Nužne promjene

München je novi domaćin autosalona IAA 2021; Salon automobila iz Frankfurta seli u bavarsku prijestolnicu

09.03.2020 u 11:20

Bionic
Reading

Odluka o novom domaćinu je donešena nakon što je grad München uvjerio upravni odbor utjecajnog VDA da se njegova gradska jezgra i vrlo atraktivne lokacije u neposrednoj blizini grada mogu upotrijebiti za održavanje sljedeće prestižne automobilske izložbe

Prošli tjedan smo imali zanimljiva online video predstavljanja planiranih automobilskih noviteta s ovogodišnjeg autosalona u Ženevi, koji je u posljednji trenutak otkazan odlukom švicarske Vlade zbog epidemije koronavirusa. Nekako u sjeni ovih zbivanja odabran je prošli tjedan i domaćin posrnulog i zastarjelog salona automobila IAA u Frankfurtu, koji je svoje posljednje izdanje imao u jesen 2019.

Tako će München će naslijediti Frankfurt kao grad domaćin njemačke automobilske izložbe od 2021. godine, priopćila je njemačka udruga proizvođača automobila VDA. Koliko je ova udruga važna za ovu granu njemačke industrije, koja obuhvaća proizvođače automobila i dobavljače, govori i podatak da autoindustrija čini okosnicu njemačke ekonomije s preko 800.000 zaposlenih.

Odluka o novom domaćinu je donešena nakon što je grad München uvjerio upravni odbor utjecajnog VDA da se njegova gradska jezgra i vrlo atraktivne lokacije u neposrednoj blizini grada mogu upotrijebiti za održavanje sljedeće prestižne automobilske izložbe u Njemačkoj, rekla je nova predsjednica VDA-e Hildegard Müller u tiskovnoj objavi.

Bijenalna automobilska izložba IAA, koja se svake dvije godine izmjenjuje s autosalonom u Parizu, bi trebala prijeći s čisto automobilske platforme na platformu mobilnosti, izjavila je VDA. Sljedeće izdanje bi se trebalo u rujnu 2021. godine. Udruga je u siječnju poručila da Frankfurt više neće biti domaćin izložbe nakon gotovo 70 godina kao domaćin bijenalne izložbe najnovijih inovacija u autoindustriji. U međuvremenu su Berlin, Hamburg i München ušli u uži izbor kao potencijalni nasljednici.

Sajam automobila u Frankfurtu poznat je i po njemačkom akronimu IAA (Internationale Automobil-Ausstellung ili Međunarodna izložba automobila). To je bila presudna prodajna i marketinška platforma za proizvođače automobila, ali prošlogodišnji događaj u rujnu zabilježio je snažan pad interesa jer su glavne marke, uključujući magnet obožavatelja Ferrari, odlučile preskočiti nastup.

Osim toga u sjeni otkazivanja nastupa brojnih proizvođača automobila ujesen 2019. godine, IAA u Frankfurtu je bio meta brojnih i masovnih prostesta aktivista za zaštitu okoliša. Broj posjetitelja pao je za 30 posto, na 560.000 onih s plaćenom ulaznicom. Uz sve to, i ugovor VDA-e s frankfurtskim tvrtkom organizatorom IAA završio je prošle godine, što je udruzi omogućilo idealnu priliku za promjenu mjesta.

Odluka o preseljenju IAA iz Frankfurta u München potaknula je, naravno, i pozitivne i negativne reakcije. Tako je Bettina Fetzer, šefica marketinga Mercedes-Benza, pohvalila postupak odabira: 'Odluka za mjesto predstojećeg IAA-e zajednički je razvijena među članovima VDA-e, u novom i istovremeno neviđenom pristupu. Svi gradovi koji su sudjelovali predstavili su inovativne koncepte i još jednom dokazali da je Njemačka izvrsna lokacija za mobilnost budućnosti.'

Međutim, u tisku je bilo i kritika, tako je Handelsblatt ovako ocijenio ovu odluku: 'Izbor bavarske metropole kao mjesta događaja dokazuje da tvrtke i njihova krovna organizacija VDA zapravo ne žele obnoviti sebe. München je simbol za 'nastaviti ćemo tako i dalje'. Samo da nema nikakvog eksperimenatiranja.'

Ugledni Frankfurter Allgemeine Zeitung nada se pozitivnim impulsima iz bavarske prijestolnice: 'S gledišta zemlje u kojoj je automobil izumljen i koja je o njemu ovisna kao nijedna druga, valja se nadati da će se mentalitet 'Mia san mia' prenijeti na sajam.' Ovaj izraz na njemačkom jeziku označava 'Mir sind Mir' umjesto 'Wir sind Wir' i doslovno znači 'mi smo mi', ali u prenesenom značenju na lokalnom bavarskom izričaju označava 'mi smo koji jesmo' ili regionalni ponos.

Süddeutsche Zeitung vidi ovako razloge za donošenje ove odluke: 'Ljubav prema automobilu vjerojatno je veća u državi Audija i BMW-a, nego u dva konkurentska grada Hamburgu i Berlinu.'

Što se samog grada Münchena tiče, organizacija ove prestižne izložbe automobila bi mogla donijeti nužno potrebne promjene u prometu, i dovodi s IAA u grad industriju koja se i sama mora promijeniti u najskorijoj budućnosti. To zajedno bi moglo donijeti i mnoge pozitivne koristi.