Most slobode ili most opasnosti?
Izvor: tportal.hr / Autor: Andreja Žapčić
Most slobode ili most opasnosti?
Izvor: tportal.hr / Autor: Andreja Žapčić
Umjesto Most slobode, središnji most preko rijeke Save u Zagrebu mogao bi se zvati Most opasnosti s obzirom na to da s njega svako malo padaju kameni blokovi i betonske obloge koje zasad još samo pukom srećom nikoga nisu ozlijedile ili ubile. Najnoviju rundu otpalih betonskih rubnjaka zabilježili smo jutros, a premda je iz Grada sanacija najavljena još prije više od godinu dana kada se slična stvar zbila na drugoj strani, od realizacije još uvijek nema ništa. Beton i dalje pada dok malo dalje pršte još tri nove fontane
Mostom slobode svakoga dana prođu tisuće automobila, biciklista i pješaka, a prometno je i ispod njega. No teško je, gledano primarno sa sigurnosnog aspekta, reći izgleda li Most gore na dijelu kolnika i pločnika uključujući ogradu ili kad se spusti ispod njega i pogleda konstrukciju u cjelini koja vidljivo vapi za obnovom.
Baš kao i što smo nedavno pisali o Savskom i Jadranskom mostu. Uređenje prilaza potonjem trebalo bi biti gotovo za par mjeseci, ali Savski most premda vrlo nesiguran za pješake priliku za obnovu nikako da dočeka, a s obzirom na povijest bolesti, nije neopravdano strahovati da će se obnove načekati i Most slobode
Cijelom dužinom ispod mosta već su se odavno na većini mjesta urušile betonske obloge, a prije nešto više od godinu dana dva rubnjaka teška nekoliko stotina kila pala su s Mosta na ulicu Prudi kojom prolaze brojna djeca do škole, kao i brojni građani koji se rekreiraju ili šeću Savskim nasipom, a ispod Mosta svakodnevno je parkirano puno osobnih automobila
Kad će biti saniran Most slobode?
Slična je situacija i na drugoj strani Mosta slobode, na dijelu kod Bundeka i Hipodroma što je vidljivo iz fotografija koje smo danas snimili, a iako su stanari o svemu upozorili Gradsku upravu još u rujnu 2013., a građevinski stručnjaci upozorili da je riječ o starom mostu koji nije građen za tolika opterećenja kojima ga se danas izlaže, iz Ureda za izgradnju grada samo je kratko poručeno da razmišljaju o sanaciji mosta.
Svjesni smo situacije u kojoj se most nalazi te poduzimamo sve radnje kako bi se oštećeni dijelovi mosta sanirali. U planu je projekt sanacije Mosta slobode, a kada se osiguraju novčana sredstva, uvrstit će se u plan i program gradnje', odgovorili su stanarima iz Grada prije tri godine, a mi smo ih danas opet pitali kad će ta sanacija.
A ne bi bilo zgorega ni da pritom riješe i uporabnu dozvolu s obzirom na to da je Most, kako je upozoravano, izgrađen prije 57 godina, još uvijek nema, a u međuvremenu valja podsjetiti i na prije par godina izrečenu najavu gradonačelnika Milana Bandića kako će Grad Zagreb obnavljati svake iduće godine po jedan od zagrebačkih mostova uz zaključak: 'Obnova je nužna jer mostovi spajaju ljude.'
Ili fitnes-park i Botanički vrt, ali to su ti neki prioriteti čovjeka koji sam sebe, doduše, s distance trećeg lica naziva 'rješenjem'.