OPASAN PO ŽIVOT

Bandić uređuje prilaz Jadranskom mostu, a sjeća li se Savskog?

22.07.2016 u 19:40

  • +26

Zagrebački mostovi vape za obnovom

Izvor: tportal.hr / Autor: Andreja Žapčić

Bionic
Reading

Premda je Savski most već par godina nesiguran za pješake koji ga koriste, a zagrebački gradonačelnik Milan Bandić opetovano najavljuje njegovu obnovu, od realizacije još uvijek nema ništa. U međuvremenu, Grad je ostao i bez Viaduktove oko tri milijuna kuna vrijedne donacije namijenjene obnovi upravo tog mosta, a Grad se fokusirao na uređenje prilaza Jadranskom mostu. Opravdano, ali kad će više Savski most doći na red, pita se i HNS-ov gradski zastupnik Tomislav Stojak koji u razgovoru za tportal primjećuje da je gradonačelnik očito imao 'druge prioritete poput Mosta iznad Miramarske koji iz ničega vodi nigdje'

Dok se na Savskom mostu množe čelične ploče koje prekrivaju rupe, Grad Zagreb raspisao je javni natječaj za uređenje prilaza Jadranskom mostu, kojim se predviđa rekonstrukciju dijela Savske ceste, kolnik i pješačke staze dužine 130 metara te uređenje odvodnje i rekonstrukciju stepenica koje spajaju Savsku i Jadranski most.

Uređenje je potrebno jer, kako smo se i sami uvjerili, na dijelu Savske ceste od Jarunske ceste do Jadranskog mosta asfalt je u dotrajalom stanju, a iz Grada objašnjavaju da je to zbog prijekopa novih instalacija i velikog autobusnog prometa. Stubama, koje su oštećene i dotrajale toliko da se već nazire armatura armiranog betona, nedostaju dijelovi ograde. Kulir ploče opločenja podesta su pak ispucale ili ih ni nema, a odvodnja je zbog slijevanja kiše, na što su već ranije upozoravali i građevinski vještaci, jedan od ključnih problema.

Javni natječaj traje do 29. srpnja, a u roku od dva mjeseca izvedbe rekonstrukcije dijela Savske ceste trebalo bi zadržati postojeće građevinske elemente postojeće odvodnje te izmijeniti vertikalnu i horizontalnu signalizaciju radi povećanja sigurnosti pješačkog i automobilskog prometa. Predviđeno je i čišćenje svih betonskih površina od grafita, mahovine, lišajeva i ostalih, kako to se to navodi u tekstu natječaja, nečistoća.


Zašto se Bandić pravi Englez oko Savskog mosta?

No za obnovom osim Jadranskog mosta, čak i više, vape i ostale zagrebačke 'ruke koje spajaju obale i ljude', a uz Most slobode s kojega ispadaju kameni blokovi, među prvima je uređenje potrebno Savskom mostu kojim se koriste ne samo stanovnici okolnih naselja Kajzerice i Knežije, nego i putnici s obližnjeg ZET-ova terminala te brojni biciklisti i pješaci. Prolazeći Savskim mostom mogu dodatno 'vježbati' preskakujući brojne rupe eventualno prekrivene čeličnim pločama u što smo se također i sami uvjerili.


Međutim, kada je predsjednik udruge ZaKaj Za Kajzericu! Ognjen Golubić i prije nekoliko mjeseci opet upozorio na nove rupe opasne po život pješaka, Bandić je, odradivši još jedno čelično krpanje, samo poručio: 'Moram vidjeti s Dinkom Bilićem, pročelnikom gradskog Ureda za prostorno uređenje, koliko imamo novca da već ove godine napravimo barem nešto.' I usput dodao da se u tome projektu najviše veseli jednom posebnom detalju: na obali Save, uza sve ono što je već davno obećano, planira napraviti i bine za razna koncertna događanja. 'Bit će to kao u Londonu', poručio je Bandić. I, kako se čini, napravio se Englez u nastavku priče kojoj se zasad ne nazire kraj.

