PREMIJERA

Land Rover predstavio Defender OCTA: Najekstremniji i najsnažniji Defender pokreće V8 hibridni motor sa 635 KS

08.07.2024 u 15:16

Bionic
Reading

Pokretan 4,4-litrenim Twin Turbo blago hibridnim motorom V8 ubrzava od 0-100 km/h za 4,0 sekunde. Detaljno revidirane komponente podvozja s inovativnim tehnologijama, uključujući ovjes 6D Dynamics, osiguravaju podizanje njegovih dinamičkih sposobnosti na nove razine

Land Rover je predstavio najnoviji model britanskog pustolovnog brenda Defender: Defender OCTA. To je najčvršći, najsposobniji i najluksuzniji model u nezaustavljivoj 4x4 obitelji, koji podiže sposobnosti Defendera 110 na jedinstvene razine.

Vanjština je odvažnija i čvršća nego ikada, a prepoznatljivog karaktera. Visina u vožnji je povišena, njegov stav je proširen, a lukovi kotača prošireni za zadivljujuću izražajnost. Redizajnirani odbojnici pružaju poboljšane kutove prednjeg i stražnjeg prepusta, dok čvrsta zaštita podvozja daje vozačima samopouzdanje za daljnje istraživanje na neravnim podlogama. I prolaziti će kroz dublju vodu od bilo kojeg prethodno proizvodnog Defendera – do jednog metra.

Naziv novog Defendera OCTA potječe od najčvršćeg i najpoželjnijeg minerala na zemlji – dijamanta – i oktaedarskog oblika koji mu daje prepoznatljiv izgled i izdržljivost. Ovaj je oblik također nadahnuo novu prepoznatljivu grafiku, koja ga označava kao vodeći Defender – snažan i otporan, ali i upečatljiv, rijedak i poželjan.

Land Rover Defender OCTA (Petra Copper brončana boja) Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Svaki Defender OCTA odlikuje se novom zaokruženom grafikom dijamanta, uključujući sjajni crni dijamant unutar strojno obrađenog i pjeskarenog diska od titana s prepoznatljivom grafikom.

Potpuni luksuz Defendera OCTA utjelovljen je u izdanju Defender OCTA Edition One, koji je dostupan u prvoj godini proizvodnje. Odlikuje se posebnim specifikacijama, završnim slojem u ekskluzivnoj novoj Faroe zelenoj s besprijekornom unutrašnjošću Khaki i Eboni UltrafabricsTM PU, novim detaljima Chopped Carbon Fibre te 20-colnim kovanim alu naplatcima s izborom guma za sve terene ili opcijskim posebno razvijenim gumama za sve terene.

Novi heroj visokih performansi za sve terene bit će po prvi put predstavljen javnosti od 11. do 14. srpnja na Festivalu brzine Goodwood 2024.

Performanse

Novi Defender OCTA donosi Defenderu dosad neviđene performanse. Pokretan 4,4-litrenim Twin Turbo blago hibridnim motorom V8 od 635 KS u kombinaciji s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa visokih i niskih prijenosnih omjera, ovo je najsnažniji i najekstremniji Defender ikada. Novi Defender OCTA dostići će brzinu do 250 km/h kada je opremljen 22-colnim lakim alu naplatcima i gumama za sva godišnja doba.

S okretnim momentom od 750 Nm (do 800 Nm s odabranim načinom rada Dynamic Launch) i podešen za sukladnost s jedinstvenim performansama vozila na svim terenima, novi Defender OCTA je sposoban ubrzati 0-100 km/h za 4,0 sekunde, dok je vršni okretni moment dostupan pri samo 1800 okr./min. sve do gotovo 6000 okr./min., za iznimne vozne karakteristike.

