SVJETSKA PREMIJERA

Renault predstavio novi Rafale: Dinamičan SUV coupé kao ulaznica u D-segment

19.06.2023 u 13:12

Bionic
Reading

Kao i novi Espace, Rafale stiže na tržište s potpuno hibridnim benzinskim motorom E-Tech od 200 KS, kombiniranim s automatskim dog-clutch mjenjačem s više načina rada. Naknadno stiže i snažni E-Tech 4x4 300 KS

Renault je u nedjelju u digitalnoj prezentaciji održao svjetsku premijeru svog novog modela pod nazivom Rafale. Uspjesi Meganea E-Tech electric, Meganea Conquest i Australa ubrzali su ponovno osvajanje C-segmenta, a time i ostvarivanje jednog od glavnih ciljeva Renaultove strategije Renaultion. Francuska marka svoju ofenzivu sada širi i na D-segment. Za početak je obnovila obiteljski automobil Espace, a sada je predstavljen potpuno nov i odvažan model Rafale.

Nakon što je Renault obnovio čitavu paletu tehnologije za hibridne pogone, šasije i elektroničku opremu, Rafale je nova perjanica ponude. Francuska riječ rafale aeronautički je pojam koji označava iznenadan nalet vjetra. Zrakoplovstvo ima važnu ulogu u Renaultovoj povijesti: Caudron-Renault Rafale, koji je 1934. postavio rekordnu brzinu leta od 445 km/h, samo je jedan od primjera.

Novi Renault Rafale prvo je serijsko vozilo koje će u cijelosti biti dizajnirano u skladu s novim vizualnim načelima koja je postavio Gilles Vidal, glavni dizajner marke. Uvodeći nas u novu eru Renaultova dizajna, Rafale nam pokazuje kako izgleda vizionarski, smjeli i savršeno suvremen automobil, usklađen s dinamičnim vremenom u kojem se sve ubrzano mijenja i u kojem samo avangardni modeli imaju šansu zadržati privlačnost do kraja životnog ciklusa.

Renault Rafale Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Novi Renault Rafale upotrebljava reciklirane materijale te je opremljen najsuvremenijim sustavom za povezivanje i učinkovitim, ali ipak štedljivim hibridnim pogonom E-Tech full hybrid snage 200 KS.

Stvoren da pruži neviđenu razinu užitka u vožnji, novi će se model poboljšavati revolucionarnim tehnološkim inovacijama koje bi ga trebale lansirati u sam vrh automobila visokih performansi. Jedna je od tih inovacija i novi hibridni pogon E-Tech 4x4 300 KS koji će biti dostupan naknadno.

Optimalan užitak u vožnji temelj je na kojem Renault gradi svoj DNK. Međutim, taj užitak nije usmjeren samo na vozača, već i na ostale putnike, čime sâm automobil postaje sredstvo za 'život i uživanje'. Užitak za upravljačem svakako je prioritet, no ne nauštrb udobnosti ostalih putnika kojima je na raspolaganju obilje prostora i pogodnosti. Novi Renault Rafale ugodan je SUV coupé dinamičnog izgleda i osjećaja za upravljačem. Prilika je to da zajedno s prijateljima ili djecom, koliko god stara bila, uživate u vožnji koja budi sva osjetila.

Novi Renault Rafale s motorom E-Tech full hybrid snage 200 KS stiže u prodajne salone u proljeće 2024.

Vanjski dizajn

Novi Renault Rafale sazdan je na najnovijoj generaciji Alijansine platforme CMF-CD. Kako bi se novi model razlikovao od svega što smo dosad mogli vidjeti na tržištu, dizajneri su osmislili originalnu, odvažnu karoseriju. Taj je pristup rezultirao razvojem novog vizualnog izraza koji utjelovljuje identitet marke i zrači slobodom, snagom i spontanošću.

Blago povišena karoserija, konstruirana po uzoru na fastbackove i zaštićena sjajno crnim elementima, svrstava novi Rafale u kategoriju SUV coupéova.

Silueta vozila istovremeno je dinamična i sportska, dok dugi vodoravni poklopac motora ukazuje na snažne performanse. Na isklesanom luku ispod poklopca smjestila se nova maska hladnjaka i svjetlosni potpis koji je Renault već predstavio na novom Cliju. Zahvaljujući izbočenom poklopcu motora i isklesanom prednjem odbojniku, vozilo djeluje kao da stremi prema naprijed.

