RASPAD SISTEMA

Zašto je Vlada propala na Twitteru i Facebooku?

10.07.2014 u 07:41

Bionic
Reading

Nekoć je najmlađi odjel u Vladi u prosjeku odgovarao na 100 upita dnevno na Facebooku, a na Twitteru se objavljivalo oko 40 tvitova dnevno. Sada se sve to prorijedilo, no nije sasvim jasno zašto s obzirom da u Vladinom Odjelu za online komunikaciju, kako kažu, i dalje radi isti broj ljudi kao i na početku mandata

Kako je prije koji dan pisao InPublic, Vlada je sve manje aktivna na društvenim mrežama. Od prijašnjih i po 100 odgovora dnevno na Facebooku i više od 40 tvitova dnevno, aktivnost Odjela za online komunikaciju spala je na, kako je pobrojao InPublic, samo devet objava na Facebooku u posljednjih mjesec dana te šest tvitova dnevno.

Istina, nije sve u kvantiteti, no Vlada doživljava i krizu u kvaliteti online komuniciranja. Sve se manje odgovara na upite građana, ali i novinara na društvenim mrežama, a bez ikakve fotografije popraćen je i put premijera u Brazil, dok se na imenovanje dva nova ministra u Saboru sasvim zaboravilo.

Kako bismo otkrili što se točno promijenilo i je li razlog slabijoj aktivnosti odlazak nekih ljudi iz Odjela za online komunikaciju, postavili smo to pitanje Vladi.

'U Odjelu za online komunikacije Vladine Službe za odnose s javnošću zaposleno je dvoje community managera, ali samo jedan zaposleni danas aktivno radi na online komunikacijama jer je drugi od rujna 2013. na slobodnoj studentskoj godini (riječ je o neplaćenom dopustu). Putem stručnog osposobljavanja za rad bez zasnivanja radnog odnosa (tzv. Mrsićev model), u Odjelu za online komunikacije radi dvoje ljudi', odgovaraju nam u Vladi. Zaposlenik na neplaćenom dopustu je bivši šef odjela Tomislav Korman dok je druga zaposlena osoba nova šefica Vladinog online tima Ivana Ivanković, bivša glasnogovornica Državnog ureda za upravljanje državnom imovinom.

Ivana Ivanković u Vladu je stigla nakon odlaska bivše glasnogovornice Ivane Grljak i Milanovićeve savjetnice Zinke Bardić, poslije kojih je Vladu napustilo i troje community managera - Ana Urlić, Marko Božac i Matej Mišić. Kako nam kažu u Vladi, oni su otišli u kratkom razdoblju (od 7. travnja do 5. svibnja 2014.) i to svojom voljom.

Drugim riječima, u Vladi priznaju da na online komunikaciji radi manji broj ljudi, ali za sada ne misle povećavati broj zaposlenih.

'Ne planiramo dovođenje novih ljudi jer u odjelu sada radi jednak broj ljudi kao u vrijeme osnivanja, što je dovoljno za njegovo redovito funkcioniranje', poručuju iz Vlade. No pitanje je što će biti u rujnu, kada, kako doznajemo, mrsićevcima u online timu istječe ugovor.

Iako prema tvrdnji Vlade u Odjelu za online komunikaciju trenutno radi troje ljudi (četvrta osoba je na postdiplomskom u Velikoj Britaniji), snimka koju su postavili na svoj kanal na Youtubeu pokazuje da u uredu ipak ima više ljudi, no tko su oni, do objavljivanja ovog teksta nismo sa sigurnošću uspjeli utvrditi.

Ne baš pozitivnu statistiku, koji je spomenuo portal InPublic, djelomično priznaju u Vladi. Naime, u priopćenju koje je objavljeno na web stranicama Vlade spominje se kako je u zadnjih mjesec dana Vladin Facebook doista imao samo 10 objava, no kavlitetu tih objava u Vladi argumentiraju brojem lajkova. Taj je sitan broj objava, kažu, lajkalo više od 900 ljudi.

Dapače, u Vladi se hvale kako broj lakova na njihovom Facebook profilu raste iz dana u dan, te da je Vladinu Facebook stranicu lajkalo više od 130.000 građana. U Vladi su posebno ponosni na Twitter aktivnost. U nedavno objavljenoj studiji Twiplomacy agencije Burson-Marsteller, Hrvatska vlada proglašena je 3. najaktivnijom vladom na Twitteru', kažu u priopćenju.

Istina, i taj podatak možda bi nekome izgledao za pohvalu, ali neki se još uvijek sjećaju kada je online tim Vladu doveo do prvog mjesta po aktivnosti.