Tko je u Zagrebu naložio iscrtavanje parkirališnih mjesta tik do pješačkih prijelaza, što je mimo zakona, nije poznato. U Zagrebparkingu kažu - Grad, a u Gradu kažu - Zagrebparking i Zagrebačke ceste
Zakon o sigurnosti prometa na cestama u članku 82. kaže: 'Vozač ne smije zaustaviti ili parkirati vozilo na obilježenome pješačkom prijelazu i na udaljenosti manjoj od 5 m od tog prijelaza i na prijelazu biciklističke staze preko kolnika.' No što ako same gradske institucije Zakon krše i na tome još i zarađuju? Parkirališna mjesta na pojedinim su mjestima zacrtana na niti metar udaljenosti od pješačkog prijelaza. Na Gupčevoj Zvijezdi čak su dva takva slučaja.
Ako svoje vozilo parkirate dva metra od pješačkog prijelaza na neoznačenom mjestu, platit ćete 400 kuna kazne. No kada se parkirališno mjesto nađe pola metra od zebre, to je sasvim legalno. Nećete platiti 400 kuna kazne, već ćete za to mjesto Zagrebparkingu još dati dvije, pet ili 12 kuna.
I tko je kriv?
Prema odgovorima koje smo dobili, nitko, ta su se mjesta jednostavno sama našla preblizu zebri. Direktor Zagrebparkinga Mato Kraljević za tportal je rekao kako se iscrtavanje parkirališnih mjesta radi po nalogu Gradskog ureda za promet. On, kaže, nema veze s tim, no ipak priznaje da je riječ o pogrešci. 'Kada se budu radila nova parkirališna mjesta i proširivale zone, vodit će se računa da se ne bude preblizu zebri', rekao je Kraljević i opet ponovio da je za to zapravo zadužen Grad.
Iz Odjela za promet Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet poslali su nas natrag. Kažu da su primili nekoliko upita građana zbog ovog problema. 'Slijedom navedenog, Odjel za promet još ranije je uputio dopis Zagrebačkom holdingu i podružnicama Zagrebparkingu i Zagrebačkim cestama da se poduzmu sve potrebne radnje kako bi se sporna mjesta ukinula te spriječilo njihovo daljnje nepropisno obilježavanje pošto je Zakonom o sigurnosti prometa na cestama u članku 82. definirano gdje vozač ne smije zaustavljati ili parkirati vozilo', navodi se u dopisu koji potpisuje pročelnik Davor Jelavić
Što kažu prometni stručnjaci?
Tko god da je odgovoran za ovaj problem, nije napravio ništa. A rješenje je jednostavno: duljina parkirnog mjesta je pet metara, stoga bi se samo jedno, ono najbliže zebri, trebalo prebrisati i ukinuti, pojasnio nam je Goran Kos, v. d. ravnatelja Instituta prometa i veza. Kaže kako je problem u Zagrebu što mjesta nema. 'Trebalo bi napraviti prvo reviziju svih parkirnih mjesta, vidjeti koliko pojedini slučajevi utječu na sigurnost sudionika u prometu', pojasnio je Kos i dodao kako, iako je Zakon striktan može biti iznimaka, npr. ako je ulica jednosmjerna, pa automobili mogu biti parkirani do zebre u smjeru iz kojeg ne dolazi automobil.
Istu stvar nam je rekao i Ivan Dadić član Upravnog vijeća Instituta prometa i veza: 'Može biti iznimaka ako je parking iza zebre u smjeru vožnje. Ako je ispred, to nije dobro.' Dadić pojašnjava kako to dovodi u opasnost djecu i sve one koji zbog nižeg rasta ne vide od parkiranog vozila dolazi li im automobil sve dok ne zagaze na zebru
A upravo je takva situacija na križanju Nove Vesi koja je jednosmjerna, i Gupčeve Zvijezde. Parkirno mjesto ucrtano je na niti metar od zebre, i to iz smjera iz kojeg dolaze automobili.
Odgovorne direktore i pročelnike za to očito nije briga. Ipak jedno mjesto u prvoj zoni u blagajnu Zagrebparkinga donosi 168 kuna dnevno.