Dan nakon što su uz prosvjede splitskih taksista automobili tvrtke Cammeo ipak izašli na splitske ulice, našli su se na udaru cestovnih inspektora: kako je tportalu potvrđeno iz Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture, u nadzoru je utvrđen niz nepravilnosti i već je ispisana cijela serija zapisnika i prijava
Cammeo je od četvrtka stavio u promet svojih trideset vozila s ukupno 75 vozača partnera tvrdeći da ne obavljaju taksi prijevoz nego 'nude najam vozila s vozačem'. Split je prvi grad u Hrvatskoj u kojemu su primijenili ovaj model, na koji se pozivala i megakompanija Uber. Inspekcije su ipak utvrdile da je prekršen niz članaka Zakona o cestovnom prijevozu - odnosno, gotovo svi koji se odnose na taksi prijevoz - ali čak i onaj na koji se poziva sam Cammeo.
U njemu, naime, stoji da način obavljanja djelatnosti 'iznajmljivanja vozila s vozačem' propisuju gradovi i općine, a već u četvrtak je potvrđeno da se ova zagrebačka tvrtka o ulasku na splitsko tržište nije ni konzultirala sa splitskom gradskom vlasti. Pored toga, inspektori su već prvog i drugog radnog dana vozače Cammea zatekli u okolnim gradovima i općinama, poput Kaštela ili Podstrane, pa su im i ondje pisali prijave.
Još veća aktivnost inspektora očekuje se od ponedjeljka, kada istječe promotivna akcija kojom ova tvrtka puna četiri dana časti Splićane besplatnim vožnjama po gradu. 'Nadzor se obavlja u suradnji s Carinom i konkretni rezultati bit će poznati i objavljeni idućih dana. No već prvog dana inspektori su utvrdili da u ovom slučaju vozači nemaju licencije, kvalifikacije i dozvole za obavljanje taksi prijevoza, da vozila nemaju taksimetre i propisane oznake te da ne postoji ni odobrenje jedinice lokalne samouprave o obavljanju posebnog oblika prijevoza. Ukratko, inspektori nisu dobili na uvid nikakve dokumente na osnovi kojih bi se dokazalo da tvrtka nije u prekršaju', potvrdio je za tportal pomoćnik ministra prometa Mario Madunić
Zakon predviđa globe od 20 do 100 tisuća kuna, ali i moguće privremeno oduzimanje prometnih dozvola i registracijskih pločica, odnosno isključivanje automobila iz prometa. U samom Cammeu za tportal također potvrđuju da su pod intenzivnim nadzorom - no kažu i da su nakon ispisivanja zapisnika o inspekcijskom nadzoru sva vozila ponovno vraćena na ulice te da će se o globama odlučivati u daljnjem postupku.
'Normalno je da inspekcije rade svoj posao i normalno je da im damo sve dokumente na uvid', objašnjava direktor projekta Cammeo-partner Petar Dragić. On i dalje tvrdi da ova tvrtka ima pravo obavljati djelatnost 'iznajmljivanja vozila s vozačem', premda u zakonu jasno stoji da uvjete za to propisuju gradovi i općine. Kako Grad Split to nije učinio, u Cammeu smatraju da im je samim time dana prešutna dozvola za rad.
Problematika taksi prijevoza u Splitu posljednjih mjeseci vruća je tema: gradska vlast višekratno je odbijala uvođenje konkurencije na tržište, ali je zato odlukom Gradskog vijeća nedavno raspisala natječaj za dodjelu nove 62 dozvole, uz postojećih 139, čime bi se broj taksija na ulicama ipak povećao za gotovo 50 posto. Gradonačelnik Ivo Baldasar u četvrtak je izjavio da očekuje reakciju Ministarstva prometa i da je po njegovu sudu Cammeo trenutačno nelegalan. U ministarstvu su za tportal objasnili da upravo kreću u izradu novog Zakona o cestovnom prijevozu, u kojemu će između ostalog i djelatnost taksi prijevoza biti znatno konkretnije definirana.