Automobilski sektor sada osigurava radna mjesta za 13,8 milijuna Europljana, što predstavlja 6,1 posto ukupnog zapošljavanja u EU
Europska asocijacija proizvođača automobila (ACEA) je na godišnjem zasjedanju u Bruxellesu, održanom jučer, revidirala prognozu za 2019. registracija osobnih automobila, procijenivši pad od jedan posto.
ACEA-ina početna prognoza, objavljena ranije ove godine, bila je za rast do jedan posto u usporedbi s 2018. Udruga sada očekuje blago negativan rezultat za cijelu 2019. godinu, a ukupna prodaja automobila u EU predviđa se nešto iznad 15 milijuna komada na kraju ove godine.
'Osim neizvjesnosti zbog Brexita i promjenjivih makroekonomskih uvjeta, ovo predstavlja prirodnu stabilizaciju tržišta', objasnio je glavni tajnik ACEA-e Erik Jonnaert. 'Doista, tempo rasta usporava posljednjih godina.'
Ovo je u skladu s revizijom Europske komisije prema dolje za predviđeni rast BDP-a EU, budući da prodaja automobila snažno odražava gospodarski rast.
Jučer je ACEA objavila i novo izdanje svog džepnog vodiča za automobilsku industriju, koji sadrži najnovije podatke o zapošljavanju, proizvodnji, registraciji, inovacijama, sigurnosti na cestama i trgovinskim tijekovima.
ACEA
Europsko udruženje proizvođača automobila (francuski: Association des Constructeurs Européens d'Automobiles; skraćeno ACEA) glavna je skupina za lobiranje i standarde automobilske industrije u Europskoj uniji. Od veljače 1991. godine nasljednik je Odbora proizvođača CCMC (francuski: Comité des Constructeurs du Marché Commun) koji je osnovan u listopadu 1972. godine.
Njezini članovi su: BMW, DAF, Daimler AG, Fiat Chrysler Automobiles, Ford Europe, Honda, Hyundai Europe, Iveco, Jaguar Land Rover, PSA Peugeot Citroën Opel, Renault, Toyota Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars i Grupa Volvo.
U Europi postoji 309 postrojenja za montažu i proizvodnju automobila. Od toga 137 pogona proizvodi osobne automobile, 37 proizvodi laka gospodarska vozila, 59 proizvodi teška teretna vozila, 47 proizvodi autobuse i 72 proizvode motore. Članovi ACEA-a proizvode automobile, kombije, kamione, autobuse i motore u 21 zemlji u Europi. Europa obuhvaća 28 država članica EU-a i nekoliko susjednih zemalja (Bjelorusija, Kazahstan, Rusija, Srbija, Turska, Ukrajina i Uzbekistan).
Kako pokazuje vodič, automobilski sektor sada osigurava radna mjesta za 13,8 milijuna Europljana, što predstavlja 6,1 posto ukupnog zapošljavanja u EU. Štoviše, 11,4 posto posto svih radnih mjesta u EU - oko 3,5 milijuna - nalaze se u automobilskoj industriji. Prvih pet zemalja kad je riječ o izravnim proizvodnim poslovima su Njemačka (870.000 radnih mjesta), Francuska (223.000), Poljska (203.000), Velika Britanija (186.000) i Rumunjska (185.000).
Nova interaktivna karta tvornica automobilske industrije objavila je danas da je 19,2 milijuna motornih vozila proizvedenih u Europskoj uniji prošle godine izgrađeno na 229 montažnih i proizvodnih postrojenja u 19 zemalja EU.
'Ova karta vizualizira visoko integriranu i složenu mrežu za proizvodnju automobila koja se proteže diljem europskog kontinenta', rekao je Jonnaert. Dok se gotova vozila mogu sastavljati u jednoj zemlji, dijelovi i komponente dolaze iz različitih zemalja članica EU-a.
Jonnaert je izjavio: 'Ne treba ni spominjati da će sve dodatne prepreke, troškovi ili kašnjenja kao rezultat Brexita predstavljati ozbiljnu prijetnju za radna mjesta i rast u autoindustriji, kako u Velikoj Britaniji, tako iu EU.'
'Moguće novčane kazne za nepostizanje ciljeva emisija CO2 za 2020. je u određenom stupnju ozbiljna briga za proizvođače automobila, kazao je Jonnaert, dodajući kako je povećanje emisija CO2 djelomično rezultat povećanja prodaje automobila s pogonom na benzin, koji proizvode više CO2 od dizelskih motora.
Stanje lani
Godine 2018. benzinski motori pokrivali su više od polovice novih osobnih automobila u EU, dok su dizelski motori imali udio od 35,9 posto. Hibridni električni, električni na baterije i drugi alternativno pogonjeni automobili iznosili su 7,4 posto.
U protekle četiri godine rast prodaje osobnih automobila pokazuje trend usporavanja, naročito ako pogledamo da je 2015. rast u odnosu na godinu prije bio 9,3 posto. Već sljedeće 2016. on je bio 6,8 posto, 2017. je bio 3,4 posto, a prošle 2018. samo 0,1 posto. Treba reći i da je Europska komisija isto tako revidirala ovogodišnji rast BDP-a u EU prema dolje na samo 1,5 posto.
Inače, automobilska industrija generira trgovinski višak od 84,4 milijarde eura za EU, a godišnji promet autoindustrije predstavlja sedam posto godišnjeg BDP-a EU. Investiranjem 57,4 milijarde eura u razvoj i istraživanje godišnje automobilski sektor je europski najveći privatni doprinositelj u inovacije, što čini 28 posto ukupne EU potrošnje.