Nakon što IGH do kraja godine detaljno pregleda pet zagrebačkih mostova, a riječ je o Domovinskom i Podsusedskom, Mostu mladosti i Mostu slobode te Jadranskom mostu, na proljeće bi trebalo biti poznato i kome će se od njih konačno nasmiješiti cjelovita obnova koju gradonačelnik Milan Bandić obećava već godinama. Zasad iz Grada najavljuju da je za iduću godinu planirana izrada projekta sanacije i rekonstrukcije Jadranskog mosta
Brojne rupe pokrivene čeličnim pločama na Savskom mostu, padanje kamenih blokova i betonskih rubnjaka s Mosta slobode, rupetine na stepenicama i raspadnuta ograda na prilazu Jadranskom mostu, samo su neke od problematičnih točaka mostova hrvatske metropole na koje je tportal opetovano upozoravao dok su iz Grada uvjeravali da razloga za brigu nema.
Zagrebački mostovi su sigurni, poručili su nam iz nadležnog Ureda za prostorno uređenje i izgradnju, ali i najavili da će 'IGH kao specijalizirana stručna ustanova ove godine obaviti novi glavni pregled mostova i ako u izvješću budu navedene potrebe za sanacijom pojedinih dijelova mosta, ti će radovi biti uvršteni u plan održavanja za naredno razdoblje'.
U međuvremenu se Grad odlučio na kozmetičke zahvate u vidu uređenja prilaza Jadranskom mostu i raspisivanja natječaja za izradu projekta sanacije nogostupa i zaštitnih ograda na Mostu slobode, s kojega često padaju kameni blokovi i betonske obloge koje zasad još samo pukom srećom nikoga nisu ozlijedile ili ubile.
Da su IGH i partneri započeli radove na detaljnom pregledu pet zagrebačkih mostova, tportalu je potvrdio pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje i izgradnju Grada Dinko Bilić objasnivši da je petorka odabrana jer su 'Most mladosti s pristupnim objektima, Most slobode s pristupnim objektima i Jadranski most s pristupnim objektima te Podsusedski most najstariji i prema tome najugroženiji'. 'Osim Domovinskog mosta, koji pak ima vrlo delikatnu konstrukciju pa zahtijeva više pažnje, a Jankomirski most nije obuhvaćen pregledima jer je riječ o novom mostu sagrađenom 2006., a iste godine je obnovljen i stari most.'
'Pregled s osnovnim istražnim radovima uključuje preglede svih konstruktivnih elemenata mostova kao što su: upornjaci, upornjačke prostorije, rasponska konstrukcija, nosivi stupovi, naglavne grede, kolnik, pješačke staze i oprema mosta. Elaborat će sadržavati prijedlog potrebnih sanacija i grubu financijsku procjenu potpune sanacije svakog mosta pojedinačno, a naročitu pažnju prilikom pregleda posvetit će se elementima bitnim za stabilnost mosta', ustvrdio je Bilić za tportal.
Završetak projekta očekuje se krajem ožujka 2017. i Grad će iz svojeg proračuna platiti 428.735 kuna bez PDV-a ugovoreni trošak elaborata koji će, naglasio je, služiti kao dokument kojim će se Ured za prostorno uređenje i izgradnju voditi za buduće sanacije. Odnosno, temeljem elaborata bit će odabrani konstruktivni element mosta koji će se sanirati nakon izrade projektnog zadatka i odabira projektanta i izvođača te nadzornika putem javne nabave uz potvrdu financijskog plana sanacije Gradske skupštine
Dok se cjelovit elaborat čeka, Bilić je ipak tportalu najavio da se u 2017. godini planira izradu projekta sanacije i rekonstrukcije Jadranskog mosta. Što i ne čudi s obzirom na to da je nedavno raspisan i natječaj za rekonstrukciju Remetinečkog rotora, a vrijedi podsjetiti na to da je gradonačelnik prije više od godinu dana kazao da će se 'paralelno s rekonstrukcijom rotora ići i u projektiranje rekonstrukcije Jadranskog mosta jer je rotor bez tog mosta pucanj u prazno'.