Organizatori referenduma protiv monetizacije autocesta do sada su zbrojili 487.612 potpisa, no zbrajanje potpisa koje su prikupili do 25. listopada još nije gotovo i očekuje se da će brojka doseći pola milijuna, rečeno je na press konferenciji inicijative Ne damo naše autoceste
Organizatori su uvjereni da su prikupili dovoljan broj potpisa i da su ispunili potrebnih 10 posto od ukupnog broja birača, odnosno preko 450 tisuća, kao što smatra Ministarstvo uprave. Međutim, u inicijativi smatraju da je točnije tumačenje prema kojem se deset posto od ukupnog broja birača u Hrvatskoj zapravo odnosi na 370 tisuća birača.
Mijat Stanić, jedan od vođa inicijative, najavio je da će potpisi u Sabor biti predani sljedeći tjedan te je dao rok odgovornima da ih prebroje u roku od 15 dana.
'Ako smo mi mogli prikupljati potpise po buri i po kiši, mogu ih prebrojati i oni koji rade u toplijim uvjetima', rekao je Stanić.
Dodao je da iz inicijative traže da se referendum raspiše zajedno s predsjedničkim izborima radi uštede. 'Svaki drugi skuplji izbor ide Vladi na dušu', kaže Stanić.
Građanska inicijativa Ne damo naše autoceste ovime nije završila svoje aktivnosti, već će se nastaviti boriti za javne interese, i smatraju da vrijeme civilnih inicijativa tek dolazi. Vlast će morati slušati glas građana, a ne uskih interesnih skupina, istaknuo je Stanić.
Stanić je s nevjericom komentirao riječi premijera Zorana Milanovića, koji je organizatore prikupljanja potpisa okarakterizirao kao 'nerazumne ljude'. Zapitao se - je li onda i pola milijuna ljudi koji su dali svoj potpis također nerazumno, i poentirao da su građani Hrvatske možda jedino bili nerazumni kad su zaokružili njegovo ime na izborima i dali mu šansu da postane premijer. Teodor Celakoski, jedan od vođa inicijative Ne damo naše autoceste, smatra da nam se ovdje podvaljuju dvije opcije ili politička korupcija i klijentelizam ili privatizacija.
'Mi ćemo raditi na izgradnji jednog drugog, boljeg modela upravljanja javnim tvrtkama koji će se oslanjati, ne na partitokratsku kontrolu, nego na javnu, stručnu i društvenu kontrolu naših zajedničkih resursa', kazao je Celakoski.
Osvrnuo se i na najave iz Vlade da će zahtjev za referendumom pokušati osporiti na Ustavnom sudu argumentima da se dovodi u pitanje tržišno nadmetanje.
'Želimo postaviti pitanje hrvatskoj javnosti i Vladi: 'Služi li vlada interesima hrvatskim građana ili međunarodnih financijskih institucija?' To je ključno pitanje ovdje. Vlada uporno ne pokazuje nijedan izračun za sljedećih 40 godina potencijalnih zarada autocesta. Govore nam samo o kamatama, a nikad o zaradi iz koje se plaća ta kamata i to je jedna podvala', zaključio je Celakoski.
Inicijativa Ne damo naše autoceste okuplja pet sindikalnih središnjica, dva cestarska sindikata i sedam organizacija civilnog društva.
Mijat Stanić, jedan od vođa građanske inicijative Ne damo naše autoceste u izjavi za tportal.hr kazao je kako je zanimljivo da je pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Marko Lončarević zadužen za projekt monetizacije dao ostavku baš sada kada je svima jasno da su prikupili dovoljno potpisa za raspisivanje referenduma protiv toga projekta.