Strahovi potrošača obistinit će se čak i bez povećanja stope PDV-a, koje je za ožujak najavila Kukuriku vlada, jer je u Hrvatskoj već krenuo val poskupljenja, doznao je tportal, pribavivši najnovije cjenike nekoliko velikih dobavljača i proizvođača. Dio novih cjenika počet će se primjenjivati od 1. veljače, a dio ih je već stupio na snagu u proteklih mjesec dana, ali će ih potrošači tek ovih dana u punoj mjeri osjetiti, nakon što trgovački lanci potroše zalihe nabavljene po starim cijenama
Nove cjenike u posljednjih mjesec dana trgovačkim lancima dostavili su mliječna industrija Dukat, najveća domaća konditorska industrija Kraš te Karlovačka pivovara, koja u tome slijedi konkurentsku Zagrebačku pivovaru, čiji su proizvodi poskupjeli još u jesen. Uz te proizvođače, nove su cjenike trgovcima poslali i distributeri Beiersdorfa (kozmetička marka Nivea), Henkela (kozmetičke marke Fa, Solea i druge) te Procter & Gamblea (marke Ariel, Pampers, Gilette i niz drugih) pri čemu primjena poskupljenja počinje od 1. veljače.
Kao što Karlovačka pivovara višim cijenama slijedi tržišnog lidera Zagrebačku pivovaru, tako je i Henkel na tržištu kozmetike brzo odgovorio na poskupljenja Nivee, a za očekivati je da bi konkurencija na sličan način mogla pratiti i poskupljenje deterdženata, sredstava za čišćenje i drugih proizvoda P&G-a, koji je lider na tom tržištu, pa se može ustvrditi da se doslovno radi o lančanom poskupljenju niza potrošačkih roba.
Kada je riječ P&G-u, čiju robu na hrvatskom tržištu distribuira OrbicoBranka Roglića, on je još 1. rujna prošle godine poskupio velik dio proizvoda, a ovog puta ne poskupljuju samo artikli koji su tada bili zaobiđeni, nego i mnogi od onih koji čija je cijena već tada bila povećana.
Različiti deterdženti Ariel od 1. veljače poskupjet će u većini slučajeva oko osam posto, iako su im koncem ljeta cijene već bile porasle između dva i osam posto, pa će, primjerice Ariel White Flower od četiri kilograma, koji je prošlog kolovoza u veleprodaji stajao 61,16 kuna, sada stajati 71,87 kuna, što je ukupno poskupljenje od 17,5 posto. Slično je i s deterdžentima Tide i Dreft te šamponima Pantene koji također poskupljuju po drugi put u pet mjeseci. Orbico ovom prilikom neće ponovo povisiti cijene pelena Pampers, uložaka Always i šampona Head & Shoulders, ali će zato poskupjeti marke Lenor, Old Spice i Gillette, koje je su bile zaobiđene prilikom rujanske izmjene cjenika.
Beiersdorf Hrvatska poskupt će od 1. veljače veliku većinu proizvoda Nivea za oko tri i pet posto, a u nekoliko slučajeva i za 10 posto, dok se poskupljenja konkurentskog Henkela (Fa, Solea, Syoss, Palette i Gliss) kreću najčešće oko pet i deset posto, a u nekim slučajevima i znatno više, pa će, primjerice, ‘Solea’ krema od 150 mililitara u veleprodaji poskupjeti sa 10,65 na 12,08 kuna.Novi cjenik Karlovačke pivovare stupio je na snagu 10 siječnja, pri čemu nije poskupio Heineken, ali je Karlovačko pivo uglavnom poskupjelo između četiri i pet posto, ovisno o ambalaži. Zagrebačka pivovara još je u jesen poskupjela većinu svojih piva (Ožujsko, Tomislav, Staropramen, Beck's, Stella, Leffe) u različitim postocima, sve do šest posto.
Krašova poskupljenja aktivna su od 2. siječnja i obuhvaćaju velik broj proizvoda uglavnom u rasponu od četiri do 10 posto, ali je, primjerice, kakao prah poskupio čak 30 posto. Mliječna čokolada Dorina od 100 grama skuplja je za 5,1 posto, linija Čoksa za 10 posto, Bajadera od 200 grama za osam posto, a keksi Petit Beurre od 200 grama za 12 posto.
Dukat je koncem prošle godine povećao cijene dijela proizvoda, najčešće za manje od pet posto. Mlijeko je većinom izostavljeno, ali su skuplji neki jogurti, namazi, maslaci i sirevi, pa je primjerice Ribanac od 40 grama skuplji za 5,47 posto.
Razlozi za poskupljenja vjerojatno su različiti od tvrtke do tvrtke, no barem u slučaju dviju vodećih pivovara jasno je da nije u pitanju niska profitabilnost jer im se čista dobit godinama kreće na razini četvrtine prihoda.