dinamička premijera

Isprobali smo novu Toyotu C-HR: Donosimo vam prve dojmove, detalje i cijene

19.11.2023 u 07:00

Bionic
Reading

Novi C-HR stiže s četiri elektrificirana pogonska sklopa: 1,8 i 2,0-litrenim hibridnim električnim (HEV) verzijama te 2,0-litrenim plug-in hibridnim električnim (PHEV) modelom. Isto tako, 2,0-litrena HEV varijanta dostupna je i s opcijom inteligentnog pogona na sve kotače (AWD-i)

Toyota je svijetu pokazala drugu generaciju modela C-HR krajem lipnja ove godine, a mi smo se upravo vratili s dinamičke premijere na sunčanoj Ibizi ovog zanimljivog modela iz propulzivnog C-SUV segmenta. Koliko je ovo ključan model japanskog proizvođača, kad je riječ o ovom segmentu automobila na europskom tržištu, govori i činjenica da je novi C-HR zamišljen u Europi i čvrsto orijentiran na europske kupce. Za razliku od trenutne Toyote C-HR, postojat će samo jedna proizvodna lokacija u cijelom svijetu i to će biti Toyota Motor Manufacturing Turska (TMMT), a tamo se sastavlja i plug-in hibridna baterija, dok se baterija za HEV modele proizvodi u Japanu.

Toyota planira proizvoditi godišnje oko 150.000 jedinica, a za Hrvatsku je planirana prodaja u 2024. godini 511 komada. Prodaja novog C-HR-a kod nas započinje 5. prosinca. Da podsjetimo, prva generacija modela C-HR je prodana kod nas u 1782 primjeraka, a samo ove godine do kraja listopada njih 375.

Prema proizvođaču, novi C-HR cilja na kupce kojima je na prvom mjestu stil, a potom inovativna vožnja. Toyota C-HR dizajnirana je za one koji se ne boje istaknuti, biti primijećeni, viđeni. Kao takav, to je više stav koji definira ciljanog kupca, a ne muško ili žensko.

Nedvojbeno je da je novi C-HR podignuo svoju kvalitetu, ali čini se da će i status kod budućih kupaca biti podignut na višu razinu. Ako tražite adute nove generacije koji najbolje karakteriziraju novi C-HR odgovor je vrlo lako uočljiv: avangardni dizajn, napredne tehnologije, niz elektrificiranih hibridnih (HEV) i plug-in hibridnih (PHEV) pogonskih sklopova s povećanom snagom, boljom voznošću i proširene mogućnosti potpuno električne vožnje.

Toyota C-HR 1.8 Hybrid 140, boja Emotional Red Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

iNa dinamičkoj premijeri novog C-HR-a, koja je održana na španjolskom otoku Ibizi, gotovo najbolje pokazuje da je ovaj nekonvencionalan crossover/SUV s dramatičnim dizajnom oštrih rubova bližim izgledu suvremenih sportskih kupea potpuna suprotnost tradicionalnom poimanju ove kategorije vozila.

Mi smo isprobali tri izvedbe HEV pogonskih sklopova: s 1,8-litrenim hibridnim motorom s pogonom na prednja dva kotača (FF), kao i s 2,0-litrenim hibridnim motorom s pogonom na prednja dva i sva četiri kotača (AWD-i). Dolazak na tržište četvrte izvedbe, plug-in (PHEV) verzije, očekuje se u veljači iduće godine, dakle samo za koji mjesec.

Vanjski dizajn novog C-HR modela

Lansiranje prve generacije modela C-HR godine 2016. označilo je prekretnicu i za Toyotu i za europski C-SUV segment. A upečatljiv dizajn C-HR-a druge generacije prilično je vjeran stilu koji je najavio konceptni model Prologue predstavljen krajem 2022. Njegova osebujna vanjština ima dojam 'konceptnog automobila na cesti'.

