Da bi električni automobili mogli profitabilnošću konkurirati benzincima i dizelašima cijena njihovih baterija trebala bi iznositi oko 100 dolara po kWh kapaciteta
Nažalost trenutno smo daleko od ovog cilja, jer prosječni trošak baterija iznosi između 190 i 250 dolara po kWh. Analitička kuća ADL vjeruje kako nas u budućnosti čekaju tri potencijalna smjera u kojem bi razvoj ove tehnologije mogao krenuti.
Prva mogućnost je da će proizvođači nastaviti povećavati kapacitet kako bi smanjili trošak proizvodnje. Druga i mnogo vjerojatnija je da će proizvođači unaprijediti postojeću tehnologiju te tako povećati kapacitet u postojećim dimenzijama baterijskog paketa.
Treća mogućnost, za ADL, je najmanje vjerojatna a to je razvoj kompletno nove tehnologije koja će zamijeniti sve postojeće.
U ADL-u, s obzirom na planirane investicije vide eksploziju proizvodnje, no skeptični su po pitanju profitabilnosti ovog biznisa što dugoročno može štetiti industriji, posebice kad se u obzir uzmu kapitalne investicije od 90 milijardi dolara koje su planirane do 2025.
Nažalost mršave marže, čak i uz poticaje, nisu jedini problem za električne automobile. Nad glavom im vise i drugi problemi koji ih čine manje konkurentnim postojećim benzincima i dizelašima - ponajprije vrijeme punjenja baterije, manja pouzdanost i sigurnost.