Otkad je Tata preuzela Jaguar Land Rover, sve impresivniji automobili stižu iz Coventryja. Iznimka nije ni Velar, automobil za koji Britanci kažu kako je prekretnica za Range Rover
Range Rover Velar impresionira već na prvi pogled. Automobil izgleda kao sportskija inačica Range Rover Sporta kojem su sve linije zategnute do krajnjih granica. O ukusima se, kažu, ne raspravlja, no teško ćete na tržištu naći atraktivniji SUV. Čak i ako vam to pođe za rukom, malo koji automobil će nadmašiti Velarov interijer.
Automobil je nakrcan tehnologijom, a ni u čemu to ne dolazi toliko do izražaja kao preko tri displeja osjetljiva na dodir kojima kontrolirate svim funkcijama i multimedijom u automobilu. Nismo imali prilike puno se družiti s Velarom, no čak i ako ste navikli na automobile posljednje generacije sumnjamo da ćete uspjeti zatomiti iznenađenje kad se smjestite za Velarov upravljač.
Prava je šteta stoga što Range Rover zasad nije u ponudu uključio hibridan model s mogućnošću dopunjavanja baterije putem mrežne utičnice, no ovo bi se u dogledno vrijeme trebalo promijeniti. Jaguar Land Rover najavio je potpuno elektrificiranje game već od 2020. Zasad je Velar dostupan s dizelskom i benzinskom linijom V6 i četverocilindričnih motora raspona snage od 180 do 380 KS.
Britanci ovaj automobil vide prvenstveno kao konkurenciju Porsche Macanu, no sudeći prema viđenom, Velar bi mogao pomrsiti brojne račune uključujući one bratskog mu modela na čijoj se aluminijskoj platformi gradi - Jaguar F-Pacea. Dimenzijama se Velar smješta između Evoquea i Sporta, no isto tako između BMW-a X4 i X6, te GLC Coupea i GLE Coupea. Istina je da Velar zapravo i nema direktnog konkurenta s kojim bi ga se moglo usporediti, posebice stoga što će terenskim mogućnostima najvjerojatnije biti nedostižan u segmentu.
Osnovni model s dvolitrenim četverocilindričnim dizelašem od 180 KS, osmerostupanjskim automatikom i pogonom na sva četiri kotača košta 560.485 kuna.
Razgovarali smo s Andrew Prestom, generalnim direktorom domaćeg koncesionara Jaguar Land Rover vozila - tvrtkom Wallis Adria d.o.o. Najviše su nas zanimala očekivanja od Velara i budućnost Jaguar Land Rovera.
Od Velara se mnogo očekuje?
- Da, očekivanja su velika. Osjećaj je sličan onome kao kad smo lansirali Evoquea. Svojevrsna prekretnica i dizajnersko-tehnološki skok prema naprijed.
Zasad su u ponudi samo četverocilindrični i šesterocilindrični motori. Hoće li u ponudi biti i hibridni ili električni Velar?
- Vidjeli ste objavu Jaguar Land Rovera. Od 2020. kompanija više neće lansirati nove benzinske i dizelske modele, to ne znači da ćemo ih prestati prodavati, već da ćemo ponudu značajno proširiti plug-in hibridnim i potpuno električnim automobilima. Nije tajna u kojem smjeru regulatori i EU guraju proizvođače automobila, a taj smjer nagoviješta kraj puta za benzince i dizelaše.
Budućnost su električni automobili?
- Možemo reći da je pritisnut gumb za resetiranje i svi ponovno krećemo iz početka. U procesu je nova industrijska revolucija. Proizvođač koji se nametnuo u proizvodnji konvencionalnih automobila propast će ako nema dobre električne modele u ponudi. Trenutno se u autoindustriji događa takozvani ’Nokia trenutak’. Godinama automobilska industrija nije znala kamo ide. Prije deset do dvanaest godinama na autosalonima su svi upirali prstom u bioetanol kao gorivo budućnosti, a sada je ovaj energent zaboravljen. Mnogi još uvijek vide gorive ćelije i vodik kao sveti gral industrije, a potom je tu i sintetsko gorivo. Trenutno vlada zbrka u automobilskoj industriji, međutim činjenica jest da je cijena baterija značajno pala posljednjih godina, periodi potrebni da se baterije napune dramatično su skraćeni, a kapacitet skladištenja energije povećan. U svakom slučaju živimo u uzbudljivim vremenima.