Naglašena ramena oko stražnjih kotača daju naslutiti snagu koja ga pokreće. Novi Rafale jednostavno izgara od želje za pokretom! Dojmu dinamičnosti pridonosi i stražnja zaštita podvozja koja kao da gura vozilo prema naprijed. Tu je i padajuća krovna linija sa spojlerom koji naglašava brzinu novog modela.

Novi Renault Rafale dug je 4,71 m i širok 1,86, zbog čega se svrstava u D-segment. K tome je visok 1,61 m pa se može smatrati tipičnim sportskim SUV-om.

Budući da novi model ima dug međuosovinski razmak (2,74 m, kao i novi Espace) i savršeno zakrivljenu krovnu liniju koja se ne prekida u razini stražnjeg vjetrobranskog stakla, putnici u drugom redu moći će uživati u izdašnom prostoru za glavu.

Nagib stražnjeg vjetrobranskog stakla iznosi 17°, što je ključno da bi se osigurala aerodinamična učinkovitost. Stražnji je brisač tako postao suvišan, a njegovim uklanjanjem postignut je pročišćen izgled stražnjeg kraja.

Širi trag kotača (+4 cm u odnosu na novi Espace) čvrsto prizemljuje vozilo i maksimalno ističe crne dijelove naplataka, bez obzira na to promatrate li ih iz okomite (naplatci su postavljeni u ravninu s karoserijom) ili vodoravne perspektive (20-colni naplatci ispunjavaju lukove blatobrana).

Dizajn novog Rafalea otkriva novi vizualni izričaj Gillesa Vidala, prvotno predstavljen 2022. na konceptnom Scenicu Vision, a zatim i 2023. na novom Cliju. Riječ je dizajnerskom kodu koji utjelovljuje DNK marke kroz prepoznatljive isklesane oblike, izdašne obline i bogatstvo tehničkih detalja. Taj je kôd sada upotpunjen zategnutim linijama koje se protežu cijelim automobilom, stvarajući nabore koji se šire i zatim nestaju u obrisima vozila.

Kombinacija izdašnih oblina i novih boja karoserije stvara zanimljiv kontrast s upečatljivo dizajniranim i izrazito geometrijskim crnim plohama.

Novi Rafale ima novu masku ugrađenu oko prepoznatljiva dijamantnog logotipa. Izrađena je od niza malih dijamanata koji stvaraju trodimenzionalni učinak oko središnjeg amblema.

Dijamantni uzorak sjajno crne boje posveta je maskama koje su u prošlosti krasile skupocjena vozila. Uzorak je postavljen na površinu plave boje ili sive boje Shale (ovisno o inačici) koja je, po uzoru na optičku umjetnost iz sedamdesetih godina, vidljiva samo onda kada se promatra iz pravog kuta. Riječ je o Renaultovoj posveti Victoru Vasarelyju, znamenitom predstavniku pokreta optičke umjetnosti čije je prezime upisano u Renaultovu povijest: godine 1972., Victorov sin Yvaral dizajnirao je logotip koji je poslužio kao predložak za novi 'dinamični' logotip Nouvel’R.

Dizajn maske hladnjaka ima vrlo složenu strukturu, stvorenu uz pomoć umjetne inteligencije i softvera za parametrijsko modeliranje. Ta nam tehnologija omogućuje da izmijenimo dimenzije, kutove, međusobne odnose elemenata i druge parametre te tako testiramo čitav niz uzoraka i njihovih odnosa u prostoru.

Riječ je o softveru koji ima široku primjenu u arhitekturi. Primjerice, korišten je pri dizajniranju Olimpijskog stadiona u Pekingu, poznatijeg kao 'Ptičje gnijezdo'.

Novi svjetlosni potpis

Novi svjetlosni potpis, koji smo već imali prilike vidjeti na novom Cliju, uskoro će krasiti i novi Rafale. Njegov uzorak nedvojbeno ukazuje na to da je riječ o Renaultu: oblikovan poput dijamanta, snažan i robustan, stvoren je da upotpuni vizualni dojam automobila.

Kako bi vozilo djelovalo šire i poprimilo snažan stav, razmak između stražnjih svjetala povećan je do te mjere da djeluju kao da su ugrađena u kutove.

Njihov je oblik nadahnut kineskim slagalicama Tangram (veliki kvadrat podijeljen u pet trokuta, paralelogram i manji kvadrat). Kada su uključena, tehnologija mikrooptičkih vlakana omogućuje im da ožive, dok isključena stvaraju učinak plutajuće kockice leda.

Novi Renault Rafale bit će dostupan u pet boja karoserije, uključujući dvije posve nove boje (polusjajna biserno bijela i plava Alpine).