'Grad je svjestan da je most u lošem stanju i što bi sve trebalo napraviti, ali nikako se ne odlučuje na tu investiciju. Riječ je o potpunoj nesposobnosti Grada da uđe u taj projekt, a i ne zna se što bi se s tim prostorom napravilo. Naime, tu je ne samo pitanje Savskog mosta, nego i pitanje vizije toga dijela grada za što je potrebno više sposobnosti nego što je sada ima', upozorio je u razgovoru za tportal HNS-ov gradski zastupnik Tomislav Stojak

Dok tportal već par tjedana čeka odgovore iz Grada na ovu temu, valjalo se poslužiti pismenim objašnjenjem koje je Bandić na temu obnove Savskog mosta dao Stojaku kazavši da su 'izrađeni istražni radovi od strane IGH kako bi se utvrdile potrebne radnje za sanaciju istoga. No s obzirom na to da postoji inicijativa da se prilikom rekonstrukcije okretišta Savski most pronađe rješenje za izlazak i dolazak autobusa na peron preko mosta, potrebno je izraditi studiju isplativosti i novi projekt koji bi trebao dati odgovor da li se postojeći most može rekonstruirati na način da se njime odvija autobusni promet te izraditi projekt rekonstrukcije istoga. Dok isto ne bude izrađeno, nogostupi na mostu su zatvoreni za pješački promet sredinom mosta koja je konstrukcijski ispravna'.


'Zasebno se razrađuju prilaz Savskom mostu sa sjeverne strane (okretište tramvaja), sanacija konstrukcije mosta i južni prilaz mostu iz naselja Kajzerica. Izrađena je idejna studija uređenja južnog prilaza Savskom mostu i uputit će se nadležnim gradskim tijelima na očitovanje, po primitku kojih će se pristupiti izradi idejne studije sjevernog prilaza Savskom mostu', odgovorio je Bandić Stojaku još u travnju. Tri mjeseca kasnije, pokušali smo saznati je li se što pomaklo s mrtve točke no odgovor na pitanje poslano prije nešto više od dva tjedna još nismo dočekali.

Zašto je Viadukt odustao od donacije za obnovu Savskog mosta?

S obzirom na to da, kako se čini, Bandića muči novac za obnovu, također valja podsjetiti da je Gradska skupština još prije dvije godine prihvatila oko tri milijuna kuna vrijedan Viaduktov ugovor o darovanju Gradu, kojim bi ta tvrtka dala materijal i osigurala radnike za obnovu Savskog mosta, a Grad je trebao financirati projektnu dokumentaciju i provođenje stručnog nadzora nad izvođenjem radova. Te se donacije sjetio i Stojak pa podsjetio gradonačelnika, na što je ovaj otkrio, ali, kako se čini, ne baš i odveć javno razglasio da je Viadukt 'pismom namjere odustao od donacije', a zašto je do toga došlo, nije naveo.

Je li tvrtka odustala čekajući da se Grad jednom više pokrene? 'S obzirom na to da su prošle dvije godine od Viaduktove ponude donacije te uslijed promjene gospodarske situacije, Viadukt više nije u mogućnosti obaviti navedene radove', kazala je tportalu Maja Gradišar Perotić iz agencije Media-val koja obavlja komunikacije za Viadukt.

'Savski most je opasan za pješake. Svaki dan se nešto odlomi. No bojim se da ni u ovom mandatu neće biti ništa iako postoje prijedlozi rješenja arhitekata i udruga građana jer bi uz most na javnom natječaju trebalo urediti i okretište kao cjelinu', upozorava Stojak i zaključuje: 'Očito Bandić ima druge prioritete – on potroši oko milijun kuna za most iznad Miramarske, zatvoren veći dio dana i godine, koji ionako ni iz čega vodi u nigdje'.