Izvorna Toyota C-HR razbila je uvriježeno poimanje SUV dizajna svojim linijama nalik kupeu. Oni su prikazani još oštrije u novom modelu sa svojim 'super-coupe' profilom. Prednji tretman predstavlja novo lice Toyotinih SUV vozila, viđeno i na potpuno električnom bZ4X i novom Priusu. Vjeran stilskim detaljima viđenim na Toyoti C-HR Prologue, izgled je oštar i prodoran, s osjećajem da je automobil spreman za juriš naprijed.

Tema isprepletenih oblika istaknuta je u dijamantnim karakternim linijama duž bočne strane vozila, naglašavajući uvlačive ručke na vratima – prikazane na Toyoti po prvi put – i dodajući naglasak prisutnosti automobila na cesti.

Ako ste se pitali zašto nema stražnjeg brisača, Toyota je ponudila razumno objašnjenje. Tijekom razvoja napravili su analizu akumulacije prašine/kišnice i odlučili ukloniti stražnji brisač. Pozadina: kišnica se može ukloniti stražnjim odmrzivačima, a nakupljanje prašine se spriječilo dizajnom stražnjeg dijela/prevjesa.

Od impresivnih LED svjetala do jedinstvenog osvjetljenog natpisa 'Toyota C-HR' na stražnjoj rasvjeti, nova Toyota C-HR impresionira do najsitnijeg detalja.

Novi stakleni krov Toyote C-HR nudi na tržištu najbolju toplinsku udobnost tijekom cijele godine zahvaljujući posebnom staklu prekrivenom s dva premaza, koji nude velike toplinske performanse. Jedan s premazom niske emisivnosti za zimsko vrijeme i jedan s premazom protiv infracrvenog zračenja za vruće sunčane ljetne dane.

Dinamičan, sažeti izgled automobila dodatno je ojačan kratkim prevjesima i velikim kotačima – promjera do 20 cola (dimenzije guma 215/60R17, 225/55R18, 225/50R19 i 245/40R20). Novi stil dvobojnog dizajna boje je dostupan, proširujući kontrastni crni krov do stražnjeg odbojnika i u stražnji dio od tri četvrtine automobila. Napori su bili usmjereni na stvaranje besprijekornog izgleda s čvršćim linijama zatvaranja i savršenom integracijom kao što su kamere, radar i perači prednjih svjetala s pristupom 'skrivene tehnologije'.

Toyotin dizajnerski i aero timovi blisko su surađivali kako bi osigurali da vanjski izgled bude aerodinamički učinkovit, kao i vizualno impresivan. To je osiguralo optimizaciju protoka zraka iznad i oko vozila u detaljima, uključujući precizno profiliranje prednjeg branika i format stražnjeg krovnog spojlera.

Toyotina nova globalna arhitektura (TNGA) osnova je za sve Toyotine pogonske sklopove i razvoj vozila. Toyota C-HR je tako bazirana na GA-C platformi koja je osnova za unibody vozila u C-segmentu ili kompaktnih automobila te kategoriju subkompaktnih/kompaktnih crossover SUV modela. Platforma se nudi i u varijantama pogona na prednjim kotačima i na sve kotače, a uparena je s poprečno ugrađenim motorom. Platforma također podržava duljinu međuosovinskog razmaka od 2640–2750 mm.

Inače, GA-C platforma predstavljena je 2016. godine, na Toyotinim modelima kao što su to Corolla, C-HR i Prius. No treba reći kako je platforma ažurirana s novim modelom Toyota C-HR. Konkretno, za novu Toyota C-HR smanjena je težina gornjeg dijela karoserije korištenjem čelika visoke vlačne čvrstoće. Također, za PHEV varijantu, budući da je baterija ispod stražnjeg sjedala, to značajno spušta središte ravnoteže.

Vanjske dimenzije novog C-HR-a su: duljina 4362 mm, širina je 1832 mm, visina 1558 mm (PHEV 1564 mm), dok mu je međuosovinski razmak 2640 mm, visina od podloge 154 mm (PHEV 137 mm). Prednji prevjes je 911 mm, a stražnji 811 mm.

Za usporedbu, Corolla Cross je duga 4460 mm, a RAV4 4600 mm.

