Rétromobile 2022

[FOTO] Citroën odaje počast svojim najpopularnijim modelima: Uz novi C5 X i koncept AMI Buggy, model BX slavi 40 godina

16.03.2022 u 10:22

Bionic
Reading

Ovo nezaobilazno mjesto susreta ljubitelja oldtimera, zaljubljenika u povijest i automobilsku industriju, otvara svoja vrata 16. ožujka i traje do 20. ožujka

Citroën je objavio kako poziva posjetitelje da otkriju njegovu bogatu kolekciju na štandu Salona Rétromobile, nezaobilaznom mjestu susreta ljubitelja oldtimera, zaljubljenika u povijest i automobilsku industriju, u paviljonu7.3 (Paris Expo Porte de Versailles) od srijede 16. do nedjelje, 20. ožujka 2022.

C5 X – nasljednik duge povijesti Citroënovih cestovnih krstarica

C5 X se izlaže po prvi puta u javnosti. Dostojan predstavnik cestovnih krstarica marke, obnavlja kodove segmenta svojom avangardnim oblikom, spojem limuzine, karavana i SUV vozila. U skladu s tradicijom odvažnih i inovativnih Citroën vozila, C5 X poziva na spokojno putovanje u interijer dostojan dnevnog boravka i u vrhunskoj udobnosti udobnost koju donosi njegov aktivni ovjes Citroën Advanced Comfort, kao svjetska premijera.

C5 X opremljen je naprednim tehnologijama u službi ugodnosti i sigurnosti kao što je prošireni head up display, polu-autonomna vožnja ili glasovno prepoznavanje.

My AMI Buggy Concept – Mehari modernog doba

Izlažući My AMI Buggy Concept u ovoj retrospektivi, Citroën ilustrira svoju viziju suvremenog objekta s dozom nestašluka osmišljenog za sve zaljubljenike u slobodu koji vole avanturističke vožnje po cestama ili nekim drugim terenima.

My AMI Buggy Concept smatra se Méharijem modernog doba, a krase ga brojni stilski elementi i dodatna oprema kojima se ističe njegov pustolovni duh, posebno naglašen kabinom koja nema vrata.

Rétromobile 2022
  • Rétromobile 2022
  • Rétromobile 2022
  • Rétromobile 2022
  • Rétromobile 2022
  • Rétromobile 2022
    +5
RÉTROMOBILE 2022 Izvor: Promo fotografije / Autor: Rétromobile

BX gasi 40. svjećica na rođendanskoj torti

BX je predstavljen ispod Eiffelovog tornja 23. rujna 1982. ostavivši traga svojim stavom, stilom i avangardom. Nekoliko dana kasnije, 30. rujna 1982. svoja je vrata otvorio 69. Pariški salon automobila (održan u Porte de Versaillesu), a BX je definitivno bio jedna od zvijezda tog događanja. BX je postao pravi komercijalni uspjeh, proizvodio se u tvornicama Rennes La Janais u Bretanji u Francuskoj i Vigu u Španjolskoj, prodan je u više od 2,3 milijuna primjeraka, a njegova je proizvodnja prestala u lipnju 1994. godine.

Za dizajn ovog vozila Citroën se obratio Bertoneu, poznatoj talijanskoj tvrtki koja se bavi stiliziranjem automobila. Dizajner Marcello Gandini tada je predložio ideju zaobljenih linija, ali bez ekscentričnosti, koja se isticala u automobilskom svijetu tog doba i koja će potom biti prepoznatljiva karakteristika za BX. BX je 4,23 m dugačka limuzina s vratima prtljažnika koja može primiti 5 putnika i pružiti im potpuno udobnu vožnju zahvaljujući hidropneumatskom ovjesu s konstantnim razmakom od tla.

Armaturna ploča inspirirana je modelom CX, pa stoga sadrži kultnu opremu kao što su komande smještene sa svake strane upravljača ili brzinomjer s pozadinskim osvjetljenjem. Budući da je pri samom puštanju u prodaju u ponudi imao snažne motore (62 KS i 72 KS iz 1360 cm³, 90 KS iz 1580 cm³), BX je iznenadio svojim dinamičnim voznim osobinama. Nudio je inovativna rješenja, poput uporabe kompozitnih materijala za dijelove kao što su odbojnici, vrata prtljažnika, poklopac motora, stražnja trokutasta stakla pa je masa praznog vozila BX iznosila tek 885 kg.

U 12 godina koliko je bio u prodaji BX je doživio višestruke promjene karoserije (karavan, velika promjena dizajna, izvedba Entreprise), opreme (krovni otvor, klima-uređaj, digitalna instrumentna ploča) i mehanike (snaga do 160 KS, elektroničko ubrizgavanje goriva, automatski mjenjač, pogon na 4 kotača). U prodaji je čak bila i limitirana serija od 200 primjeraka trkaćeg vozila BX 4 TC grupe B (2141 cm³, 200 KS, 220 km/h) prilagođenog za osobne potrebe.

Velika promjena dizajna dogodila se 1987. godine. BX je tada dobio nježnije vanjske linije kao i potpuno novu armaturnu ploču. Tijekom svoje karijere BX je imao i brojna limitirana izdanja (Tonic, Image, Calanque, Leader itd.), uključujući poznati Digit s potpuno digitalnom instrumentnom pločom.

Vrlo zanimljiv životni vijek i golemi uspjeh koji je ostvario BX ostavili su značajan trag u povijesti marke Citroën. Ovo vozilo ima posebno mjesto u srcima kolekcionara koji će zasigurno s entuzijazmom proslaviti njegovu 40. godišnjicu.