Prva od dvije nove boje osmišljena je da istakne linije vozila. Proizvedena je uz pomoć iste inovativne tehnologije kao i Australova polusjajna siva boja Shale koja svoj polusjajno-matirani izgled duguje isključivo laku i koja je otporna na UV zrake, valjke za pranje automobila i sve ostalo čemu su vozila svakodnevno izložena, a što može oštetiti njihovu boju.

Novi Rafale prvi je Renaultov automobil koji će biti dostupan u plavoj boji Alpine. Riječ je o boji koja se kroz povijest marke iz Dieppea uvijek mijenjala i koja je na novom Rafaleu zaživjela u nešto tamnijoj nijansi od one koja krasi Alpine A 110. Novi Rafale dostupan je u još tri boje: crvenoj Flame, crnoj Starry i sjajno sivoj Shale.

Platforma i motori

Novi Renault Rafale sazdan je na Alijansinoj modularnoj platformi CMF-CD koja pruža neusporedive mogućnosti za tehnološki razvoj, počevši od vozne opreme i motora pa sve do tehnološke opreme. Potpuno hibridni benzinski motor E-Tech snage 200 KS kombiniran je s automatskim mjenjačem s više načina rada te jamči jedne od najboljih vrijednosti dosega i emisija CO2 u segmentu. Novi Rafale naknadno će biti dostupan i s nevjerojatno snažnim motorom E-Tech 4x4 od 300 KS.

Užitak u vožnji, jedan od glavnih ciljeva pri razvoju vozne opreme novog Rafalea, dosegao je novi vrhunac u ovom automobilu koji spaja multi-link stražnji ovjes s najnovijim sustavom upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced. Multi-link ovjes omogućuje najučinkovitije prianjanje bez utjecaja na udobnost, kao i učinkovitije prigušivanje buke koja dopire iz podvozja.

Sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced značajno poboljšava upravljivost pri manjim brzinama te okretnost i dinamičnost pri srednjim i većim brzinama.

Prilikom skretanja u zavoju pri brzini manjoj od 50 km/h, stražnji se kotači blago okreću u smjeru okretanja prednjih kotača (do kuta od jednog stupnja). Na taj se način smanjuje inercija stražnjih kotača i povećava stabilnost vozila. Pri manjim se brzinama stražnji kotači okreću u suprotnom smjeru od smjera okretanja prednjih, do kuta od najviše pet stupnjeva. Time se postiže nenadmašna okretnost, a krug okretanja skraćuje se na 10,4 m (kao kod gradskih automobila).

U usporedbi s Australom i novim Espaceom, također opremljenima multi-link stražnjim ovjesom i sustavom 4CONTROL Advanced, novi Rafale uključuje i tehnologiju nadzora kretanja vozila VMC 2 – unaprijeđeni elektronički sustav koji upravlja stražnjim kotačima te preciznije predviđa gubitak prianjanja. Zahvaljujući njemu, vozači mogu lakše i brže svladati zavoje te znati da će svi kotači biti u optimalnom položaju na neravnim i oštećenim cestama. Novi Rafale ima za 4 cm širi trag kotača od novog Espacea, veće kotače (245 mm) i specifične postavke opruga, amortizera i stabilizatora koje pridonose udobnosti i dinamičnosti.

Renault Rafale: Sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL Advanced Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Na kraju, rad ovjesa (sa sustavom 4CONTROL Advanced ili bez njega) poboljšan je prilagodbom postavki upravljača i njegova krajnje izravnog upravljačkog omjera (13) pa vozače i putnike očekuje uzbudljiva i savršeno precizna vožnja zavojima.

Motor: hibrid u punom smislu riječi

Kao i novi Espace, Rafale stiže na tržište s potpuno hibridnim benzinskim motorom E-Tech od 200 KS, kombiniranim s automatskim dog-clutch mjenjačem s više načina rada.

Taj je motor snažan, štedljiv, automatski i samopunjiv! Nudi najbolji omjer učinkovitosti i potrošnje na tržištu (4,7 l / 100 km i 105 g CO2 po kilometru – homologacija u tijeku) te doseg zbog kojeg ćete odmah poželjeti sjesti za upravljač i krenuti na put (do 1100 km). Kako bi iskustvo vožnje svaki put bilo optimalno, na raspolaganju su vam postavke sustave MULTI-SENSE uz koje ga možete personalizirati.

