey imati znatnu prisutnost u programu svoje televizije, uključujući vjerojatno i program u kojem će ona biti domaćin, no ni ona niti Discovery za sada nisu iznijeli nikakve pojedinosti.

Tvrtke koje će najviše izgubiti s odlaskom Winfrey su CBS Corp. i Walt Disney Co. Tijekom 10 godina koliko je redistribuirao njezin talk-show lokalnim postajama, CBS je ostvario stotine milijuna dolara dobiti. CBS je također zarađivao na redistribuciji programa Dr. Phil i Rachael Ray, koji su proizvod Harpo Productions a imaju milijunsku gledanost.

Oprah Winfrey je svoje posljednje novitete, program Dr. Oz i potencijalni novi show s dizajnerom interijera Nate Berkusom, prebacila tvrtki Sony.

CBS je u četvrtak požurio umiriti zabrinutost na Wall Streetu da će odlazak Winfrey bitno utjecati na prihode, ističući da je ionako glavnina zarade išla producentskoj kući a ne distributeru.

Analitičari banke JP Morgan su procijenili da Oprah show godišnje donosi manje od 50 milijuna dolara prihoda CBS-u.

Disneyea TV mreža ABC, koja je emitirala Oprah show, morat će popuniti prazninu u poslijepodnevnom programu, a već se kao 'plan B' najavljuje prebacivanje jutarnjeg programa The View u popodnevni termin.