Svaki potpuno električni model Neue Klasse imati će koristi od Heart of Joy. Prvi viši električni model Neue Klasse krenuti će u serijsku proizvodnju ove godine u tvornici Debrecen u Mađarskoj. Novi Heart of Joy dodaje četvrtu dimenziju – BMW-ovo obilježje čistog užitka u vožnji – postojećem triju karakteristika Neue Klasse
Prikazivanje užitka u vožnji do fizičkih granica je misija BMW Grupe sa svojim novim testnim vozilom visokih performansi – BMW Vision Driving Experience (VDX). Ovo Vision vozilo nije namijenjeno za serijsku proizvodnju, već služi kao ispitna oprema za pogonski sklop i tehnologiju upravljanja dinamikom vožnje razvijenu posebno za Neue Klasse – sljedeću generaciju BMW vozila – koju BMW naziva 'Srcem radosti' (eng. 'Heart of Joy').
Saznali smo i da će BMW Vision Driving Experience imati svoju službenu svjetsku premijeru na Auto Shanghai 2025. (23. travnja do 2. svibnja).
Prototip automobila je stavio mogućnosti Heart of Joy na krajnji test izdržljivosti u BMW Performance Driving Centru u Spartanburgu, SAD. Tvrtka je pružila ekskluzivan uvid u svoj razvojni program za iskustvo električne vožnje na Neue Klasse kao dio prezentacije za pregled.
Svaki potpuno električni model Neue Klasse imati će koristi od Heart of Joy. Prvi viši električni model Neue Klasse krenuti će u serijsku proizvodnju kasnije ove godine u tvornici Debrecen u Mađarskoj. Novi Heart of Joy dodaje četvrtu dimenziju – BMW-ovo obilježje čistog užitka u vožnji – postojećem triju karakteristika Neue Klasse (električne, digitalne, kružne).
Oliver Zipse, predsjednik Upravnog odbora BMW AG, izašao je na pozornicu izložbe IAA 2023 u Münchenu držeći malu crnu kutiju. Važno je napomenuti da će upravljačka jedinica ići u serijsku proizvodnju, ali Vision Vehicle neće.
'Heart of Joy nam omogućuje da užitak u vožnji dignemo ne samo na višu razinu, već i više od toga', kaže Frank Weber, član Upravnog odbora BMW AG, odgovoran za razvoj. 'Osim toga, dodatno povećavamo učinkovitost, a time i domet, budući da će u budućnosti vozač kočiti gotovo isključivo korištenjem regeneracije energije. Ovo je Efficient Dynamics na kvadrat.'
Računalna obrada sada deset puta brža
Upravljačka jedinica Heart of Joy za podfunkcije pogona, kočnica, punjenja, rekuperacije i upravljanja obrađuje informacije deset puta brže od prethodnih sustava. Radeći u tandemu sa softverom BMW Dynamic Performance Control, Heart of Joy izračunava sve funkcije dinamike vožnje s potpuno novom razinom brzine i preciznosti.
Softver je razvijen u potpunosti unutar tvrtke na temelju iskustva u području dinamike vožnje koje su inženjeri BMW-a skupljali tijekom više od jednog stoljeća. Vision Vehicle razvija 18.000 Nm okretnog momenta. Obrazloženje iza toga je da ako se kontrolni sustav može nositi s eksplozijom snage ove veličine, moći će se s lakoćom nositi sa zahtjevima svakodnevne vožnje.
Obnova energije tijekom kočenja (također poznata kao rekuperacija) vidi simbiozu pogonskog sklopa i funkcija kočenja električnih vozila. U inovativnoj elektroničkoj arhitekturi Neue Klasse, Heart of Joy je jedna od četiri središnje upravljačke jedinice i po prvi put kombinira funkcije pogona i dinamike vožnje. Ove inovativne upravljačke funkcije zaštićene su s nekoliko patentnih prijava.
Jedinica visokih performansi kontrolira ubrzanje i kočenje, stabilizaciju vozila, dinamičke funkcije upravljanja i upravljanje punjenjem. Središnja procesorska jedinica i savršeno koordinirani softver BMW Dynamic Performance Control razvijen u tvrtki omogućuju svim povezanim aktuatorima da reagiraju izravno i s minimalnim kašnjenjem: latencije su u rasponu milisekundi.
Nasuprot tome, konvencionalni sustavi imaju zasebne algoritme upravljanja za pogonski sustav i kočnice. To znači da se puni potencijal upravljanja vozilima sa snažnim električnim pogonskim sustavima ne može u potpunosti iskoristiti.
Precizno skretanje i najglađi proces zaustavljanja u povijesti automobila
Vozač i putnici ovdje doživljavaju skladan i tih osjećaj vožnje – bez obzira na situaciju i brzinu kojom putuju. U dinamičnim scenarijima vožnje, nova kombinacija Heart of Joy / BMW Dynamic Performance Control pruža ravnotežu u zavojima i sigurnost bez usporedbe.
Automobil stvara impresivnu trakciju i može se provući kroz zavoje s iznimnom preciznošću. Potrebno je manje kontrolnih unosa i linija automobila može se održavati s većom preciznošću i stabilnošću. To pomaže automobilu da razvije dosljedno, ponovljivo ponašanje u zavojima i omogućuje mu intuitivnije i glatko upravljanje.
Pri malim brzinama – poput vožnje stani-kreni ili parkiranja – izravni prijenosi signala i brza obrada informacija osiguravaju još uvjerljivije iskustvo vožnje. U načinima vožnje D ili B, ili kada se koristi aktivni tempomat, parkirna kočnica ili parkirna brava, zaustavljanje i ponovno pokretanje neprimjetno se stapaju jedno u drugo.
Rekuperacija dovodi do povećanja učinkovitosti od 25 posto
Nadalje, integrirana kontrola pogona, kočenja i rekuperacije energije omogućuje održiviju upotrebu energije. 98 posto vozača ne treba unositi nikakve podatke koristeći konvencionalne kočnice. Snaga kočenja koja se stvara pomoću rekuperacije energije dovoljna je za normalnu, svakodnevnu vožnju. Samo kod naglog kočenja, npr. je li u hitnim slučajevima potrebna intervencija tarnih kočnica. Sve u svemu, ovaj sustav povećava učinkovitost do 25 posto.
Testno vozilo BMW Vision Driving Experience pokazuje kako Heart of Joy radi korištenjem svjetlećih kodova u boji na naplatcima: ubrzanje je označeno zelenom bojom, rekuperacija energije plavom bojom, a kočenje pomoću tarnih kočnica narančastom bojom.
Četiri potpuno nova super-mozga će raditi u BMW-u budućnosti. Ova računala visokih performansi pametno kombiniraju različite elemente koji su prije radili zasebno. Heart of Joy razvijen je 100 posto unutar tvrtke. Omogućuje spajanje četiriju važnih kontrolnih jedinica unutar jednog računala visokih performansi.
Još tri super-mozga odgovorna su za značajke uključujući automatiziranu i visoko automatiziranu vožnju, infotainment i osnovne funkcije kao što su kontrola klime i sustavi za povećanje udobnosti, pristup vozilu, unutarnje i vanjsko osvjetljenje.