Tehnološki napredni mehanizmi

Motor E-Tech full hybrid snage 200 KS ima serijsko-paralelnu arhitekturu te se sastoji od 1,2-litrenog trocilindričnog benzinskog turbomotora (130 KS / 96 kW, 205 Nm) i dvaju električnih motora. Čak i kad se promatra izdvojeno, termički je motor prava tehnološka poslastica budući da spaja Millerov ciklus izgaranja, niskotlačni sustav recirkulacije ispušnih plinova, turbopunjač varijabilne geometrije i arhitekturu s dugim hodom klipa po uzoru na dizelske motore. Rezultat je nevjerojatan omjer energetske učinkovitosti od 41 posto. Glavni električni motor razvija 50 kW (70 KS) i 205 Nm. Pokreće ga litij-ionska baterija od 2 kWh / 400 V koja omogućuje vožnju na 100 posto električni pogon. Pomoćni električni motor, odnosno visokonaponski elektropokretač-generator, razvija 25 kW / 50 Nm te omogućuje paljenje motora i promjenu brzina s pomoću dog-clutch mjenjača.

Učinkovito punjenje i dugotrajan kapacitet baterije

Uz automatsko pokretanje u 100 posto električnom načinu rada i prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, E-Tech full hybrid omogućuje vam da do 80 posto vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva za do 40 posto u usporedbi s ekvivalentnim termičkim motorom. Tako možete uživati u svim prednostima električne vožnje, bez spajanja vozila na punionicu.

Punjenje se odvija automatski uz pomoć pametnog mjenjača koji aktivira termički motor i električne motore kako bi napunili bateriju. Na učinkovitost punjenja može utjecati i sam vozač tako da uz pomoć polugica na upravljaču odabere neku od četiri razine prikupljanja energije.

Mjenjač s više načina rada

Automatski mjenjač s više načina rada (dog-clutch mjenjač) nadahnut je uspjesima marke u Formuli 1 te kombinira dva stupnja prijenosa za električni motor i četiri stupnja prijenosa za termički motor. Ukupno omogućuje 15 kombinacija motora, čime značajno smanjuje emisije CO2 i potrošnju te povećava užitak u vožnji.

Pametni mjenjač automatski odabire način rada motora: 100 posto električni, 100 posto termički, dinamički hibridni (termički motor i električni motori zajedno pokreću kotače), e-drive (električni motor pokreće kotače, a termički motor puni bateriju) ili način prikupljanja energije (električni motor prikuplja kinetičku energiju).

Iznimno snažan motor E-Tech 4x4 (300 KS) u dolasku

Novi Renault Rafale, osmišljen da pruži užitak i performanse kakve nema nijedan drugi Renault, naknadno će biti dostupan s unaprijeđenim hibridnim pogonom koji razvija čak 300 KS.

Optimizacija različitih postavki hibridnog motora omogućit će mu da razvije do 300 KS. Međutim, glavna će se poboljšanja temeljiti na dvjema tehničkim prilagodbama. Prva se odnosi na dodatni električni motor na stražnjoj osovini koji će izravno pokretati kotače pa će novi SUV coupé imati pogon na sve kotače. S druge strane, motor će biti konstruiran kao plug-in hibrid, što znači da će korisnici moći birati između 100 posto električnog načina rada za svakodnevna putovanja i hibridnog načina rada koji jamči izniman doseg tijekom duljih putovanja, a time i veću bezbrižnost.

Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
  • Renault Rafale
    +101
Renault Rafale Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Osim pogona na sve kotače i sustava upravljanja četirima kotačima (4CONTROL Advanced), iznimno snažni E-Tech 4x4 300 KS bit će kombiniran sa šasijom koja je precizno prilagođena za inteligentno upravljanje podvozjem nove generacije.

Unutrašnjost

Putnički prostor novog Rafalea opremljen je najnovijim panoramskim krovom Solarbay s funkcijom zatamnjivanja. Iako nisu posve nova, dva zaslona multimedijskog sustava OpenR na armaturnoj ploči imaju novu grafiku sučelja. Sjedala su pak klasa za sebe! Na stražnjoj se klupi nalazi tehnološki napredan naslon za ruke, a kupcima je na raspolaganju i inovativan izbor boja i materijala. Kokpit ima sve što je potrebno da pruži čisti užitak u vožnji, a sam je automobil dizajniran tako da odražava Renaultov DNK i vjerno služi svojim korisnicima.

