SVAGUŠIN BIZNIS 'BOBIS'

Predsjednik Hajduka zaboravio krafne

03.11.2009 u 07:00

Bionic
Reading

Dok novi predsjednik Hajduka Joško Svaguša troši vrijeme na bavljenje klubom i sukobe s bivšim čelništvom i Torcidom, njegov osnovni posao i privatni biznis vjerojatno trpi zbog toga

SPLIT - Izgleda da je vlasnik pekare Svaguša i tvrtke Slastice Bobis, Joško Svaguša zanemario Bobis, pod kojim je nekoliko atraktivnih lokala i kafića u užem gradskom središtu, ali i na širem gradskom području. Da nešto ne funkcionira kako treba, može se zaključiti iz nekoliko recentnih slučajeva.

Na gornjoj fotografiji je ulaz u kafić i slastičarnu Bobis na splitskom predjelu Žnjan, koji je prije nekoliko tjedana zatvorio Državni inspektorat. Hoće li kazna za nepravilno poslovanje ili sanitarnu higijenu slastica biti plaćena ostaje za vidjeti, ali u međuvremenu lokal je totalno ispražnjen - do roh-bau stadija. Bobis br. 11 na Žnjanu sigurno neće više raditi.

Pjerino Bebić i Joško Svaguša

Nedavno je u medijima bila objavljena slična priča s Bobisom u Teniskom klubu Split na Firulama. Tom lokalu produljen je najam u korist Bobisa nakon isteka ugovora, pri čemu odgovorne u teniskom klubu nitko o tome nije ništa pitao. Ugovor je istekao 31. kolovoza 2008. i lokal je gotovo godinu dana radio bez plaćanja najamnine, da bi u srpnju sve bilo plaćeno i ugovor jednostrano produljen. Neslužbeno u klubu doznajemo da je kafić Tenis u podnajmu trećoj osobi za pet tisuća eura mjesečno.

Slična priča bila je u Trogiru na najatraktivnijem glavnom gradskom trgu, gdje je u Kneževom dvoru Bobis bio najmoprimac poslovnog prostora za kafić i slastičarnu. Ni tamo najam godinama nije bio plaćan, pa su gradske vlasti deložirale lokal prošle godine. Svaguša je tek u rujnu ove godine podmirio dugovanja i vratio ključeve atraktivnog lokala na površini od 130 kvadrata. Trogir i gradske vlasti, oprezne nakon takvog iskustva, najavile su prenamjenu tog prostora.

Ipak, činjenica da je vlasnik tvrtke Slastice Bobis odustao od tako atraktivnog lokala, kao i ova dva prethodna slučaja se mogu objasniti samo na dva načina. Prvi scenarij je taj da je tvrtka u poteškoćama i da se ne može servisirati atraktivna ponuda slastica i pića na kvalitetnim lokacijama u sve jačoj konkurenciji. Drugi je čak vjerojatniji, a to je da se sadašnji predsjednik Hajduka naprosto zaigrao nogometnim klubom i zanemario biznis.

Hajduk je paklena, opasna naprava i igračka i puno poslovnih ljudi spalo je na prosjački štap zbog Hajduka. Nezadovoljstvo Torcide, ali i građana Splita najbolje se moglo vidjeti proteklog vikenda na tribinama u Poljudu, koje su u derbiju s Dinamom bile sablasno prazne. Bojkot Torcide, ali i običnih navijača, definitivno je uspio. To je zapravo važan poslovni podatak koji će Svaguša, ali i Željko Kerum, koji su izloženi na milost i nemilost splitskom tržištu, morati uzeti u obzir. Bojkot i bijes navijača lako je kanalizirati i u poslovnu sferu i tako nešto se može i očekivati od konkurencije.

Na kraju krajeva, parola navijača Jošku Svaguši da se bavi krafnama dobar je i prijateljski savjet. Situaciju u kojoj mu osnovni biznis trpi zbog Hajduka ne može dugo trajati bez ozbiljnih posljedica.