Prije točno pola stoljeća, 1973., prvi put je lansirana treća poslijeratna generacija Kadetta C. Ovaj je omiljeni model bio dostupan kao limuzina, coupé, karavan, City kao i u mnogim drugim varijantama do kabrioleta Aero
Nova Opel Astra Sports Tourer Electric je imala svoju svjetsku premijeru prije nekoliko dana na IAA Mobility sajmu u Münchenu. Jasno i hrabro dizajniran, s najsuvremenijim tehnologijama i visokom razinom praktične upotrebe, nudi puno zabave u vožnji s odgovornošću - i tako neprimjetno prenosi uspješan recept gotovo devet desetljeća Opelove kompaktne klase u budućnost.
Prije Astre, Kadett je dao ime seriji modela koja je generacijama tako popularna kod kupaca. Jedan sada slavi obljetnicu: prije točno 50 godina, prvi put je lansirana treća poslijeratna generacija, Opel Kadett C - raznovrsniji od gotovo bilo kojeg drugog modela prije njega.
Sedamdesete: Raznolikost je ključna, Kadett odlazi u svijet
Uredan obiteljski automobil, stilski drugi automobil s praktičnim vratima prtljažnika ili snažan rekreativni sportaš s ekstrovertiranim izgledom: obitelj Kadett C imala je mnogo lica između 1973. i 1979. godine. Kadett C s pogonom na stražnje kotače debitirao je krajem ljeta 1973. s jasno dizajniranom karoserijom i novom prednjom osovinom s dvostrukim poprečnim ramenima.
Karakteristične značajke dizajna bile su ravna rešetka hladnjaka, poklopac motora s naborom tipičnim za marku i prednja pregača dizajnirana kao spojler. Automobil 'koji ne samo da se ugodno dobro vozi, već je i savjesno konstruiran i čisto obrađen, koji je također jednostavan za održavanje i popravak i ekonomičan za održavanje', pohvalili su testeri iz časopisa 'auto motor und sport'-a u broju 20/1973.
Kupci imaju izbor i pronaći će odgovarajuću varijantu Kadetta za svaki ukus: treća generacija Kadetta u početku je dostupna kao limuzina s dvoja i četvero vrata u normalnoj i luksuznoj verziji, kao i karavan s troja i petero vrata i kao coupé - mnoge daljnje verzije će uslijediti.
Zato što je Kadett C dizajniran kao 'svjetski automobil'. Ne samo da silazi s proizvodne trake u Njemačkoj, već se proizvodi i kao Chevette u Vauxhallu u Velikoj Britaniji.
Osim toga, također se proizvodi u Aziji, Australiji, Sjevernoj i Južnoj Americi s modificiranim karoserijama i tehnologijom prilagođenom lokalnim uvjetima. U ovoj zemlji učinkoviti 1,2-litreni motori s 38 kW/52 KS i 44 kW/60 KS osiguravaju pogon na startu.
Početkom 1975. posebno štedljivi jednolitreni benzinski motor sa 30 kW/40 KS dopunio je ponudu motora. A s modelom motora s ubrizgavanjem GT/E od 77 kW/105 KS koji je predstavljen na IAA 1975., Opel je konačno nastavio tradiciju Rallye Kadetta.
Sigurnost na prvom mjestu: Prvi Kadett s pojasevima u tri točke, osnova za testno vozilo 'OSV 40'
Na početku 1973. godine, serija Kadett bila je prva koja je standardno imala pojaseve u tri točke na prednjim sjedalima sa spojnim točkama na B-stupu na dnu i na vrhu, kao i na kopči pojasa. To znači da je upletena mreža stvar prošlosti.
Sigurnosna značajka koja spašava živote i koja je, zahvaljujući jednostavnom rukovanju jednom rukom, namijenjena povećanju prihvaćanja među mnogim ljudima koji ne vole sigurnosne pojaseve. Također nije bilo zadano u to vrijeme: svi gumbi i prekidači bili su lako dostupni, čak i sa vezanim sigurnosnim pojasom, a instrumenti su bili lako čitljivi u svakom trenutku.
Najveća tehnička inovacija Kadetta C je dvostruka osovina sa spiralnim oprugama sprijeda. Stabilizator je dio standardne opreme na svim verzijama. Trag kotača je 20 mm širi od svog prethodnika, što doprinosi upravljivosti i sigurnoj stabilnosti na cesti.
Dodatno razvijena središnja zglobna stražnja osovina savršeno je usklađena i u kombinaciji pridonosi neutralnom ponašanju u vožnji, a time i visokoj razini aktivne sigurnosti u vožnji. U slučaju sudara, značajke poput sigurnosnog upravljača koji apsorbira udarce, zona gužvanja sprijeda i straga te sigurnosna ćelija u putničkom prostoru smanjuju rizik od ozljeda.