Spektakularni panoramski krov dimenzija 1470 mm x 1117 mm razvila je tvrtka Saint-Gobain, a Rafale je prvi automobil u koji će biti ugrađen. Njegova tehnologija AmpliSky s potpuno aktivnim sustavom zamjenjuje standardna sjenila te, na zahtjev korisnika, zatamnjuje svaki segment panoramskog krova uz pomoć električnih polja koja raspršuju molekule. Panoramski krov Solarbay pruža maksimalnu zaštitu od sunca u samo nekoliko sekundi te oduševljava postupnim zatamnjivanjem svih sedam segmenata staklene površine krova. Pametnim panoramskim krovom moguće je upravljati uz pomoć Google Assistanta ili prekidača u području stropnog svjetla.

Vozaču i putnicima na raspolaganju su četiri postavke krova: potpuno svijetlo, potpuno tamno, svijetlo sprijeda i tamno straga te tamno sprijeda i svijetlo straga. Praktičnije je od standardnog sjenila budući da putnici na stražnjoj klupi mogu uživati u sunčevu svjetlu, čak i ako putnici sprijeda to ne preferiraju. Panoramski krov pruža dodatnih 30 mm prostora za glave u kojem će posebno uživati putnici u stražnjem dijelu vozila. U vozilu se nećete osjećati kao da ste zatočeni u stakleniku ili hladnjači: kao i automatska sjenila, višeslojno staklo tvrtke Saint-Gobain održava ugodnu temperaturu bez obzira na doba godine. Nadalje, staklo se automatski zatamnjuje kada izađete iz automobila.

Renault Rafale: Panoramski krov Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault

Zatamnjujući krovni prozor Solarbay upotrebljava tehnologiju tekućih kristala raspršenih na polimerima (PDLC), razvijenu u okviru građevinske industrije i prilagođenu za upotrebu u vozilu. Ta se tehnologija zasad ugrađuje samo u vozila najviše klase. Novi Renault Rafale prvi je model nekog serijskog proizvođača automobila koji će tu tehnologiju upotrebljavati u svrhu djelomičnog zatamnjivanja panoramskog krova.

Upotpunjena bočnim ojačanjima koja odražavaju dinamična svojstva vozila, nova sjedala novog Renault Rafalea pružaju bočnu i uzdužnu potporu. Zahvaljujući njima, vožnja zavojima istovremeno je stabilna i uzbudljiva.

Ekološki proizvedene presvlake od Alcantare (61 posto reciklirane Alcantare) pomažu vozaču da sjedi uspravno te pridonose sportskom dojmu.

Sjedala od Alcantare u inačici Renault Rafale Esprit Alpine perforirana su te se kroz njih nazire plava obloga od tkanine s moare efektom – vidljivim i na masci hladnjaka. Logotip u obliku slova A i strelice na gornjem dijelu naslona svijetli i treperi u skladu s otkucajima srca, simbolizirajući val uzbuđenja koji vas preplavi kad se približite automobilu. Boja svjetla prilagođava se boji koju odaberete u postavkama sustava MULTI-SENSE. Budući da su svjetla ugrađena u savršeno fleksibilnu tkaninu, nasloni sjedala nisu nimalo kruti! Ovo je prvi put da se takva tehnologija upotrebljava u vozilu.

Unutrašnjost inačice Esprit Alpine prošivena je crvenim, bijelim i plavim šavovima. Da bi to bilo moguće, osmišljen je poseban stroj s tri glave koji omogućuje istovremeno šivanje triju niti!

Jedinstven osjećaj za upravljačem

Upravljač novog Rafalea, preuzet iz Meganea E-Tech electric i Australa, ponešto je preinačen: kose linije Renaultova amblema majstorski su urezane u njegovo središte, a sjajno crni umetak je uklonjen. Inačica Esprit Alpine ima i umetak od Alcantare u unutrašnjosti donjeg ruba. Renault je upotrijebio materijale nalik umjetnoj koži (uključujući 34 posto recikliranih materijala na stražnjoj strani) koji su ugodniji od prave kože i koji zamjenjuju sve proizvode od životinjske kože, a da pritom ne umanjuju osjećaj užitka i ugode. Time je marka još jednom potvrdila namjeru da do 2024. prestane upotrebljavati kožnate materijala u svojim vozilima.

Inovativni prirodni materijali

Novi Rafale prvi je automobil u svijetu koji će u putničkom prostoru upotrebljavati obloge od obojenog pluta i škriljevca. U inačici Esprit Alpine, škriljevac na krajnje autentičan način nagovještava svijet marke Alpine. Njime su obloženi armaturna ploča na suvozačevoj strani i naslon za ruke. Iznimno tanke obloge od škriljevca nipošto nisu grube te, baš kao i drvene obloge, savršeno obavijaju različite oblike. Armaturna ploča inačice Techno ima crnu plutenu oblogu koja ostavlja luksuzan dojam. Osim što služi kao ukras, ta je obloga iznimno lagana i nereflektirajuća.

