Premda je Josipović tvrdio da će potrošiti oko četiri milijuna, a Bandić do sedam milijuna kuna, obojica predsjedničkih kandidata prešla su svaku zacrtanu mjeru. Dok je Josipović objasnio svaku kunu, u Bandićevu izvješću nedostaje opravdanje za gotovo sedam milijuna kuna donacija
U DIP-u kažu da još nisu dobili financijska izvješća svih predsjedničkih kandidata premda je jučer bio posljednji dan za njihovu predaju.
Kako je moguće da su neki kandidati poslali izvješća poštom te da zato još nisu stigla, DIP će ih pričekati još danas i sutra, jer imaju još osam dana do objave svih financijskih izvješća.
Josipović potrošio oko devet, a Bandić više od 15 milijuna
Nisu nam htjeli otkriti koji to kandidati još nisu predali svoje račune, ali novi predsjednik Ivo Josipović nije među njima.
Iz stožera Milana Bandića kažu da su izvješće predali jučer, a objavili su ga i na internet stranici. Naime, Bandić je potrošio čak šest milijuna kuna više od Josipovića i to 15.278.984,26 kuna.
Voditeljica financijskog dijela Josipovićeve kampanje Štefanija Balog, koja je vodila i financije u kampanjama predsjednika Stipe Mesića, rekla je da su svoje izvješće DIP-u predali jučer te da je Josipović potrošio 8.950.325,05 kuna
'Najveći iznos dao je SDP, a ostatak su darovi fizičkih i pravnih osoba. U računicu je ubrojen i iznos za volontere. U troškovima je i 500.000 kuna koje Josipoviću država tek treba isplatiti, jer svaki kandidat koji osvoji više od 10 posto glasova birača dobije 250.000 kuna, a oni koji uđu u drugi krug dobiju još 250.000 kuna', objasnila je Balog
JOSIPOVIĆEVO IZVJEŠĆE:
Naime, prema Josipovićevu izvješću, SDP je, kao nositelj financiranja kampanje, Ivi Josipoviću na račun Erste & Steiermaerkische Bank uplatioukupno 6.835.505,50 kuna.
Od 'darova domaćih fizičkih osoba' Josipović je dobio 965.538,37 kuna, a od pravnih osoba 565.300,00 kuna.
'Ostali izvori i volonteri' Josipovićevoj kampanji su vrijedili 83.981,18 kuna. Podsjetimo, za ulazak u drugi krug izbora i osvajanje 10 posto glasova birača, Josipović je dobio 500.000 kuna koje će, kada se isplate, pridružiti troškovima kampanje.
'U navedeni ukupni iznos od8.950.325,05kuna uračunane su i obveze koje do dana sastavljanja ovog izvješća nisu podmirene, a odnose se na račune, predračune, ponude i ugovore koji su bili predočeni tijekom obavljanja revizije.' - stoji na kraju prvog dijela izvješća.
Hektor Claudio Rois i Neven Vranković najveći donatori
Najveći 'domaći fizički darivatelji' koji su iz vlastitog novčanika dali novac kako bi Josipović došao Pantovčaka su Hektor Claudio Rois, poduzetnik iz Argentine, koji je poklonio čak 90.000 kuna, i Neven Vrankovićčlan Uprave Adriatic grupe i Potpredsjednik za Korporativne aktivnosti, koji je donirao 75.000 kuna.
Usprkos krizi, po 50.000 kuna dali su Boris Markić, Goran Jurišić, Josip Čule, Josip Leko, Kata Damjanović, Nenad Volarević i Tome Lucić
Dioki org. petrokemija najdarežljivija
Od domaćih tvrki Josipoviću je najviše pomogla Dioki org. petrokemija d.d. u vlasništvu Roberta Ježića i to sa 200.000 kuna.
Druga po redu je PR tvrtka koju vodi sin pokojnog Ivice Račana Zoran Račan - Maksima komunikacije d.o.o. Zagreb, i to s uplatom u iznosu od 162.000 kuna.
Ostale tvrtke uplatile su manje od nekih pojedinaca koje smo naveli, a među njima su: Visoka poslovna škola Libertas Zagreb, Jadranska trgovina d.o.o. Dubrovnik, Zadar gradnja d.o.o. Zadar.
BANDIĆEVO IZVJEŠĆE:
Prema izvješću objavljenom na web stranici Milan Bandić potrošio je 15.278.984,26, ali izvore objašnjava za 8.618.965,41 kuna. Odakle mu još gotovo sedam milijuna, točnije 6.660.018,85 kuna nije objasnio, a kako u zakonu nedostju sankcije, neće zbog toga biti kažnjen.
Bandić navodi da je u kampanju ušao sa 13.428,34 kuna iz svog džepa, a ostalo je dobio od donatora koji su bili više nego velikodušni.
Naime, Bandićevo izvješće negira postojanje financijske krize u državi, jer su na popisu od 287 donatora čak 23 'velikodušnih' darivatelja koji su uložili po 90.000 kuna da bi Bandića vidjeli na Pantovčaku.
Bandićevci su uplaćivali od 1,99 kuna, do 90.000 kuna, s time da, naravno, najviše ima onih koji su uplaćivali od 25.000 do 90.000 kuna. Bandić je od pojedinaca ukupno prikupio 7.989.965,41 kuna, a među njima je čak šest NN osoba
Što se tiče tvrtki, Bandić je najzahvalniji tvrtki Filip trade d.o.o. koja mu je darovala 300.000 kuna, a nakon njega najdarežljiviji su bili u DBS nekretninama d.o.o. te Vodotehnika d.d. koji su uplatili iznose od 50.000 kuna u dva navrata.
Od tvrki je Bandić prikupio ukupno 629.000 kuna
Josipovićeva kampanja bila je skuplja od Mesićeve
Štefanija Balog kaže da je od 2000, kada je radila prvu kampanju za Mesića, sve puno skuplje te da je ove godine bilo teže naći donatore zbog financijske krize. 'Nije bilo lako, jer je sad recesija i sredstva su zaista ograničena u poduzećima, i kod pravnih i fizičkih osoba... Danas je drugo vrijeme pa je bilo jako teško skupiti novac. Tu je stranka za Josipovića podnijela velik dio, a Mesić iza sebe nije imao stranku.'
Balog kaže da je dodatni problem bilo to što je ove godine kampanja trajala jako dugo: 'Gotovo dvostruko dulje nego Mesićeve kampanje - više od 28 dana, plus 15 dana drugog kruga. To treba regulirati zakonom i odrediti točan broj dana izborne promidžbe', smatra šefica financijske kampanje Ive Josipovića i kaže da su, prije predaje izvješća DIP-u, unajmili neovisnu revizorsku kuću u Varaždinu za izradu izvješća.
Josipović je apsolutno potrošio više od Mesića, kaže Balog i dodaje da joj nisu shvatljive kritike iz Bandićeva stožera da Mesić do danas nije objavio koliko je točno potrošio u svojoj kampanji: 'Oni pričaju gluposti! Mi smo imali poseban račun na koji je stizao sav novac, bila su potpisana sva imena iako zakon ne propisuje nikakve posljedice za one koji ne potpišu svakog donatora. Kandidati su mogli napisati bilo koje ljude, da se sam financira ili da to čini stranka, ali nisu morali dokazati s kojeg je računa stigao novac.'