Volumen prtljažnika je 388 litara za model 1,8 HEV, 364 l za 2.0 HEV s prednjim pogonom, 362 l za 2.0 HEV s AWD-i pogonom te 310 l za 2.0 PHEV model. Težine se kreću od 1430 kg za 1.8 HEV model do 1660 kg za PHEV model. Novi C-HR može potegnuti prikolicu težine 725 kg.

Toyota C-HR opremljena je prednjim ovjesom MacPherson. Revidirana je geometrija ovjesa i optimizirane su karakteristike spiralnih opruga i amortizera, kako bi se osigurao linearni odziv upravljača u zavojima pri srednjim ili velikim brzinama.

Ruke ovjesa i strukture manžeta su optimizirani, trenje kliznih dijelova je smanjeno, i još je toga učinjeno kako bi se smanjili udarci od grube površine ceste ili izbočina te vibracije pri vožnju ravnim cestama, čime se postigla kvalitetna udobnost vožnje.

Isto tako, ovjes na HEV i PHEV modelima je različit, uglavnom kako bi se nosio s većom težinom PHEV baterije. PHEV verzija ujedno ima niže središte ravnoteže, pa je prema tome ovjes ponovo podešen.

GR sport ima specifično podešavanje ovjesa. U slučaju da je opremljen specifičnim kotačima od 20 cola, ovjes se nadograđuje na tehnologiju frekvencijski osjetljive kontrole (FSC). Hidromehanički sustav povećava silu prigušivanja na niskim frekvencijama kako bi se pružila superiorna kontrola karoserije, kod naginjanja naprijed-nazad i na stranu, kao i održavanje bolje kontrole u zavojima. Smanjenje prigušivanja na visokoj frekvenciji dodatno poboljšava udobnost vožnje.

Novi C-HR je dostupan u raznim bojama, a ponude boja i kombinacije bi mogle varirati ovisno o zemljama. Postoji 7 jednobojnih boja, 10 u dvije nijanse i 7 u dvije nijanse +.

Unutrašnjost

Unutrašnjost novog C-HR-a ima još vrhunski i profinjeniji dojam i izgled u odnosu na prvu generaciju. Svi upravljački elementi koncentrirani su u zoni vozača, dok horizontalni raspored ploče s instrumentima i tema dizajna 'krila' putnicima daju dojam da ih kabina obavija, povećavajući osjećaj udobnosti. Toyotin cilj je bio stvoriti jasno, intuitivno i personalizirano iskustvo koje predviđa potrebe korisnika.

Scenarij dobrodošlice automatski se razvija kako se vozač približava svom vozilu, uz paljenje vanjskih svjetala – uključujući osvjetljenje novog Toyotinog C-HR svjetlosnog potpisa na stražnjim vratima. Automatski se primjenjuju vozačeve željene postavke za (gdje je navedeno) položaj sjedala, digitalni zaslon s instrumentima, head-up zaslon i multimedijski zaslon.

Toyota C-HR ima novi, 12,3-inčni potpuno digitalni kombimetar (ovisno o stupnju opreme). Grafika je oštra, a informacije jasno raspoređene po zonama i lako čitljive. Zaslon se može prilagoditi tako da daje prioritet različitim sadržajima u skladu s preferencijama vozača ili vrstom putovanja, na primjer čineći aktivnu ADAS funkciju istaknutom prilikom uključivanja na autocestu. Postoje tri unaprijed postavljena rasporeda koji se mogu personalizirati pomoću prekidača na upravljaču. Kvaliteta i jednostavnost korištenja poboljšani su dosljednom upotrebom boja, fontova za kombimetar i multimedijski zaslon.

Toyota C-HR bit će dostupna sa sustavom digitalnih ključeva, pri čemu korisnik samo mora imati telefon pri sebi kako bi pristupio i pokrenuo vozilo. Treba napomenuti kako se predstavljanje digitalnog pametnog ključa očekuje unutar 2024. Vrijeme proizvodnje nije dostupno u ovoj fazi, a dostupnost značajki i specifikacija vozila mogu se razlikovati ovisno o modelu, stupnju i dostupnosti na tržištu.