Izdašne dimenzije unutrašnjosti

Užitak u vožnji možda jest podređen vozaču, ali putovanja su uvijek ugodnija u društvu! Novi Renault Rafale ne zaboravlja na putnike te im u svakom pogledu pruža obilje prostora. Uz međuosovinski razmak od 2,74 m (novi Rafale ima istu platformu i međuosovinski razmak kao i novi Espace), putnicima na stražnjoj klupi na raspolaganju je ugodnih 302 mm prostora za koljena. Veliki međuosovinski razmak zaslužan je i za dodatan prostor za glave (880 mm) na stražnjoj klupi (slično kao kod novog Espacea koji nudi 892 mm), i to bez utjecaja na siluetu coupéa.

Duga putovanja obično podrazumijevaju gomilu prtljage. Zato novi Rafale nudi prostran prtljažnik kapaciteta 530 dm³ (norma VDA).

Uloženo je mnogo truda kako bi prostor stražnje klupe bio udoban i povezan: Renaultov inovativni središnji naslon za ruke dizajniran je za odlaganje i povezivanje multimedijskih uređaja koje boravak u vozilu čine ugodnijim. Tehnološki napredan naslon za ruke ima dvije USB utičnice, prostor za odlaganje tablet-računala i pametnih telefona te dva sklopiva stalka na koja možete odložiti pametni uređaj i gledati omiljene sadržaje.

Nova grafika sučelja

Digitalna instrumentna ploča OpenR, predstavljena u Meganeu E-Tech electric i zatim u nešto drugačijoj izvedbi u Australu i novom Espaceu, sastoji se od dvostrukog zaslona u obliku slova L koji uključuje: 12,3-inčni vodoravni TFT zaslon instrumentne ploče površine 321 cm² (1920 x 720 piksela, vodoravni format) te 12-inčni okomiti dodirni zaslon na središnjoj konzoli, površine 453 cm² (1250 x 1562 piksela, okomiti format).

Dvostruki zaslon OpenR postavljen je tako da bude lako vidljiv i nadohvat ruke pa vozač ne mora skretati pogled s ceste. Upotreba navigacije poboljšana je zahvaljujući opsežno provjerenom i ispitanom Googleovu ekosustavu koji spada među vodeće na tržištu. Potpuno novo vizualno sučelje usklađeno je s jedinstvenim i senzacionalnim izgledom novog Rafalea te pomaže istaknuti njegov karakter i tehnologiju.

Dizajneri korisničkog sučelja stvorili su nov i revolucionaran vizualni ugođaj. Baš kao dizajn vanjskog i unutarnjeg dijela vozila, taj je ugođaj nadahnut novim amblemom marke te odražava njegovu vizualnu moć. Nenametljivi motiv dijamanta izveden je kao dijagonalni segment koji se uzdiže pod kutom od 28°. Sveprisutne dijagonalne linije pomažu organizirati i naglasiti informacije prikazane na instrumentnoj ploči i središnjem zaslonu od kojih je sačinjen OpenR.

Na zaslonu instrumentne ploče, standardni kružni mjerač brzine zamijenjen je dijagonalnom linijom postavljenom pod kutom od 28°. Ta linija upućuje na brzinu motora te mijenja boju svaki put kad se broj okretaja poveća ili vozilo ubrza. Zasloni imaju masno otisnut i plosnat font, savršeno usklađen s najsuvremenijim zaslonima pametnih telefona i laptopa. Boje zaslona preuzete su iz 'pop' palete koju Renault posebno voli te su upotpunjene posebno nježnim odrazima koje stvara sjajni dvostruki zaslon OpenR.

Središnji zaslon upotrebljava Googleov sustav za prirodnu, intuitivnu navigaciju koji izgledom i upotrebom podsjeća na sučelje pametnih telefona. Svaka postavka sustava MULTI-SENSE prikazuje se s novim specifičnim uzorcima i bojama, a silueta vozila na zaslonu u unutrašnjosti prikazana je u stvarnoj boji karoserije.

Novi Rafale odaje počast svijetu zrakoplovstva svojim novim, poboljšanim i iznimno velikim (9,3 inča) head-up zaslonom. Informacije o brzini vožnje, aktivnim sustavima za pomoć u vožnji, upozorenja na prekoračenje brzine i navigacijske upute prikazuju se izravno na vjetrobranskom staklu gdje ih vozač može s lakoćom pročitati, bez obzira na situaciju. Vozač je tako u cijelosti usredotočen na cestu, a užitak u vožnj je Renaultu još je izraženiji.

