Sasvim očekivano, zagrebačka Skupština kasno sinoć izglasala je izmjenu Odluke o autotaksi prijevozu prema kojoj 'cijena za početak vožnje ne smije uključivati pravo na vožnju bez naknade' koja je proteklih dana izazvala brojne reakcije. Kako doznajemo, Uber je zbog toga obavio neformalne razgovore u Agenciji za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) i nije isključena mogućnost da će im se i službeno obratiti
Uz navedeno, izglasana Odluka pomaknula je i rok prema kojoj svi taksiji moraju biti bijele boje s kraja ove godine na kraj 2020., a nove dozvole neće se izdavati do srpnja 2017., nakon čega će se izdavati svake četiri godine.
I dok dijelovi odluke o bijeloj boji i dozvolama stupaju na snagu odmah, ona vezana za vožnju bez naknade počet će se primjenjivati tek od 1. travnja 2016. zbog tehničkog usklađivanja taksimetara.
Ruke 'za' Odluku podignulo je 26 zastupnika (NL Milana Bandića, HDZ, HSLS) dok je protiv nje bilo devet članova SDP-a i HNS. Suzdržani su bili SDP-ovci Davor Bernardić i Dominik Etlinger.
Premda je formalni predlagač posljednje odluke bio gradonačelnik Milan Bandić, vlasnik Taxi Cammmea Vladimir Minovski, koji u svom cjeniku u samom startu voženje ima dva besplatna kilometra, smatra da iza svega stoji Radio Taxi Zagreb (RTZ).
'Jučerašnjom odlukom najviše smo pogođeni mi, ne toliko Uber. Žalosno je da se takve odluke donose, a nitko nas nije kontaktirao i pitao što mislimo o tome. Zahvaljujući tome što je ona izglasana, imat ćemo oko dvjesto tisuća kuna troška baždarenja taksimetara. Mi smo i nakon pet godina trn u oku RTZ-u, kojem smo uzeli velik dio prometa i oni se ne mogu pomiriti s tim pa onda ovakve prijedloge i guraju u Skupštinu', kazao je za tportal Minovski.
Dodao je da je Odluka nametnuta a da se njih nije konzultiralo, a s druge strane se RTZ-u izašlo u susret.
'Iako su imali tri godine da se prilagode i osiguraju da im vozila budu bijele boje, sada se ta odluka prolongirala, čime im se dodatno izašlo u susret, za još pet godina', smatra Minovski i dodaje da će Cammeo izglasanu Odluku poštovati.
Najveći strah, kazao je, bio je taj da se dio Odluke o vožnji bez naknade ne počne primjenjivati odmah.
'Najviše smo strahovali da Odluka neće stupiti osam dana po njezinu izglasavanju jer bismo se našli u nezgodnoj situaciji u ovo predblagdansko i blagdansko vrijeme. Srećom pa imamo tri mjeseca da se prilagodimo. Jasno je da ćemo donesenu odluku poštovati, morat ćemo uvesti fiksnu cijenu starta i kilometra. Kako će sve izgledati, tek ćemo vidjeti', naveo je Minovski.
HNS-povac Tomislav Stojak, koji je glasao protiv Odluke, smatrao je da je njome narušena tržišna utakmica u dijelu koji se odnosi na mogućnost da start uključuje besplatne kilometre, a što se tiče dozvola koje će se ponovno dodjeljivati tek u ljeto 2017. 'zbog mogućeg poremećaja na tržištu', naveo je kako to nije točno i da treba omogućiti ljudima da se na tržištu bore.
Snježana Vujsić Sardelićglasnogovornica AZTN-a, kazala nam je da im se ni Uber ni drugi prijevoznici, povodom donesene Odluke, službeno nisu obratili, ali dodaje da ih ni Grad prije njezina donošenja nije konzultirao. Također navodi da se i u EU-u čeka mišljenje Europskog suda oko Ubera.
Što o donesenoj Odluci misle u Uberu, koji u svojoj ponudi ima besplatne vožnje do iznosa od 35 kuna, te koje će poteze povući, do zaključenja teksta nismo uspjeli doznati.