U eteru hrvatskih televizijskih programa već se danima emitira reklama za poticajna sredstva za poduzetnike iz fondova Europske unije, ali ono što u njoj posebno bode u oči činjenica je da je Ministarstvo poduzetništva iskoristilo priliku (i europski novac) kako bi istom prilikom reklamiralo i svog šefa - ministra Gordana Marasa
'Ministarstvo poduzetništva i obrta stavlja na raspolaganje nikad veća sredstva iz fondova Europske unije', ponosno ističe glas spikera u novoj TV reklami, također sufinanciranoj novcem iz Europske unije. U videooglasu se pojavljuje i nekolicina poduzetnika, onih koji su već primili bespovratna sredstva Europske unije za poticanje poduzetništva, a koji istom prilikom hvale transparentnost, dobru poslovnu klimu i 'čista posla'.
Koliko su zaista čisti poslovi oko najnovije reklame Ministarstva poduzetništva, do znanja najbolje daje zadnjih 15-ak sekundi reklamnog spota, u kojima se pojavljuje ministar Gordan Maras glavom i bradom te ponosno deklarira kako podupire male i srednje poduzetnike (europskim novcem, naravno).
'Kad pokreneš kotačiće i stvoriš dobru poslovnu priliku, jedini smjer je naprijed. Zavrti ideju!', govori tako Maras u reklami za bespovratne poticaje poduzetništvu sredstvima Europske unije. Ironično, i sama reklama sufinancirana je novcem Europske unije (pod egidom informiranja javnosti), ali ni ta sitnica nije omela Marasa, koji nije želio propustiti takvu priliku za osobni marketing u predizbornoj godini.
Slični projekti poticanja društvenokorisnih aktivnosti, a malo i srednje poduzetništvo to svakako jesu, koje Europska unija provodi u Hrvatskoj, dosad su se oglašavali bez pojavljivanja ministara u reklamama. No s obzirom na to da je u Hrvatskoj predizborna godina, ministar Maras nije se mogao suzdržati od samoreklame plaćene tuđim novcem.
Maras, doduše, za razliku od poduzetnika, nije morao pisati detaljnu projektnu dokumentaciju i ispunjavati stroge uvjete Europske unije za raspolaganje novcem iz fondova EU-a. No jedno mu se mora priznati: 'Zavrtio' je ideju i iskoristio novac Europske unije kako bi u predizbornoj godini sam sebi napravio reklamu.
Ako u obzir uzmemo katastrofalnu gospodarsku situaciju i antipoduzetničku klimu koja vlada u društvu, koju je nedavno sjajno opisala Svjetska banka zaključkom kako Hrvatska 's tržišta aktivno eliminira tvrtke koje su potencijalno produktivne', nije zgorega uočiti da je ministar poduzetništva najproduktivniji kad se uz pomoć tuđeg novca treba kititi tuđim perjem.