Za još bolje iskustvo u unutrašnjosti novog Rafalea, tu su postavke sustava MULTI-SENSE s nizom opcija za stvaranje zabavnog i toplog ugođaja. Primjerice, na raspolaganju su vam različite postavke ambijentalnog LED svjetla Living Lights koje se proteže armaturnom pločom i oblogama vrata.

Za još opuštenije iskustvo u unutrašnjosti, sustav uključuje automatski način rada koji svakih 30 minuta prilagođava ambijentalno osvjetljenje u skladu s biološkim dnevnim ritmom i dobom dana (npr. aktivacijom hladnijeg osvjetljenja tijekom dana i toplijeg osvjetljenja noću).

Povezanost i sigurnost

Novi Renault Rafale dostupan je s bogatom tehnološkom opremom za Alijansinu ultra modernu platformu CMF-CD koju dijeli s Australom i novim Espaceom. Uključuje napredne sustavi za pomoć u vožnji te najintuitivniji multimedijski sustav na tržištu – OpenR Link. OpenR Link dostupan je s nekoliko novih značajki i umjetnom inteligencijom koja pruža nove usluge za vozača i putnike. Riječ je o otvorenom i prilagodljivom sustavu uz koji će vaš automobil uvijek biti tehnološki napredan.

Novi model u Renaultovoj ponudi briše granice između digitalnog života izvan automobila i u njemu, kao i između vašeg pametnog telefona i multimedijskog sustava openR Link s ugrađenim Googleovim uslugama.

Sustav uključuje usluge kao su Google Maps, Google Assistant i brojne druge aplikacije (50 ili više njih, ovisno o tržištu i inačici) iz internetske trgovine Google Play. Baš kao na pametnom telefonu! Osim toga, sučelje je u potpunosti prilagodljivo, podržava bežično povezivanje i povezivanje uz pomoć kabela te je kompatibilno sa svim pametnim telefonima s podrškom za Android Auto i Apple Carplay.

Osim novog dizajna, multimedijski sustav OpenR Link temelji se na operativnom sustavu Android Automotive 12 (umjesto na Androidu Automotive 10) koji, među ostalim, olakšava povezivanje uređaja preko Bluetootha i pojednostavnjuje pretraživanje pojedinih izbornika. Poboljšane su i značajke prediktivnog održavanja: vozilo sada obavještava vozača u slučaju da je potrebno balansirati kotače ili servisirati klima-uređaj.

OpenR Link je prilagodljiv i povezuje se s oblakom radi automatskog preuzimanja preporučenih ažuriranja preko interneta (tehnologija FOTA). Uz takvu razinu povezanosti više nećete morati posjećivati radionicu ili koncesiju da biste ažurirali sustav u vozilu.

Praktična umjetna inteligencija

Novi Rafale raspolaže s nekoliko funkcija koje se temelje na umjetnoj inteligenciji i služe za pomoć vozaču i putnicima. Sustav u većini slučajeva aktivno predlaže određene radnje – primjerice da isključite klima-uređaj ako je prozor otvoren ili da ga uključite ako je vanjska temperatura previsoka. Te proaktivne preporuke temelje se na navikama koje sustav umjetne inteligencije s vremenom prepoznaje i analizira.

Dodatna sigurnost uz postojan užitak u vožnji

Kako bi pružio optimalan užitak vožnje bez stresa, novi je Rafale opremljen brojnim naprednim sustavima za pomoć u vožnji, podijeljena u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Sada je dostupan i s inteligentnim upozorenjem na prekoračenje brzine, sustavom koji automatski upozorava vozača u slučaju da vozi brže od propisanog ograničenja. Za dodatnu bezbrižnost, tu su još i funkcije Safety Score i Safety Coach.

Pametna i učinkovita svjetla

Svjetla novog Rafalea upotrebljavaju tehnologiju koja optimizira njihov rad u svim uvjetima. Sve inačice novog modela imaju tehnologiju LED Adaptative Vision koja, ovisno o uvjetima na cesti, automatski aktivira kratka odnosno duga svjetla. Za još veću vizualnu udobnost, više inačice dostupne su s tehnologijom LED Matrix Vision koja omogućuje upotrebu dugih svjetala tijekom čitave vožnje, bez opasnosti od zasljepljivanja drugih vozača.

