POŽURITE! JADRAN JE HIT

Turističke agencije trljaju ruke zbog odlične prodaje ljetovanja

04.07.2016 u 21:21

Bionic
Reading

Iz turističkih agencija upozoravaju domaće goste koji planiraju godišnji odmor provesti na Jadranu da već sad krenu organizirati svoje ljetovanje jer su smještajni kapaciteti ograničeni zbog velikog interesa stranaca. Proveli smo malu anketu među Slavoncima kako planiraju provesti ljeto te se raspitali u agencijama koje su domaće (ali i strane) destinacije (cjenovno) najpopularnije...

Osječki ugostitelj Hrvoje Heil svoj će godišnji odmor provesti radno kao i prethodnih godina.

'Zbog posla ne mogu odlaziti na ljetovanje. Koristim samo nešto slobodnih dana, ali sam opet u blizini jer kad je ugostiteljski objekt u pitanju, uvijek treba neka nabava. Sin će sa svojom ekipom na more, a supruga i ja na kupanje na Dravu', kaže Hrvoje.

Za razliku od Heilovih, mlada obitelj Živčić planira odlazak u Biograd na Moru.

'Upravo sa suprugom pokušavam uskladiti termine. Mislili smo ići krajem kolovoza jer imamo četrnaestomjesečnu djevojčicu Evu pa bismo izbjegli i vrućine i gužve. No, kako mi je izgledno novo radno mjesto, možda ćemo malo ranije krenuti na godišnji', kaže mladi tata Vjekoslav Živčić.

Svakako, onaj tko misli ići na more, treba požuriti jer stvarno su kapaciteti generalno popunjeni, upozoravaju u turističkim agencijama.

'Ove je godine definitivno Jadran hit. Jako je velik interes, ali za razliku od prošle godine, puno je teže dobiti kapacitete jer već imamo veliki stop buking. Ono što je kvalitetno i privlačno cijenom, prvo se proda. Ostalo je jako malo mjesta, neki objekti imaju sad samo po nekoliko dana nekakve rupe koje popunjavaju. Akcijske prodaje, također, nema puno kao što je to bilo prošlih godina, ali nađe se. Recimo hit ljeta nam je otok Hvar, turističko naselje Fontana, kapaciteti s dvije zvjezdice, ali sasvim korektan smještaj', kažu u osječkoj podružnici zagrebačkog Kompasa

U toj agenciji u ponudi je još otok Korčula, hotel Bon Repos s akcijskim cijenama.

'Isto tako, svaki tjedan imamo određeno mjesto na akciji, bio je otok Rab, sad nam je uz njega još Lošinj. Imamo i Lopar, Mali Lošinj, ali nema tako puno. Zato upozoravamo stranke da se moraju što prije odlučiti', kažu u osječkom Kompasu.

Njemački planovi za ljetovanje

Poznata Reise Analyse FUR Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen Institut izvještava o trendu putovanjima Nijemaca koji su za Hrvatsku značajni gosti. Prema njihovim podacima, čak je 60 posto onih koji su početkom ove godine već imali definirane planove putovanja za odmor, a samo 12 posto nije bilo sigurno da će ići na odmor. U siječnju 2016. godine, 26 posto njemačkog stanovništva iskazalo je interes da provedu odmor u Turskoj u sljedeće 3 godine, 22 posto razmišljalo je o putovanju u Grčku, a 19 posto u Hrvatsku. Kod smještaja dominira standardno odabir hotela s 48 posto, slijedi privatni smještaj s 24 posto te kamping sa šest posto. U 2015. godini prosječan boravak iznosio je 12,6 dana, a trošak putovanja po osobi 954 eura, pokazuje analiza.

Ističu i da su svi ljetni mjeseci jednako atraktivni, a da je ove godine bio pojačan interes i za lipanj jer ima dosta praznika, a neki objekti još imaju predsezonske cijene pa je to izazvalo dodatnu veću potražnju.

Interes za Jadran je veći, smatraju u agencijama, zbog ispadanja nekih mediteranskih destinacija, poput Tunisa i Egipta, iako i za te zemlje još ima interesa, samo ne tako brojčano kao prije.

I u osječkom Panturistu bilježe pojačanu prodaju aranžmana.

'Slavonci su krenuli na more. Iako su neki očekivali akcije i last minute, neugodno su iznenađeni kad vide da ih nema, a da ni željeni termin nije slobodan. Prošle godine je bilo dosta takvih ponuda, ali ove je totalno drukčija situacija. Nesigurnost na Mediteranu glavni je uzrok ove popunjenosti', kaže Mirela Vuk, komercijalistica u turističkoj agenciji Panturist.