Nije uzalud Kadett C osnova za sigurnosno vozilo 'OSV 40' koje je Opel predstavio 1974. godine. Štiti putnike u slučaju sudara ili prevrtanja stabilnim uzdužnim i poprečnim profilima te ojačanim vratima i pragovima. Vozilo je predviđeno za frontalni udar u čvrstu prepreku pri brzini od 65 km/h.
To je 40 milja na sat - otuda i broj '40'. S testnim vozilom koje je gotovo u proizvodnji, Opel pokazuje da se optimalna pasivna sigurnost može postići ne samo s velikim i teškim modelima, već i s kompaktnim i lakšim vozilima. 'OSV 40' teži samo 960 kg. Nalazi iz razvoja i testiranja 'OSV 40' izravno se prenose u serijsku proizvodnju novih modela.
Rally Kadett reloaded: Kadett GT/E nastavlja nizati sportske uspjehe
Opel je 1975. godine pokazao da Kadett C nije samo siguran, nego i izuzetno sportski. Kadett GT/E je imao svoj debi na IAA. Njegov 1,9-litreni motor s L Jetronic ubrizgavanjem iz Boscha proizvodi 77 kW/105 KS i krajnju brzinu od 184 km/h s masom praznog vozila od samo oko 900 kg.
Njegov dizajn je polarizirajući – i iznad svega, nadahnjuje ljubitelej motorsporta: GT/E je jarko žut iznad linije pojasa i crn ispod - pravi karakter koji se ističe. Nisu samo mladi vlasnici vozačkih dozvola tada sanjali o GT/E: od 1976. nadalje, poznati vozači Opela koji će uskoro ispisati povijest motorsporta zauzeli su svoja mjesta u kokpitu sportske verzije.
Walter Röhrl i Rauno Aaltonen uspješni su s do 165 kW/225 KS snažnim GT/E na reliju Monte Carlo i reliju Portugal. Te su godine Walter Röhrl i Jochen Berger – prvi profesionalni suvozač u Njemačkoj – osvojili senzacionalno četvrto mjesto na reliju Monte Carlo, a Opel je čak osvojio drugo mjesto u ukupnom plasmanu marke.
Iako taj pojam zapravo nije postojao prije gotovo pet desetljeća, Opel nudi potpuno drugačiju vrstu zabave u vožnji s modelom Kadett Aero, predstavljenim 1976.: u njemu vozač i putnici mogu pustiti vjetar da im puše kroz kosu i 'krstariti' kroz krajolik na opušten način. Uz Kadett Aero, koji je proizveo stuttgartski stručnjak za karoserije Baur, Opel je imao izvanrednu kabrioletsku verziju u svojoj ponudi od 1976. do 1978., koja je imala široki zaštitni okvir, targa krov i stražnji sklopivi krov.
Aero tako spaja nekoliko automobila u jednom: kabriolet, automobil za odmor i obitelj kao i univerzalno svakodnevno vozilo za gradski i prigradski promet. I danas se smatra legendarnim klasikom koji privlači oduševljenu pozornost na mnogim relijima starodobnih automobila.
Opel Astra Sports Tourer Electric: Moderna zabava u vožnji s odgovornošću
Najnovija generacija Astre također nudi puno zabave u vožnji – i to na posebno odgovoran način. Po prvi put u dugoj priči o uspjehu Opelove kompaktne klase, Astra je potpuno električna - uz novu Astru Sports Tourer Electric, koja je upravo predstavljena na sajmu IAA i već se može naručiti, Opel ima čak i jednu od prvih baterijsko-električnih karavana na tržištu.
Njegov električni motor isporučuje 115 kW/156 KS i snažnih 270 Nm maksimalnog okretnog momenta. I dok su mnogi drugi električni automobili ograničeni na 150 km/h ili 160 km/h, nova Astra Sports Tourer Electric može postići najveću brzinu od 170 km/h. Energiju za lokalni domet bez emisija do 413 km prema WLTP-u osigurava litij-ionska baterija od 54 kWh - koja se po potrebi može brzo napuniti.
U isto vrijeme, ovaj električni automobil kombinira sve prednosti prostranog karavana s odvažnim, jasnim dizajnom trenutne generacije Astre. S ovom pionirskom kombinacijom, nova Astra Sports Tourer Electric ima najbolje preduvjete da uspješno nastavi Opelovu desetljećima dugu povijest kompaktne klase.