Ostali sustavi za pomoć u vožnji

  • Vožnja: Tempomat / Adaptivni tempomat (ACC) s funkcijom Stop & Go / Upozorenje na sigurnosni razmak (DW) / Around View Monitor (AVM) s 3D prikazom okruženja od 360 ° / Pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA)
  • Sigurnost: Sustav aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i pomoć pri kočenju u vožnji unatrag uz upozorenje na nadolazeći promet straga / Upozorenje na vozilo u mrtvom kutu (BSW) / Sustav za zadržavanje vozila u prometnom traku (LKA) / Upozorenje na izlazak iz traka (LDW) / Upozorenje na nenamjernu promjenu traka (LCW) / Sustav za otkrivanje umora vozača (DAA) / Nadzor stabilnosti prikolice (TSA)
  • Parkiranje: Prednji, bočni i stražnji parkirni senzori, Upozorenje na nadolazeći promet straga (RCTA) / Sustav za siguran izlazak putnika (OSE)

Kvaliteta je bila glavni prioritet u razvoju

Megane E-Tech, Austral, novi Espace, a sada i novi Rafale dio su izvrsne ponude koja se odlikuje vrhunskom kvalitetom izrade i najsuvremenijom tehnologijom, a kojom Renault nastoji ponovno osvojiti C i D segment.

Novi Renault Rafale sazdan je na platformi CMF-CD koja je poboljšana na temelju iskustva prikupljenog tijekom dvije godine upotrebe u Australu.

Nakon Meganea E-Tech i ostalih novih modela marke Renault, i novi će Rafale biti podvrgnut potvrdnim ispitivanjima – dodatnim ispitivanjima na cesti koja se provode u okviru strateškog plana za osiguranje kvalitete. Riječ je o ispitivanjima koja, uz certifikacijske cikluse, provode profesionalni testni vozači na stazi Ispitnog centra Aubevoye te na javnim cestama u uvjetima ekstremno visokih i ekstremno niskih temperatura. Potvrdna ispitivanja provode se kako bi se predvidjele reakcije kupaca na proizvod prije nego što on stigne u prodaju, a zadatak ispitivanja novog modela povjerava se brojnim zaposlenicima Grupe. Tim novim procesom omogućuje se prikupljanje čitavog niza povratnih informacija vezanih uz najrazličitije slučajeve upotrebe, a sve kako bi se provele potrebne završne prilagodbe i osiguralo da vozilo ispunjava najviše standarde užitka u vožnji, udobnosti i pouzdanosti.

Više od stotinu zaposlenika testirat će nove modele u svim vremenskim uvjetima i brojnim gradovima diljem Europe, kao i na svim vrstama cesta i autocesta. U okviru potvrdnih ispitivanja, zaposlenici će prijeći ukupno tri milijuna kilometara u Australu, novom Espaceu i novom Rafaleu. Povratne informacije javljat će putem aplikacije za pametne telefone kako bi inženjeri i stručnjaci marke mogli prikupiti i analizirati podatke u gotovo stvarnom vremenu. Na taj će način moći prepoznati eventualne nepravilnosti prije nego što automobil bude stavljen na tržište, kao i osigurati dugotrajnu kvalitetu, pouzdanost i trajnost.

Vodeća tvornica u Palenciji

Novi Rafale proizvodit će se u tvornici u Palenciji u Španjolskoj. Grupa je u ovu tvornicu uložila znatna sredstva kako bi je pripremila za proizvodnju Australa i novog Espacea koji se također temelje na platformi CMF-CD i proizvode u Palenciji. Tim je ulaganjima osigurana vrhunska kvaliteta proizvodnje triju novih modela i njihove opreme, kao i vrhunska operativna kvaliteta. Primjerice, u tvornicu su ugrađene dvije ultra moderne klupe za kalibraciju kako bi se osigurao pravilan rad i pouzdanost tehnološke opreme nove generacije.

Nadalje, krov novog Rafalea zavaren je na karoseriju postupkom tvrdog lemljenja. Tako zavareni spojevi potpuno su nevidljivi na karoseriji te predstavljaju poboljšanje u odnosu na uobičajenu tehniku zavarivanja (nije potrebno dodavati plastični pokrov na zavarena mjesta kako bi se ona sakrila).

Zajedno s izuzetno tankim i suvremenim dizajnom, ova tehnika poboljšava dojam kvalitete koji vozilo ostavlja. Kvaliteta izrade vidljiva je i unutrašnjosti. Primjerice, pretinac za rukavice i pretinci u vratima prevučeni su novom filcanom tkaninom.