Specifična motorna izvedba već će se od ove jeseni ugrađivati u dva aktualna Subaruova modela: XV i Forester
Saznali smo detalje hibridnog pogona e-Boxer iz konceptnog automobila Subaru Viziv Adrenaline, predstavljenog u Ženevi, i odmah treba reći da on podrazumijeva kombinaciju benzinskog boxer motora i Subaruov integralni pogon na sva četiri kotača Symmetrical All-Wheel Drive (S-AWD).
Boxeri su zaštitni znak ovog japanskog proizvođača automobila i radi se zapravo o motoru uzdužno postavljenom ispod haube. Kako se u ovom slučaju radi o četverocilindričnom benzinskom motoru, njegov raspored cilindara nije ni uobičajeni redni ni 'V', nego konfiguracije 'H'. Kad kažemo 'H', onda znači da su mu dva neparna cilindra smještena na jednoj strani, a parna na drugoj strani bloka motora. Time se dobiva nisko težište samog motora, prednji poklopac ne zahtijeva toliko prostora u visinu, rad je mirniji, a hlađenje je efikasnije i cijeli automobil ima niže težište. U kombinaciji s njihovim integralnim pogonom na sva četiri kotača, cijeli automobil je stabilniji i simetričniji. Dakle, što se benzinskog motora tiče, on je 2-litreni četverocilindrični benzinac s direktnim ubrizgavanjem goriva snage 150 KS. Njemu je pridodan i električni motor snage 10 kW (13,6 KS), pogonjen litij-ionskom baterijom kapaciteta 13,5 kWh, konverterom DC/AC (koji pretvara istosmjernu u izmjeničnu struju) i inverterom električnog motora (koji kontrolira brzinu rotacije izmjeničnog motora i okretni moment). Naravno, da ne bi bilo ikakve zabune, tu je i Subaruov mjenjač Lineartronic, a radi se o CVT automatskom mjenjaču.
U slučaju većeg modela Forestera e-Boxer, iz stanja mirovanja ili pri maloj brzini samo električni motor napaja vozilo, za mirnu vožnju nulte emisije. Ovisno o vozilu i stanju akumulatora, može voziti potpuno električno do udaljenosti od oko 1,6 km i dostići brzine do 40 km/h. Pri srednjim brzinama snaga oba motora kombinira se kako bi se postiglo brzo, linearno i ekonomično ubrzanje, dok pri velikoj brzini 2.0L DI BOXER pokreće vozilo, a za to vrijeme pune se baterije. Sustav e-Boxer nudi bolju potrošnju goriva u gradskom, stop-and-go prometu, gdje se, ovisno o vozačkom stilu, potrošnja goriva može smanjiti do 11 posto u usporedbi sa standardnom benzinskom verzijom 2.0L.
Elektromotor i baterija su smješteni uzdužno uz središnju kardansku osovinu. Teški elektromotor nalazi se u blizini težišta vozila, dok su baterija i druge komponente smještene iznad stražnje osovine, ostvarujući još niže težište i bolju ravnotežu raspodjele težine vozila.
Kako to doista funkcionira u vožnji, provjerit ćemo detaljnije kada XV e-Boxer i Forester e-Boxer stignu na hrvatsko tržište.