Sustav ambijentalnog osvjetljenja Toyote C-HR nudi širok raspon boja – izbor do 64 – za uvođenje opcija za unutarnje izravno i neizravno osvjetljenje koje odražava okruženje u kabini – hladno ili toplo – ili doba dana. Osmišljen je program od 24 promjenjive nijanse, usklađen s prolaskom svakog sata kako bi se napredovalo od svijetlih jutarnjih tonova do opuštajućih večernjih. Shema osvjetljenja također će pomoći u povećanju sigurnosti: zvučna i vizualna upozorenja sustava pomoći pri sigurnom izlasku bit će pojačana unutarnjim osvjetljenjem koje se mijenja u crveno, kako bi upozorilo na otvaranje vrata kada postoji opasnost od sudara s prometom ili biciklistima koji se približavaju straga. Toyota C-HR je prvi Toyotin model koji ima koristi od ovih proširenja funkcionalnosti ambijentalne rasvjete.

Potpuno nova Toyota C-HR je dostupna s multimedijskim paketom Toyota Smart Connect, uključujući (ovisno o razini modela) zaslon osjetljiv na dodir od 8 ili 12,3 inča, glasovni agent u vozilu i bežičnu vezu s pametnim telefonom putem Apple CarPlay ili Android Auto. Sustav će pružiti informacije o dometu EV i lokalnim lokacijama za punjenje u svojoj POI funkciji. Vlasnici će također moći koristiti aplikaciju za pametni telefon MyT za daljinsko upravljanje funkcijama vozila, uključujući upravljanje klimatizacijskim sustavom za grijanje ili hlađenje automobila prije putovanja.

Visoka razina inovacije u potpuno novoj Toyoti C-HR uključuje jedinstvenu funkciju automatskog parkiranja u klasi. Također će biti dostupna aplikacija koja će omogućiti potpuno daljinsko parkiranje, s vozačem izvan vozila, što će omogućiti još preciznije manevriranje u ograničenim prostorima.

Napredna sigurnost i pomoć vozaču

Sve verzije potpuno nove Toyote C-HR koriste najnoviji portfelj Toyota Safety Sense značajki aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji. Njihov raspon i funkcionalnost prošireni su kako bi pružili još veću zaštitu od mnogih uobičajenih rizika od nesreća i smanjili teret za vozača. Za dodatnu pogodnost, buduća ažuriranja softvera sustava mogu se isporučiti bežično, bez potrebe za posjetom trgovcu.

Ključna dostignuća uključuju novo suzbijanje ubrzanja koje usporava svaku iznenadnu upotrebu gasa kada se otkrije opasnost od sudara s vozilom ispred. Također nova, Proactive Driving Assist (PDA) radi pri malim brzinama, osiguravajući glatko usporavanje kada vozač spusti gas kada se približava sporijem vozilu ispred ili ulazi u zavoj. Također pruža pomoć pri upravljanju, koja prepoznaje zavoj ispred i prilagođava silu upravljanja kako bi pomogla vozaču da glatko i stabilno skrene.

Vlasnici će također moći odabrati napredni sigurnosni paket za svoj automobil, uključujući značajke kao što su Lane Change Assist s upozorenjem na prednji križni promet, kamera za nadzor vozača (poboljšava performanse EDSS-a), automatski sustav dugih svjetala s kontrolom kamere za podešavanje raspodjele svjetla; i (gdje lokalni propisi dopuštaju) vožnju bez ruku za automatsko praćenje vozila ispred u prometnoj gužvi stani-kreni.

Podrška održivosti i smanjenje emisija ugljika

Poduzete su opsežne mjere za smanjenje emisija ugljika i veću upotrebu recikliranih materijala, podupirući održivost i koncept kružnog gospodarstva.

U usporedbi sa svojim prethodnikom, novi automobil ima dvostruko više reciklirane plastike – koja se koristi u više od 100 različitih dijelova. To uključuje novu tkaninu za presvlake sjedala koja je izrađena od recikliranih PET boca.

Odbojnici su izrađeni od novog smolastog materijala koji je prethodno obojen u kalupu – inovacija za koju se očekuje da će uštedjeti stotine tona CO2. Daljnje uštede postignute su usvajanjem novog automatiziranog procesa bojanja pomoću boja na bazi vode i korištenjem novog materijala bez životinjskih vrsta kao alternative koži za presvlaku upravljača.

