Kineski proizvođači automobila, koji se broje u stotinama, nebrojeno su puta pokušali ući na automobilsko tržište zapadne Europe. Svaki put bez uspjeha
Europljani su od kineskih automobila ponajprije zazirali zbog nepovjerenja u kvalitetu i pouzdanost, no i zbog nerazgranati servisne mreže, kao i nezadovoljavajućeg imidža. Da situacija po kineske proizvođače bude gora, ondje gdje bi zbog niske cijene možda i prošli kod kupaca, blokiralo ih je nezadovoljavanje sigurnosnih standarda nezavisnih agencija.
S električnim automobilima sve ovo moglo bi se promijeniti. Električni automobili daleko su pouzdaniji od vozila pokretanih motorima s unutarnjim izgaranjem. Također su, zbog mase i arhitekture sigurniji u sudarima.
Kineski proizvođači također ulažu značajna sredstva u istraživanje i razvoj električnih automobila, te bi se moglo reći da su već sad prestigli europske proizvođače. Dobar primjer je prvi pogon za čvrste baterije kojeg je pokrenuo upravo kineski startup.
S kojim automobilima Kinezi planiraju osvojiti Europu?
Great Wall priprema kompaktnu električnu limuzinu Ora R1 s dometom od 350 kilometara. Ovo vozilo u Kini kreće u prodaju sredinom ovog mjeseca po cijeni od svega 61.800 kuna (nakon poticaja).
Bordrin Motor iz Shanghaia, pak, priprema SUV B-segmenta. Prvi čovjek kompanije, Huang Ximing, otkrio je Automotive Newsu kako su europski distributeri bili impresionirani dosegom (550 km), niskom cijenom (220.000 kuna) i masom (1,93 tone) njihovog modela u usporedbi s konkurentnim proizvodima iz Mercedesa i Audija.
Thunder Power je već potpisao ugovore za izgradnju tvornice u Belgiji koja bi trebala izrađivati 30.000 električnih automobila godišnje za europske kupce već od 2020. U Volvovim belgijskim pogonima, pak, Geely će izrađivati električne izvedbe Lync & Co SUV-ova 01 i 02.
Tu je i britanski MG u vlasništvu SAIC-a koji već u prvoj polovici iduće godine kreće s prodajom električnog crossovera MG ZS na vodećim europskim tržištima.
Ova dalekoistočna ekspanzija u električnom segmentu trebala bi potaknuti europske proizvođače na dodatni angažman. Automobilska industrija mijenja se dosad neviđeno brzim tempom, a proizvođačima koji na vrijeme ne uhvate ritam s novim trendovima prijeti potpuni nestanak sa scene.