U Industrijsko-obrtničkoj školi u Slavonskom Brodu nastavnici su prisiljeni na slušanje predavanja svećenika jer se ono održava u sklopu sjednice Nastavničkog vijeća, požalila se ovih dana jedna djelatnica škole
Nastavnica, koja je iz razumljivih razloga htjela ostati anonimna, za pomoć se obratila udruzi za zaštitu ljudskih prava David otvorenim pismom koje objavljujemo u cijelosti:
Poštovani,
zaposlenica sam Industrijsko-obrtničke škole u Slavonskom Brodu. Ravnatelj škole, Luka Mladinović, prof. el., izvijestio je službenom obaviješću zaposlenike o predavanju don Damira Stojića koje će se održati 27. 9. 2011. godine, a na koje će dolazak biti obavezan za sve zaposlenike jer će se predavanje tretirati kao sjednica Nastavničkog vijeća.
Osjećam se povrijeđenom ovom odredbom jer niti smo svi u kolektivu vjernici, niti smo svi kršćani. Zaposlila sam se na temelju stručnosti, a ne vjeroispovijesti. Ako jedno nastavničko vijeće vodi svećenik, to je uvreda za sve nastavnike. Žalosno je da jedna obrazovna ustanova nije u stanju omogućiti svojim zaposlenicima stručno usavršavanje iz područja pedagogije ili pak metodike određenih struka, nego umjesto toga nameće vjerski sadržaj. Što poduzeti i kako se postaviti? Možete li vi kao udruga upozoriti ravnatelja na kršenje ljudskih prava?
Ovaj mi problem zadaje glavobolju i nesanicu. Uznemirena sam.
Hvala najljepša!
To je samo trik za privlačenje publike
Budući da je udruga David pismo proslijedila našoj redakciji, pokušali smo od ravnatelja Luke Mladinovića dobiti komentar na ovu pritužbu, međutim, u školi su nam rekli da je na duže vrijeme odsutan.
No jedan djelatnik škole, koji je također htio ostati anoniman, a upućen je u cijeli slučaj, objasnio nam je da je ovdje riječ o svojevrsnom triku kojim su organizatori predavanja pokušali privući što veći broj posjetitelja.
'Nastavničko vijeće je obaveza svakog nastavnika. Svako izostajanje moglo bi se shvatiti kao povreda radne obveze, a organizatori su to iskoristili da popune dvoranu. Kako bi se privukao što veći broj nastavnika, predavanja su preimenovali u sjednice nastavničkog vijeća. No činjenica je da zapravo nitko nikome ne bi zamjerio nedolazak. Kada bi se najava predavanja samo stavila na oglasnu ploču kao oglas i nastavnicima dolazak ostavio kao slobodan izbor, nitko se ne bi odazvao. Istinu govoreći, imali smo takvih situacija i prije', objasnio je djelatnik škole.
'Ja to osobno ne odobravam. Mislim da bi trebalo istaknuti da je dolazak slobodna volja nastavnika. Osobno se slažem s nastavnicom koja se žalila, no ne negodujem previše jer znam da neodazivanje za sobom ne nosi nikakve posljedice, mada se očito računa sa strahom nastavnika', dodao je.
Kršenje prava djece
Od početka nove školske godine do naše je redakcije stiglo i više pritužbi roditelja osnovnoškolaca na reguliranje vjerske nastave te na odnos čelnika škola prema učenicima koji nisu vjernici ili nisu katolici ili pak jednostavno ne žele vjeronauk učiti u školi.
Slične kritike stigle su i do udruge David koja ističe da u školama postoji očita diskriminacija djece koja ne pohađaju vjeronauk.
'Nejednaki tretman djece u školi vidljiv je već po tome što onima koji ne pohađaju satove vjeronauka nije omogućen boravak u školi ako je vjeronauk prvi sat, a ako je vjeronauk u satnici, smješteni su u neadekvatnim prostorijama poput fotokopiraona ili borave po hodnicima. To njihovim roditeljima pričinjava dodatne probleme jer moraju dovoditi djecu u školu u vrijeme kada već odavno moraju biti na poslu. Takvi problemi najviše pogađaju roditelje djece mlađeg uzrasta, od 1. do 4. razreda osnovne škole. Istovremeno se nastava drugih izbornih predmeta (drugi strani jezik, informatika) održava u terminima van redovne nastave, pa djeca koja ne odaberu izborni predmet nemaju takvih problema', stoji u priopćenju udruge.
Udruga upozorava da diskriminacija postoji i u sustavu ocjenjivanja, odnosno da su učenici koji pohađaju vjeronauk automatski u boljem položaju, što smatra kršenjem ustavnih prava građana.
'Kod ulaska u sustav školstva država i Crkva govorili su o neobaveznom, izbornom predmetu koji neće biti ocjenjivan. Danas je slika drugačija, ocjene iz vjeronauka izravno utječu na bolji prosjek polaznika vjeronauka, što je diskriminirajuće za djecu koja ga ne polaze', naglašavaju u Davidu.