Tvrtka vlasnica Brenda Thor Steinar, omiljene modne marke mnogih ekstremista, osobito neonacista, pokušala je dobiti copyright na crtani lik Storch Heinara, rode s hitlerovskim brčićima, koji su osmislili mladi antifašisti iz Rostocka i koji je postao prava zvijezda putem Youtubea te vrlo unosan brend koji nosi cijelu paletu proizvoda, od majica preko jakni do frizbija i šalica… Nakon neuspjelog preuzimanja uslijedile su vrlo ozbiljne sudske tužbe!
Kada vas nazivaju 'Zara ksenofobije' ili 'H & M mržnje', takav imidž nije jednostavno sačuvati. To najbolje zna odjevna kompanija Thor Steinar, smještena tridesetak kilometara od Berlina, čiju klijentelu većinom čine modno osviješteni ekstremni desničari i neonacisti. Thor Steinar osnovan je 2002. te se odmah etablirao kao omiljena marka neonacističke scene, između ostaloga i zbog naglaska na motivima iz nordijske mitologije. Službeni stav kompanije Mediatex, vlasnika brenda Thor Steinar, naravno, glasi da oni s time nemaju nikakve veze, no ako nosite majicu s labelom Thor Steinar, zabranjen vam je ulazak u njemački parlament Bundestag. Također, njemačka policija nošenje ovog brenda odavno uzima kao indikaciju pripadanja ekstremno desnim skupinama.
Toga su bili svjesni i u antifašističkoj udruzi mladih Endstation Rechts iz Rostocka, kada se 2008. otvorila trgovina odjevne linije Thora Steinara u njihovom gradu, a razgovor uz bocu vina rezultirao je odlukom da se neonaciste treba pošteno ismijati. Tako je nastao crtani lik Storch Heinar, roda s hitlerovskim brkovima i s velikim šljemom na glavi. Heinar je imao nesretno djetinjstvo, frustriran je jer nitko ne prepoznaje njegov umjetnički talent, a pati i od kompleksa više vrijednosti koji se manifestira kroz njegovu želju da bude najveći modni dizajner svih vremena. Bez obzira na to što je roda. Sve to zvuči poznato, a satiričke reference na Hitlera se nastavljaju i bezobraznijim detaljima, poput onoga da roda Heinar može snijeti samo jedno jaje, u skladu s glasinama da je Führer imao jedan testis. Na Youtubeu su započeli objavljivati fiktivne monologe megalomanske rode Heinara, u kojima se ruga općim mjestima nacističke ideologije. Brzo je nastala i cijela paleta proizvoda, od majica preko jakni pa sve do frizbija i šalica, koja se počela prodavati iznad svih očekivanja. Profit od prodaje sada financira rad udruge koja je cijeli projekt osmislila.
Naravno, nije trebalo čekati dugo da se Thor Steinar osjeti uvrijeđeno, što i ne čudi, jer su duhoviti ljevičari brutalno satirizirali sve što je neonacistima svetinja, od Hitlera nadolje. Prvo se pokušalo uzeti copyright na zločesto antifašističku rodu, što im nije uspjelo, pa je uskoro uslijedila tužba - ironiju su svi primijetili - na sudu u Nürnbergu. Njemački mediji su zločesto komentirali da ništa od toga ne iznenađuje, jer je poznato da neonacisti i smisao za humor idu zajedno kao vojne čizme i sandale Birckenstock. Suđenje je započelo ove srijede, a sudac je odmah preporučio Thoru Steinaru da povuku svoju tužbu zbog 'povrede časti i vrijeđanja', jer ista nema zakonske osnove. Majice s frustriranom rodom predstavljaju 'lako prepoznatljivu satiru i izražavanje političkog stava. Bonus je to što se tužba za udrugu Endstation Rechts ispostavila kao odlična reklama. No Thor Steinar ne planira odustati iako je već izgubio dva slična sudska procesa, pa najavljuje tužbu višem sudu.
S druge strane, Mediatex je brend Thor Steinar u međuvremenu prodao International Brands General Tradingu, tvrtki koja je stacionirana u Dubaiju i nalazi se u arapskom vlasništvu. U cijeloj ovoj priči to je ipak vrhunac satire.