Također su poduzete dizajnerske i tehnološke mjere za smanjenje težine automobila, uključujući nove čelike visoke čvrstoće i novi dizajn panoramskog krova. Fiksni panoramski krov ima premaze niske emisije i infracrvene redukcije koji zadržavaju toplinu u kabini zimi i sprječavaju pregrijavanje pri sunčanom ljetnom vremenu. Time se izbjegava potreba za konvencionalnim suncobranom, čime se štedi 5 kg težine jedinice, povećava prostor za glavu za 3 cm i smanjuje potreba za korištenjem klima uređaja za održavanje ugodne temperature.

Četiri elektrificirana pogonska sklopa

Potpuno nova Toyota C-HR nudi na izbor četiri elektrificirana pogonska sklopa. Ponuda se sastoji od 1,8 i 2,0-litrenih hibridnih električnih (HEV) verzija i 2,0-litrenog plug-in hibridnog električnog (PHEV) modela. 2,0-litrena HEV varijanta dodatno će biti dostupna s opcijom inteligentnog pogona na sve kotače (AWD-i).

Toyota vjeruje da je potrebno ponuditi različite opcije kako bi kupcima omogućili pristup pristupačnim i praktičnim vozilima koja će već sada ubrzati tempo smanjenja CO2 i pomoći u osiguravanju uspješnog prijelaza na mobilnost s nultom emisijom.

Toyota C-HR 2.0 Hybrid 200, boja Precious Silver Bitone + Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

U početku prodaje, Toyota neće ponuditi električnu izvedbu, ali ne može još komentirati buduće planove za proizvod. Međutim, vjeruje da je hibrid sada pravi odgovor zbog potražnje kupaca i stanja na tržištu. A pristupačan je i prihvatljiv (što znači jednostavan za upotrebu i bez potrebe za pristupom utičnici) za sve.

Pored toga, po prvi put u Toyoti C-HR također ponuditi varijantu plug-in za kupce koji žele svakodnevno voziti samo na električni pogon, a istovremeno koristiti vrlo učinkovit hibridni način za veće udaljenost, bez brige o tome hoće li imati dovoljan domet.

Toyota C-HR
  • Toyota C-HR
  • Toyota C-HR
  • Toyota C-HR
  • Toyota C-HR
  • Toyota C-HR
    +164
Toyota C-HR Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Namjera je da nastave nuditi samopunjiva hibridna vozila i dalje razvijati tehnologije zajedno s drugim tehnologijama pogona. Prema Toyoti, ne postoji jedan univerzalan odgovor na potrebe kupaca u vezi s pogonskim sklopovima. Vjeruju u pristup s više staza u kojima svi elektrificirani pogonski sklopovi (hibridi, plug-in hibridi, potpuno-električna vozila, vozila na gorivne ćelije) imaju svoje prednosti i donose vrijedne odgovore na različite potrebe kupaca.

Osim toga, Toyota je pokrenula marku bZ specifično za BEV modele i najavili su da će do 2026. u Europu dovesti čak šest bZ modela.

Novi modeli imaju koristi od najnovije, pete generacije Toyotine tehnologije koja donosi vodeću ravnotežu povećane snage i niskih emisija u klasi, zadovoljavajući potrebe i prioritete kupaca u srcu tržišta C-segmenta. To je postignuto sveobuhvatnim redizajnom ključnih komponenti hibridnog sustava kako bi se smanjila veličina i masa, uključujući novi mjenjač-diferencijal i upravljačku jedinicu snage (PCU) i snažniju visokonaponsku bateriju.

1,8-litreni hibridni pogonski sklop, koji je također predstavljen u novoj obitelji Corolla, fokusiran je na ekološke performanse, ali ima znatno više snage od trenutne 1,8-litrene hibridne električne Toyote C-HR. U ovoj verziji motora, pogon je isključivo na prednja dva kotača. Riječ je o četverocilindričnom benzinskom motoru snage 98 KS (72 kW), najvećeg okretnog momenta od 142 Nm pri 3600 okr./min. Električni motor sprijeda snage je 70 kW (95 KS), a ukupna snaga sustava je 140 KS (103 kW). Ubrzanje od 0-100 km/h ove verzije je 9,9 s, a brzina ograničena na 170 km/h.

