Već od početka iduće turističke sezone uvest će se stroži režim prometovanja oko šire jezgre Dubrovnika, što uključuje naplatu prolaska i zadržavanja duljeg od sat vremena, potvrdio je za tportal gradonačelnik Andro Vlahušić. Rezultat je to uvođenja jednog od rješenja iz prometne studije grada, a koje bi se pojednostavljeno moglo opisati kao pretvaranje centra u poprilično skupo parkiralište. Iz režima će biti izuzeti sami građani Dubrovnika i opskrbna vozila
Na zapadnom prilazu gradu, u blizini javne garaže na Ilijinoj Glavici, postavit će se rampe 'ili neke druge prepreke' koje će kontrolirati dotok vozila prema gradskoj jezgri. Zeleno svjetlo uključivat će se za lokalno stanovništvo i vozila s dozvolama, a žuto za ostale automobile koji će na izlasku iz centra na jednoj od dvije lokacije (prema Župi ili Boninovu) plaćati 40 kuna po satu boravka. Sam prolazak ili zadržavanje do 60 minuta neće se naplaćivati.
Cilj gradske uprave, kako tvrdi Vlahušić, nije ubiranje novca, nego uvođenje reda i smanjenje pritiska na centar grada, poticanje javnog prijevoza, razvijanje ostalih dijelova Dubrovnika, zaštita kulturne baštine i promicanje ekologije.
'U cijelom svijetu nastoji se smanjiti promet u blizini gradskih jezgri i nigdje nećete vidjeti da se stotine i tisuće ljudi nesmetano iskrcavaju na gradskim vratima. A Dubrovnik je još i zaštićen od UNESCO-a, dakle predstavlja dio svjetske kulturne baštine. Donio sam odluku da se poseban prometni režim uvede u cijeloj kontaktnoj zoni počevši od Ilijine Glavice', kaže dubrovački gradonačelnik.
Podlogu za ovaj potez pronašao je u nedavno dovršenoj prometnoj studiji, a naglašava da se ništa revolucionarno u suštini neće dogoditi jer se sat vremena parkiranja u širem centru grada ionako već naplaćuje 40 kuna. Paralelno s novim režimom pak uvest će se sustav smart parkinga koji će u realnom vremenu mjeriti popunjenost parkirališta i vozačima signalizirati gdje se nalaze slobodna mjesta.
'Moramo pokušati kontrolirati gužve iz niza razloga, između ostaloga i da nam se kojim slučajem ne dogodi stampedo. Osim toga, razvijat ćemo druge dijelove grada u koje turisti rjeđe zalaze jer ih mahom dovode direktno u centar. Od Ilijine Glavice do same jezgre udaljenost je točno 630 metara, dakle deset do petnaest minuta hoda, i to uz spektakularan pogled na sam Dubrovnik. Ne vidim kojem bi turistu na svijetu to bio problem', kaže Vlahušić.
Napominje da sami Dubrovčani već danas plaćaju parkiranje tek 60 kuna mjesečno, uključujući samu jezgru, a tako će ostati i nakon uvođenja novih mjera.
'U ovom slučaju prihod nam nije bitan, dapače naš prihod je ono što gosti potroše u restoranima, suvenirnicama, trgovinama i na izletima. Cilj nam je postići red na cestama i smanjiti pritisak na grad', tvrdi Vlahušić.