Solarni pogon

Može li Prius biti još zeleniji? Može ako mu dodate solarne panele!

15.07.2019 u 16:06

Bionic
Reading

Prednja hauba, krov i stražnje staklo prekriveni su crnim solarnim ćelijama debljine samo 0,03 mm i mogu se oblikovati prema Priusovim linijama karoserije

O automobilima na solarni pogon pisali smo kada smo donosili recenzije o Sionu i Lightyear Oneu, no ovih dana Toyota je objavila da će najprodavaniji zeleni automobili na svijetu - Toyota Prius - učiniti još zelenijim. Naime, odlučili su Priusu dodati solarne panele kako bi i oni generirali električnu energiju.

Toyota već ima model Prius sa solarnim panelima, ali je ta tehnologija ponuđena kao jedina opcija na Prius PHV-u koji se prodaje u Japanu, kao i na plug-in varijanti što se u SAD-u prodaje kao Prius Prime od 2016. godine.

Toyota Prius Prime Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota Global

Testiranja na javnim prometnicama ovako dodatno pogonjenog Priusa počinju ovoga mjeseca i trajat će sve do iduće veljače u suradnji s proizvođačem solarnih ćelija, tvrtkom Sharp, u sklopu inicijative koju podupire japanska vlada pod nazivom Organizacija za razvoj nove energije i industrijske tehnologije (New Energy and Industrial Technology Development Organization).

Tako postavljen sustav generira dovoljno snage da Prius PHV ima domet na solarni pogon od oko 56 km. Novi testni automobil dramatično povećava performanse jer, za razliku od sadašnjeg sustava, koji se napaja električnom energijom samo dok je automobil parkiran, nova verzija također se napaja i dok se vozi.

  • +7
Toyota Prius PHV - testno vozilo sa solarnim ćelijama Izvor: Promo fotografije / Autor: Toyota

Postojeći sustav Prius PHV generira oko 180 Wata električne energije dok je vozilo parkirano, dovoljno tek za pogon na bateriju od manje od 6,5 kilometara. Novi sustav isporučuje 860 Wata, ili gotovo pet puta više energije, što je dovoljno za oko 45 kilometara ako se automobil napuni dok je parkiran, ili 56 kilometara ako se puni za vrijeme vožnje.

Neki dobitci po pitanju punjenja električnom energijom dolaze kroz učinkovitije solarne ćelije, međutim nova tehnologija koristi i mnogo više panela. Budući da su toliko tanke, mogu se oblikovati u Priusove krivulje karoserije i stražnja vrata.

Glasnogovornik Toyote rekao je da vidljivost straga nije problem jer vozač može koristiti bočne retrovizore za vrijeme vožnje te videokameru za vizualizaciju pri parkiranju ili vožnji unatrag.

Toyota je priopćila kako će njihovo testiranje pomoći da se utvrdi koliko će solarne energije povećati raspon krstarenja i učinkovitosti goriva elektrificiranih vozila.