TRŽIŠTE AUTOMOBILA

Raste prodaja najvažnijeg kupca AD Plastika

19.05.2014 u 09:11

Bionic
Reading

U petak je Europska udruga proizvođača automobila (ACEA) objavila da je potražnja za novim automobilima u EU porasla osmi mjesec zaredom, s tim da je u travnju broj novih registracija porastao za 4,6 posto. Jedino veće tržište koje je zabilježilo pad je Njemačko (-3,6%), dok je Italija zabilježila +1,9%, Francuska +5,8%, UK +8,2%, a Španjolska čak +28,7%

Ova vijest bi svakako mogla biti zanimljiva i za našeg najvećeg proizvođača plastičnih dijelova, AD Plastik, budući da je registracija vozila njegovog najvećeg kupca, Renaulta grupe, porasla za 15,7 posto. Porast samog Renaulta je 9 posto, dok je veći rast od 33 posto zabilježila Dacia. Nešto blaži rast od 5,2 posto je zabilježio i drugi važan kupac, PSA grupa, gdje je prodaja Peugeot porasla za 6,1 posto, a Citroena za 4 posto.

Iako su ovo vrlo pozitivne vijesti, treba pogledati širi kontekst. Riječ je ipak o najnižoj stopi rasta u posljednjih pet mjeseci što potiče sumnju u oporavak potražnje u nadolazećim mjesecima, nakon što je tržište počelo pokazivati znakove izlaska iz šestogodišnje krize.

Analitičari kažu kako ćemo teško uskoro vidjeti rezultate iz 2007., kada je prodaja bila i 20% viša, zbog čega je tržište zasićeno što stvara pritiske na cijenu. Smatraju da prodaju potiču popusti i državni poticaji. Popusti na automobile u Europi se kreću od 10% do 40% što znači da porast obujma prodaje ne povećava jednako prihode proizvođača.

Oporavak europskog tržišta svakako ide u prilog AD Plastiku, pogotovo uzme li se u obzir trenutna nesigurna situacija na ključnom ruskom tržištu. AD Plastik Grupa je u 2013. generirala oko 350m HRK prodaje u Rusiji ili 43% ukupnih prihoda od prodaje. Osim toga, kompanija ima 40% udjela u ruskom zajedničkom ulaganju s Faurecijom.