Prema njezinim riječima, top destinacije koje nudi njihova agencija su hoteli Rivijera u Makarskoj, Laguna u Gradcu, Vrboska Adriatik i Vila Dalmacija u Crikvenici, a neki od tih hotela već su popunjeni do kraja sezone. Ovisno od termina, cijene se kreću od 1.780 kuna pa do 2.580 kuna. 

'Što se tiče inozemnih aranžmana, dosta je tražena Bugarska, Cipar. To su destinacije koje se više traže u odnosu na prošlu godinu', kaže Mirela.

Povratak domaćih gostiju na Jadran

Ako je suditi prema prodaji aranžmana turističkih agencija, ovogodišnje statistike pokazat će povećan broj hrvatskih građana u hotelima diljem Jadrana, u odnosu na prethodne godine. Prema provedenom istraživanju u 2014. godini, samo je 10,1 posto onih koji su si za ljetovanje priuštili boravak u hotelima. Oko 19 posto njih za ljetovanje je unajmilo apartmane, a oko 40 posto privatni smještaj. Trećina je onih koji su ljetovali ne plaćajući smještaj, već su boravili kod rodbine ili prijatelja koji imaju vikendice ili kuće na moru.

A svi oni koji ostanu bez aranžmana ili ljeto odluče provesti u gradu, osim na nekoliko dravskih pješčanih mjesta za kupanje, osvježenje mogu potražiti i na poznatoj osječkoj Copacabani. Riječ je o rekreacijskom centru u sklopu Sportskih objekata, smještenom na lijevoj obali Drave, a u kojem se nalaze četiri otvorena bazena, a uz jedan od njih postavljen je i tobogan.

'Do sada ne bilježimo neke veće posjete jer vremenski uvjeti to nisu dopuštali pa jedan bazen još nismo napunili vodom što ćemo učiniti ovih dana. Kako je to otvoren kompleks, ovisimo o vremenu. A kad nas vrijeme posluži, znamo imati i do 5.000 posjetitelja u vrućim danima', kaže Miroslav Orešković, pomoćnik direktora za investicije i nabavu i voditelj RC Copacabana.

Cijene ulaznica vrlo su simbolične, za odrasle 8 kuna, za djecu od 8 do 16 godina je pet kuna, a za mlađe je ulaz besplatan.

'Cijeli je prostor ograđen, a o sigurnosti kupača brinu spasioci. Posjetitelji se mogu rekreirati i na 18 staza za mini golf, dvjema stazama za kuglanje, na boćalištu ili mogu zaigrati veliki šah', kaže Orešković.

Svima onima koji žele nešto drukčiji vodeni doživljaj, osvježenje će pružiti Bizovačke toplice i njihov Aquapolis, udaljen svega dvadesetak kilometara od Osijeka.


U tom je kompleksu prošle godine sagrađen najveći bazen s valovima u Hrvatskoj, vrijedan 10 milijuna kuna. Prostire se na 1.700 četvornih metara, a ispunjen je s 1.800 kubika vode. Ove godine poradilo se na vanjskom uređenju okoliša, a cijeli kompleks time je zaokružio relaksirajući ugođaj i boravak.

'Kupališna sezona otvorena je na samom početku lipnja. Uveli smo mnogo novih stvari: besplatan autobus na relaciji Osijek - Bizovac koji vozi šest puta dnevno, od četvrtka do nedjelje. Imamo novu pozornicu i ozvučenje, animacijski tim, dva kutka za djecu, proširenu gastro ponudu, potpuno novi talijanski kutak s ponudom tjestenina i pizza, obnovljena sva vanjska igrališta. Otvorenje unutarnjih bazena, čije renoviranje završavamo, planiramo sredinom srpnja. U najavi su kina na otvorenom koja će biti svakog četvrtka, noćno kupanje svake srijede, zabave i koncerti svake subote te još puno drugih sadržaja', najavljuje Stjepko Bulić, predsjednik uprave Bizovačkih toplica.

Prema njegovim riječima, nadaju se ovogodišnjem posjetu od oko 100 tisuća kupača. Računa se i na inozemne dolaske.

'U našem novootvorenom lječilištu imamo privatne pacijente iz Njemačke, Švicarske i Austrije, a što se tiče Aquapolisa, ovdje imamo naše susjede iz BiH, Srbije i Mađarske, a nadamo se dolasku gostiju iz bližih zemalja', kaže Bulić.

Save