Sposobnosti i izdržljivost

Dinamičke sposobnosti novoga Defendera OCTA nadilaze ono što je bilo koji Defender dosad postigao, s predstavljanjem hidraulički međupovezane tehnologije ovjesa 6D Dynamics po prvi put na Defenderu, uz opsežne promjene hardvera i geometrije. Jedinstveno je što je dizajniran da bude podjednako zabavan za vožnju na cesti kao i izvan nje, bez kompromisa.

Defender OCTA je povišen za 28 mm uz stav proširen za 68 mm, radi postizanja vrhunskog razmaka od tla i stabilnosti. Da bi se osiguralo neusporedivo samopouzdanje i kontrola na bilo kojem terenu, uz najveću moguću artikulaciju kotača u terenskoj vožnji i smanjeno valjanje na cesti, revidirane komponente ovjesa uključuju dulje i čvršće poprečne vilice i jedinstvene aktivne amortizere s odvojenim akumulatorima. Također se odlikuje poboljšanim prednjim kočionim diskovima od 400 mm s čeljustima Brembo i najboljim omjerom brzine zakretanja upravljača od svih dosadašnjih vozila Defender, za trenutačan, precizan odziv.

Land Rover Defender OCTA (Faroe Green zelena boja) - dinamika Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Prilagođeni program testiranja i razvoja s više od 13.960 dodatnih testova, uključujući off-road izdržljivost pri velikim brzinama, kao i izdržljivost pri velikim brzinama na cesti, morao je biti izrađen za Defender OCTA, jer je tim zašao u nikad prije istražena područja sposobnosti i robusnosti.

  • +51
Land Rover Defender OCTA Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Napredna mreža hidraulički međupovezanih stalno promjenjivih poluaktivnih amortizera doslovce uklanja uzdužne i poprečne rotacije na cesti, dok sustav 6D Dynamics također pridonosi jedinstvenoj udobnosti i profinjenosti.

Na neravnom terenu, 6D Dynamics omogućuje bolju artikulaciju kotača i uhvatit će se u koštac čak i s ekstremnijim preprekama, što znači da klijenti mogu povesti svoje pustolovine još dalje i u vrhunskoj udobnosti.

Pune sposobnosti novoga Defendera OCTA – koji može automatski otkriti podlogu na kojoj se vozi i u skladu s tim optimizirati svoje dinamičke postavke – otključane su putem njegovih unaprijeđenih načina vožnje. Uz zadani način rada Comfort (Udobnost), dinamički način rada Dynamic pruža vrhunsko iskustvo na cesti usmjereno na performanse, podešavajući postavke upravljanja, ubrzanja i ovjesa vozila jednim pritiskom na proziran gumb s poznatim logotipom na kolu upravljača.

Dugi pritisak na isti gumb pristupa načinu rada OCTA, prvom Defenderovom namjenskom off-road načinu vožnje koji je usmjeren na performanse. Taj je način posebno razvijen da bi se osigurala vozačeva vrhunska kontrola i samopouzdanost. Način rada OCTA također omogućuje način rada Off-Road Launch za optimalno ubrzanje na mekanim podlogama. A u kombinaciji s najnižim postavkama kontrole prianjanja (TracDSC ili isključen DSC), aktivira i jedinstvenu Off-Road ABS kalibraciju za optimalne performanse kočenja, također i na mekanim površinama.

Za više tehničku terensku vožnju, Defenderov paket poznatih načina rada Terrain Response ostaje na dohvat ruke vozaču, sa specifičnim kalibracijama za pijesak (Sand), blato (Mud) i kolotrage (Ruts), travu (Grass), šljunak (Gravel), snijeg (Snow) i prelazak preko stijena (Rock Crawl) – uz pomoć pomagala vozaču u terenskoj vožnji kao što je tehnologija ClearSight Ground View, zbog koje poklopac motora zapravo postaje 'proziran' čime se poboljšava preglednost i samopouzdanost izvan utabanih staza.

Vanjski dizajn

Defenderov zadivljujući stav i fokus na sve terene dobili su odvažan novi stav u Defenderu OCTA. Odlikuje se gumama promjera 840 mm (33 cola), koje su najveće koje su ikada ugrađene u proizvodni Defender, uključujući naprednu gumu za sve terene Goodyear razvijenu posebno za model OCTA.

