SVJETSKA PREMIJERA

Dacia Spring: Provjereni električni pogon uz pristupačnu cijenu

04.03.2020 u 08:45

Bionic
Reading

Električni konceptni automobil Dacia Spring temelji se na Renaultovoj viziji održive i pristupačne mobilnosti za sve, pri čemu zadržava temeljna načela i filozofiju marke Dacia

Dacia je predstavila svoje prvo električno vozilo kao koncept pod imenom Spring. Inačica je to malenog električnog Renaulta City K-ZE, koji se trenutno proizvodi i prodaje u Kini. Ovaj model je inače električna inačica Kwida, mini SUV-a s petero vrata, četverosjeda koji se prodaje u Indiji, Brazilu i drugim tržištima u nastajanju.

Iako smo još samo prije koji dan mislili da će to biti električna verzija SUV-a Duster, ovaj koncept je dobio posve novo ime. Sam naziv Spring (engl. proljeće,) simbolično najavljuje i dolazak novog godišnjeg doba; električnog doba ove marke cjenovno prilično povoljnih automobila.

Električni konceptni automobil Dacia Spring temelji se na Renaultovoj viziji održive i pristupačne mobilnosti za sve, pri čemu zadržava temeljna načela i filozofiju marke Dacia. Najavljuje budući, posve električan gradski automobil s četiri sjedala koji će ispunjavati najosnovnije potrebe i biti pristupačan najširem broju kupaca. Riječ je o gradskom automobilu s petero vrata koji spaja jednostavnost, pouzdanost i pristupačnost, čineći vožnju još jednostavnijom.

Lagana i kompaktna serijska inačica Dacia Spring imat će domet od 200 km (WLTP), kojim osigurava bezbrižnu vožnju gradom i izvan njega. U prodaji će se naći 2021., ali još nije objavila cijenu. No treba reći da se City K-ZE prodaje u Kini za oko 8000 eura.

Kako bi uspjela u svojem naumu, Dacia se odlučila osloniti na desetogodišnju stručnost Renault grupe u proizvodnji električnih vozila. Bivši direktor Renault grupe Thierry Bollore rekao je prošle godine da Dacia radi na električnom vozilu koje će se prodavati za 10.000 eura ili manje. Dacia u svojoj proizvodnoj paleti trenutno nema elektrificirana vozila koja bi Renault grupa mogla prodavati po niskim cijenama uvelike jer se oslanja na stariju, provjerenu tehnologiju Renaulta i partnera Nissana. Dacia je uključena u Renaultov emisijski pool, ali njezina vozila imaju relativno visoku količinu emisije CO2 jer marka još ne koristi Renaultove hibridne ili električne pogonske sklopove.

Dacia je također predstavila novu inačicu dual-fuel pogonskog sklopa koji kombinira dvije vrste goriva – benzin i ukapljeni naftni plin - nazvanu ECO-G. Ovaj motor smanjuje emisije za oko 10 do 12 posto u usporedbi s motorima samo na benzin.

Pastelno siva karoserija naglašena je fluorescentno narančastim detaljima s mat završnom obradom što se protežu preko blatobrana, krovnih nosača i pragova vrata, uz iznimno visok razmak od tla te zaštitu podvozja ispod prednjeg i stražnjeg odbojnika. Odvažan izgled SUV-a i kompaktne dimenzije čine ga, prema Daciji, savršenim za bezbrižnu svakodnevnu vožnju. Prema prvim službenim slikama, vidimo da će Dacia Spring biti opremljena gumama dimenzija 195/55R16, iako nije isključeno to da će u ponudi biti i opcijskih većih dimenzija.

Posebna je pozornost dana svjetlima. Potpuna LED prednja svjetla postavljena su na različite razine: vodoravni svjetlosni potpis krasi gornji dio prednjeg kraja, dok su četiri simetrična svjetla ugrađena u odbojnik. Četiri potpuna LED svjetla straga tvore svjetlosni efekt u obliku dvostrukog slova Y. Tim je vizualnim efektima najavljen novi svjetlosni potpis marke Dacia.

Zahvaljujući novom dizajnu svjetala, profiliranom poklopcu motora i posebno izrađenoj čvrstoj masci hladnjaka, prednji kraj konceptnog vozila Dacia Spring odiše snagom i pouzdanošću.

A zahvaljujući posve električnom motoru i bateriji prilagođenoj za svakodnevnu vožnju, Dacia Spring ispunjava potrebe gradske i izvangradske vožnje. Riječ je o robusnom vozilu koje, prema Daciji, privatnim i flotnim kupcima nudi sve prednosti električnog vozila: jednostavnu vožnju, tih rad, izostanak vibracija i emisija. Štoviše, omogućuje jednostavno punjenje i zahtijeva minimalno održavanje.

Dacia nije još specificirala tehničke karakteristike električnog pogonskog sklopa Springa, ali ako bude usko povezan s modelom Renault City K-ZE, treba reći da ovaj automobil koristi litij-ionsku bateriju snage 26,8 kWh, a pokreće ga elektromotor snage 33 kW (45 KS), okretnog momenta od 125 Nm. Pogon mu je na prednja dva kotača. Ipak, ne sumnjamo u to da će Renault grupa pronaći optimalno tehničko rješenje što se tiče pogonskog sklopa za Daciju Spring, pa tako i vjerojatno snažniji motor.

Dacia kaže da je Spring savršeno flotno vozilo prilagođeno novim uslugama mobilnosti, poput usluge dijeljenja vozila (carsharing). Serijska inačica ovog vozila stoga će se naći i na tržištu pružatelja usluga dijeljenja vozila. Riječ je o tržištu na kojem grupa Renault zauzima vodeće mjesto u Europi sa svojom posve električnom flotom (7800 primjeraka vozila ZOE, Kangoo Z.E. i Twizy).

Dacia Spring - konceptno vozilo
  • Dacia Spring - konceptno vozilo
  • Dacia Spring - konceptno vozilo
  • Dacia Spring - konceptno vozilo
  • Dacia Spring - konceptno vozilo
  • Dacia Spring - konceptno vozilo
    +8
Dacia Spring - konceptno vozilo Izvor: Promo fotografije / Autor: Dacia