Hrvatska politika odnosno aktualna vladajuća garnitura nikako da formira do kraja i krene raditi. Umjesto obećanih reformi i vlade stručnjaka dobili smo ministre koji javno priznaju da nemaju pojma o osnovama upravljanja državom i državnim proračunom pa se nameće pitanje je li trenutačna situacija zrela za uvođenje anglosaksonskog modela vlade u sjeni prema kojem oporba formira vladu u sjeni, podijeli ministarska mjesta u sjeni i proučava poteze aktualnih ministara te javno ih komentira kako bi građani mogli zaključiti tko je bolji. Je li sazrelo vrijeme za vladu u sjeni, tportal je pitao političke analitičare koji su ocijenili kako je formiranje vlade u sjeni logičan potez, no on nije moguć prvotno zbog jednog razloga, a to su predstojeći unutarstranački izbori u SDP-u, trenutačno najjačoj oporbenoj stranci
Politički analitičar Žarko Puhovski izjavio je za tportal kako još nije sazrelo vrijeme za vladu u sjeni, iako je takvo što po njegovu mišljenju logično. On, naime, smatra kako postoje dva ključna razloga kako nije vrijeme za osnivanje vlade u sjeni, a to su predstojeći unutarstranački izbori u SDP-u za predsjednika stranke te kako se još uvijek ne zna hoće li sadašnja Vlada prijeći prag i preživjeti proračun.
'Prema najnovijim istraživanjima rejting Mosta u javnosti i kod birača je vrlo loš, prilično su razočarani njihovim djelovanjem nakon formiranja krnje Vlade, iako građanima čini uslugu kada sprečava HDZ pri donošenju štetnih odluka. Dođe li uskoro do novih izbora, biračko će tijelo, ipak, najvjerojatnije kazniti Most jer nema nikakvu političku viziju, no čini se kako će ipak, bez obzira na sve, preživjeti jer će se sakupiti većina za budžet', mišljenja je Puhovski, podsjetivši kako su novi izbori mogući samo ukoliko se ne skupi većina za proračun.
Analitičar je također mišljenja kako sve počiva na HDZ-u i Mostu, odnosno Domoljubnoj koaliciji koji su glavni igrači u ovoj, kako kaže, političkoj igri.
Govoreći o političkoj igri, Puhovski podsjeća kako nemamo funkcionalnu Vladu, iako su na ključnim mjestima Vlade već imenovani ljudi.
'Ova je Vlada nesposobna, no naglašavam kako zapravo nije u stanju biti nesposobna jer još nije oformila svoj tim i počela funkcionirati. Trenutačna je Vlada, naime, rastrgana različitim političkim i svjetonazorskim pitanjima, a istovremeno ta ima ogromnu želju ostati na vlasti', mišljenja je Puhovski.
Pritom analitičar predviđa kako će se zategnuti odnosi između HDZ-a i Mosta protezati i nadalje, iako niti jednoj od te dvije vladajuće stranke ne odgovaraju novi izbori, a nije nemoguće kako će se Most raspadati iznutra što bi moglo izaći na vidjelo za tjedan dana kada na red dođe odlučivanje o proračunu.
Upitan za dugoročne prognoze funkcioniranja Vlade ukoliko se usvoji proračun, Puhovski zaključuje kako nije previše optimističan jer smatra kako ova Vlada nije ozbiljna politička opcija jer je ona, kako je u više navrata istaknuo, 'vašar sukoba interesa' u kojem se u trokutu pojavljuju tri temeljna sukobljena interesa; lokalistički, neretvanski interes, onaj ideološki desničarski te interes Agrokora.
Politički analitičar Anđelko Milardović, upitan je li vrijeme da se oformi vlada u sjeni, tek kratko odgovara kako je prava adresa za to Zoran Milanović.
'Je li vrijeme za vladu u sjeni treba pitati Zorana Milanovića. On bi o tome trebao odlučiti', zaključuje Milardović.
Institucija vlade u sjeni, preciznije kabinet u sjeni, u najširem smislu označava skupinu oporbenih političara koji su u manjoj ili većoj mjeri formalno okupljeni kako bi u adekvatnom trenutku preuzeli vlast u nekoj državi. Kako to preuzimanje ne bi imalo neželjene posljedice, vlada u sjeni obično je oformljena tako da organizacijski oponaša vladu koja se naziva 'vlada na suncu' te da sa što manje poteškoća osigura kontinuitet rada državne uprave u prijelaznom periodu.
Tako vladu u sjeni čine tzv. ministri u sjeni koji su poput pravih ministara zaduženi za neku oblast javnog djelovanja, a takva vlada često javno djeluje, pogotovo u državama s westminsterskim sustavom poput Velike Britanije gdje se smatraju važnom institucijom političkog života, no poznaju je i talijanska i francuska demokracija gdje oporbene stranke učestalo određuju alternativu za svakog ministra u postojećoj vladi.
Osnivanje takvih vlada, smatraju stručnjaci, ima brojne prednosti, ponajviše za građane, ali tek ako se izbjegne isključivo forma kojom se imitira ozbiljnost stranke koja se sprema preuzeti vlast.
Formiranjem vlade u sjeni i njezinim ozbiljnim radom građanima se daje na uvid u realnost trenutačne političke situacije i stječe se politički legitimitet kod birača, a to je, smatraju stručnjaci, najvažnija zadaća formiranja vlade u sjeni.