Na kontejnerski terminal Brajdica u riječkoj luci u petak ujutro je privezan najveći dosad brod u povijesti te luke, 'Gerda Maersk'.
Brod dug 367 metara i kapaciteta 10.150 kontejnerskih jedinica TEU u Rijeku je stigao u sklopu novog zajedničkog servisa brodara Maersk Line i MSC, istaknuto je na konferenciji za novinstvo u sjedištu tvrtke Jadranska vrata, koja upravlja kontejnerskim terminalom na Brajdici.
Ta dva najveća svjetska kontejnerska brodara su prošle godine zaključili ugovor pod nazviom 2M East-West Network na rok od 10 godina, kojim će se povezivati tržišta Azije, Europe i SAD. Na servisu su angažirana 193 broda na 22 linije s ticanjem 77 luka, a ukupan kapacitet prevezenog tereta je 2,4 milijuna TEU.
U sklopu servisa je za jadranske luke Kopar, Trst i Rijeka predviđeno ticanje jednom tjedno, s 15 brodova kapaciteta od 9650 do 11.300 TEU.
Novi izvršni direktor tvrtke Jadranska vrata (AGCT) Alessandro Becce kazao je da je postignut cilj prethodnih uprava AGCT da se u Rijeku privuku najjači svjetski brodari. Zahvaljujući mogućnosti priveza najvećih brodova otvara se nova faza razvoja terminala, a cilj je sada snažnije otvoriti koridore prema susjednim zemljama, rekao je Becce. Novi izazov je, dodao je, pokazati tržištu da možemo iskoristiti pružene prilike.
Riječki gradonačelnik Vojko Obersne ocijenio je kako se ovim novim poslovima potvrđuje opravdanost proširenja terminala te pronalaska strateškog partnera u upravljanju terminalom, u ovom slučaju kompanije International Container Terminal Service inc. (ICTSI). Mogućnosti za povećanje prometa i olakšanje poslovanja su otvorene ulaskom Hrvatske u EU, kad su pojednostavljene mnoge procedure, naveo je gradonačelnik.
Ravnatelj Lučke uprave Rijeka Vlado Mezak rekao je da je Lučka uprava u suradnji s Vladom učinila sve da se poveća promet, od izgradnje novog veza, proširnjem terminala do skorog dovršenja željezničke postaje na terminalu Brajdica, što će dodatno olakšati transport robe.