Uz najavu Range Rovera na struju, Mercedes-Benz mora isto tako pripremiti svoju G-klasu, a uz električni pogon modela EQC vjerujemo da im to neće biti tako teško
Na prošlotjednom AMW kongresu njemačkih proizvođača automobila u Berlinu novi je predsjednik uprave Daimler AG-a Ola Källenius dao naslutiti da će 'posljednji Mercedes koji će se ikada proizvesti biti G-klasa'. I ne samo to, već je i potvrđeno da je električna verzija s nultom emisijom ovog legendarnog terenca na putu za serijsku proizvodnju.
Da je to doista i tako, na svom twitter profilu je potvrdio i Daimlerov šef digitalne transformacije Sascha Pallenberg.
Trenutno se jako malo zna o G-klasi s nultom emisijom, osim da će potpuno električni pogon zamijeniti trenutne motore s unutarnjim izgaranjem; dizelski V6 i benzinski V8. Iako se očekuje da će ova elektrrična verzija G-klase izaći na tržište tek za nekoliko godina, neke pojedinosti mogu se zaključiti iz ostalih Mercedesovih EV modela.
Slijedom označavanja modela koji se koristi za druge, već najavljene modele Mercedesove EQ električne podmarke, kao što su EQA i EQC, novi automobil bi se mogao prodavati pod imenom EQG i kao rezultat toga definiran je dizajn karoserije. Poput EQS-a, električna G-klasa vjerojatno će se predstaviti s pogonom na sva četiri kotača i snagu će stvarati iz dva električna motora - jedan sprijeda, a drugi koji omogućuje pogon na stražnjoj osovini.
Iako Mercedes još nije objavio službene specifikacije, vjerojatno će električna G-klasa imati veću snagu od 286 KS (210 kW) i 600 Nm okretnog momenta koji generira standardna verzija automobila. Svi poznavatelji se slažu da je ovo premalo snage, pa se posve sigurno očekuje da će imati ukupnu snagu od barem 400 KS i 760 Nm okretnog momenta, kao i 80 kWh bateriju. I trebati će to jer će samo vozilo zbog ugrađenih baterija biti znatno teže. Uostalom, to već ima i trenutni model EQC.
Što se tiče raspona s jednim punjenjem, buduća bi električna G-klasa mogla imati domet između 400 km, koliko će imati dolazeći model EQA, i 590 kilometara modela EQE, baziranog na E-klasi.
S obzirom na ove povećane performanse, ako se doista i ostvare, gotovo sigurno će doći do povećanih troškova. Tako bi EQG mogao postati vjerojatno najskuplja varijanta G-klase, jer će sama struktura G-klase zbog specifične klasične šasije zahtijevati i veće baterije. Iako treba reći da bi se moglo podosta uštedjeti na težini izbacivanjem klasičnog motora, reduktora, mjenjača, prednjeg i stražnjeg kardanskog vratila, rezervoara, kao i svih diferencijala – uobičajenih kod standardne G-klase.
Ovime bi i Mercedes mogao ući u borbu s britanskim proizvođačem Jaguar Land Rover, s obzirom na najavu potpuno električnog Range Rovera. Mercedes nije odredio datum proizvodnje nove verzije G-klase, rekavši samo da je to 'dug put u budućnost'.