Za njih su bila potrebna proširenja lukova kotača, koji nadopunjuju prednji dio karoserije optimiziran za terensku vožnju s jedinstvenim dizajnom rešetke koji omogućuje veći protok zraka ispod poklopca motora, novim stražnjim odbojnikom u koji je integriran aktivni ispušni sustav s četiri izlaza, čvrstom donjom zaštitom uključujući prednji donji štitnik od aluminijske legure s grafitnim završnim slojem i izloženim prednjim i stražnjim Phosphor brončanim točkama za izvlačenje.

Paleta boja Defendera OCTA uključuje dva ekskluzivna nova premium metalik završna sloja: Petra brončana i Faroe zelena, uz Carpathian sivu i Charente sivu, dok svi modeli Defender OCTA imaju kontrastni krov i vrata prtljažnika u sjajnoj Narvik crnoj. Klijenti mogu dodatno individualizirati svoje vozilo opcijskim mat zaštitnim filmom radi dodatne zaštite karoserije u zahtjevnim uvjetima, dodajući i sofisticirani izgled koji naglašava njegovu prepoznatljivu siluetu i sofisticiranu pojavu.

Land Rover Defender OCTA (Faroe Green zelena boja) - eksterijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Faroe zelena je ekskluzivno dostupna uz Defender OCTA Edition One, kao i Chopped Carbon Fibre detalji. Ovaj vrlo prepoznatljiv završni sloj, koji uključuje reciklirane sirovine, sadržan je u natpisu na poklopcu motora Defender, okvirima ventilacijskih otvora na blatobranu te okvirima ventilacijskih otvora na poklopcu motora, kao i na naslonima prednjih sjedala i ukrasima središnje konzole u kabini.

Opcijska dodatna oprema koja je ekskluzivna uz novi Defender OCTA naglašava njegov dizajn i sposobnosti, uključujući dvostruki povišeni usis zraka – dizajniran posebno za ovo vozilo – s detaljima Chopped Carbon Fibre, dodatno uz komplet za montažu vitla za ekstremnije off-road pustolovine.

Unutrašnjost

U unutrašnjosti, probrane kolekcije pretvaraju novi Defender OCTA u nešto zaista iznimno. Dostupne su dvije vrlo izdržljive opcije UltrafabricsTM PU – 30 posto lakše od tradicionalne kože. Ova završna obrada sjedala je standard uz Defender OCTA Edition One, u duo-tone izvedbi Khaki i Ebony, s tkanom tkaninom i minimalističkom, bešavnom završnom obradom.

Land Rover Defender OCTA - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Za Defender OCTA, standard u interijeru je nova Burnt Sienna polu-anilinska koža, s Ebony tekstilnim ukrasima KvadratTM. Alternativno, svaki Defender OCTA može se specificirati s materijalom UltrafabricsTM PU u tonovima Light Cloud i Lunar, ili Ebony polu-anilinskom kožom.

Prvi red u Defenderu OCTA ima potpuno nova sjedala Performance s potpornijim jastucima i integriranim naslonima za glavu. Bliska Defenderova povezanost s glazbom dolazi do izražaja uz prožimajuću audio tehnologiju Body and Soul Seat – koja je po prvi put dostupna u Defenderu.

Land Rover Defender OCTA (Petra Copper brončana boja) - interijer Izvor: Promo fotografije / Autor: Land Rover

Tehnologija Body and Soul Seat razvijena je u suradnji sa stručnjacima za glazbenu industriju SUBPAC i Sveučilištem Coventry, što omogućuje vozaču i suvozaču čuti ali i osjetiti glazbu. Dostupno je i šest wellness programa koji pomažu opustiti putnike ili poboljšati kognitivne reakcije u pokretu, ovisno o njihovim željama.