Hybrid 200 je još snažniji, njegova veća snaga pridonosi ugodnom iskustvu hibridne vožnje s beskompromisnom učinkovitošću. U ovoj verziji motora, pogon može biti na prednja dva kotača, ali isto tako i na sva četiri kotača (AWD-i). Riječ je o četverocilindričnom benzinskom motoru snage 152 KS (112 kW), najvećeg okretnog momenta od 190 Nm pri 6000 okr./min. Električni motor sprijeda snage je 83 kW (113 KS), a ukupna snaga sustava je 197 KS (145 kW). Ubrzanje od 0-100 km/h ove verzije je 8,1 s, a brzina ograničena na 180 km/h. 2,0-litrena verzija s pogonom na sva četiri kotača ima i električni motor straga snage 30 kW (41 KS). Ubrzanje od 0-100 km/h ove verzije je 7,9 s, a brzina ograničena isto na 180 km/h. Isto tako treba reći da svi modeli C-HR-a imaju E-CVT mjenjač. A sve HEV verzije imaju litij-ionsku bateriju kapaciteta 4,08 Ah, dok PHEV model ima li-Ion bateriju od 51 Ah.

2,0-litreni Plug-in Hybrid, prema proizvođaču, najbolji sustav u klasi – ima dvostruki DNK: omogućuje jednostavnu potpuno električnu EV vožnju za svakodnevnu upotrebu i visoko učinkovite hibridne električne performanse za duža putovanja. Sustav može ukloniti velik dio stresa u vožnji, s pravom EV sposobnošću s vrlo konkurentnim dometom i s Regeneration Boostom – iskustvom vožnje poput 'jedne pedale' – s tri razine rada – za lakše napredovanje u gradskom prometu.

Riječ je o istom 2.0-litrenom četverocilindričnom benzinskom motoru snage 152 KS (112 kW), najvećeg okretnog momenta od 190 Nm pri 6000 okr./min. Električni motor sprijeda snage je 120 kW (163 KS), a ukupna snaga sustava je 223 KS (164 kW). Ubrzanje od 0-100 km/h ove verzije je 7,4 s, a brzina ograničena na 180 km/h.

Također će automatski prilagoditi način vožnje kako bi optimizirao energetsku učinkovitost, prepoznajući najbolje mogućnosti za punjenje energijom kada slijedite rutu putem navigacijskog sustava automobila. Zahvaljujući uvođenju nove funkcije geofencinga, Toyota C-HR PHEV će se automatski prebaciti na EV rad kada automobil uđe u zonu niske emisije (LEZ), optimizirajući korištenje baterije tijekom cijelog putovanja (kada se koristi navigacijski sustav i dovoljno baterije naplata je dostupna). Ukupni domet samo na struju PHEV modela je 66 km.

Opcija AWD-i dostupna na verziji dostupnoj na 2,0-litrenom HEV-u daje dodatnu vuču i stabilnost pri kretanju, skretanju ili vožnji na skliskim površinama, uz podršku dodatnog kompaktnog električnog motora-generatora velikog momenta na stražnjoj osovini automobila. Ovaj sustav može raditi u širokom rasponu brzina vozila i uvjeta na cesti.

Za kraj, novi C-HR u Hrvatskoj kreće od modela C-ENTER 1.8 HEV po redovnoj cijeni od 32.285 eura (za gotovinu 31.535 eura, a uz Toyota financiranje 30.785 eura). Slijedi model C-ULT 1.8 HEV po redovnoj cijeni od 33.870 eura (za gotovinu 33.120 eura, a uz Toyota financiranje 32.370 eura) te model C-LUB 1.8 HEV po redovnoj cijeni od 35.450 eura (za gotovinu 34.700 eura, a uz Toyota financiranje 33.950 eura).

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'