AUDI AI:TRAIL CONCEPT

Terenac budućnosti iz Audijeve garaže: Siguran, samouvjeren, s dronovima umjesto prednjih svjetala

23.09.2019 u 12:37

Bionic
Reading

Umjesto konvencionalnih kratkih i dugih prednjih svjetala, Audi AI:Trail opremljen je s ukupno pet rotorskih, trokutastih, električno upravljanih dronova s integriranim matričnim LED elementima

Njemački proizvođač premium automobila Audi na upravo završenom autosalonu IAA u Frankfurtu predstavio je po svemu sudeći najzanimljiviji izložak. Riječ je o konceptu AI:Trail, potpuno električnom terenskom vozilu za koje će većina nas samo odmahnuti rukom na pitanje: hoće li ovaj automobil ikada ugledati serijsku proizvodnju? Možda i neće sutra, ali za kojih pet do deset godina - možda!

Audi kao marka nikada nije poseban automobil koji bismo povezali s nekim izrazitim terenskim sposobnostima, ali za njegov integralni quattro pogon uvijek smo samo nalazili riječi hvale. Ipak, niti on sam nije dovoljan za nešto više od vrlo učinkovite vožnje izvan asfaltiranih prometnica ili na snijegom prekrivenim i ledenim gorskim, brdskim, zavojitim regionalnim cestama. Tu mu, uz Subaruov pogon na sva četiri kotača Symmetrical AWD, nema premca. Ali ni Subaru nikada nije imao neki izrazito sposoban pravi terenac, zar ne? No stvari se s vremenom mogu i promijeniti.

Audi AI:Trail Concept Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Audijev AI:Trail je četvrti od njihovih koncepata poslije električnih modela budućnosti, Aicona (limuzina), AI:Mea (gradski automobil) i AI:Racea (PB 18 e-tron sportski automobil), a svaki od njih zauzima svoj upotrebni segment. Tako je AI:Trail budući predstavnik vrlo sposobnih terenaca.

S vanjskom duljinom od 4,15 m i širinom od 2,15 m, AI:Trail odmah pokazuje svoj potencijal u vožnji daleko od asfaltiranih cesta. Visina krova od 1,67 m i ogromni 22-colni kotači s konceptnim gumama vanjskog promjera 850 mm nagovještavaju izvrsne off-road sposobnosti vozila čak i kada miruje. S visinom od podloge od 340 mm, može s lakoćom proći vodenu prepreku dubine više od pola metra.

Prema Audiju, na neravnom, stjenovitom terenu arhitektura ovog terenca omogućuje izrazitu okretnost, a da električna baterija koja je integrirana u podnici ne dođe u dodir s tlom.

Sama kabina opsežno je ostakljen prostor okružen poligonalnim oblicima, u kojem ima prostora za do četiri osobe. Ova linija nastavlja se i sprijeda i straga i djeluje kao struk koji objedinjuje cijelo tijelo u monolitnoj cjelini. S električnim pogonskim sustavom raspoređenim oko osovina i baterijom u podnici, nema potrebe za prekomjernim odjeljcima ili posebnim dodacima za motor ili baterije.

Audi AI:Race Concept (PB18 e-tron)
  • Audi Aicon Concept
  • Audi AI:Trail Concept
  • Audi AI:Trail
  • Audi AI:Trail
  • Audi AI:Trail
    +26
Audi AI:Trail Concept Izvor: Promo fotografije / Autor: Audi

Mala težina i maksimalna krutost karoserije, naravno, važni su tehnički ciljevi, posebno za terenska vozila. Zato je karoserija Audi AI:TRraila izrađena od mješavine visokotehnološkog čelika, aluminija i ugljičnih vlakana. Kao rezultat toga, teži samo 1750 kilograma, unatoč bateriji velikog kapaciteta.

U unutrašnjosti se nastavlja isti obrazac - grebeni bočnih stakala omogućuju putnicima prostor tamo gdje ga najviše trebaju - oko ramena i laktova. Prozori se spuštaju nisko, čak i niže od visine samih kotača, jer je cilj dizajnera bio pružiti onima koji se nalaze u vozilu najbolji mogući pogled na prirodu i okolinu, razbijajući granice između unutrašnjosti i svijeta izvan. Kad se automobil kreće, pogled putnika nije usredotočen samo na teren ispred, već i oko njih.

Umjesto konvencionalnih kratkih i dugih prednjih svjetala, Audi AI:Trail je opremljen s ukupno pet rotorskih, trokutastih, električno upravljanih dronova s ​​integriranim matričnim LED elementima. Mogu se spustiti na krovni nosač ili izravno na krov vozila te pristati na induktivne elemente za punjenje.

Leteći objekti su svjetlosni 'tragači' (Audi Light Pathfinders) koji se dižu uvis na isti način kao što ventilatori bez lopatica proizvode svoj protok zraka. Zahvaljujući izrazito laganom dizajnu, oni mogu letjeti ispred AI:Traila, trošeći relativno malo energije u tom procesu, te osvjetljavaju cestu ili stazu koja je naprijed, čime u potpunosti zamjenjuju prednja svjetla. Po želji, ugrađene kamere generiraju videosliku koja se putem Wi-Fi-ja može prenijeti na zaslon ispred vozača, pretvarajući 'tragače' u oči koje gledaju u nebo.

Audi AI:Trail, Aicon, AI: Me te AI:Race četiri su konceptualna automobila čija se imena odnose na novu, dvoslovnu kraticu pod kojom Audi spaja čitav niz inovativnih tehnologija mobilnosti. Audi AI je šifra za razne elektroničke sustave koji oslobađaju vozače i istovremeno im nude nove načine korištenja vremena provedenog u automobilu. U tu svrhu također koristi strategije i tehnologije iz područja umjetne inteligencije i strojnog učenja. Audi AI kombinira inteligenciju vozila koja na prvom mjestu omogućuje automatsku vožnju i interakcijsku inteligenciju koja ga pretvara u putnikovog partnera.

Audijevi sustavi AI sposobni su učiti i razmišljati, a istovremeno su proaktivni i osobni. Oni će moći kontinuirano komunicirati s okolinom i putnicima te se tako prilagoditi na bolji način nego ikad prije zahtjevima onih koji su u kabini.

Ono što već funkcionira u željezničkom i zračnom prometu sada je na pragu proboja u automobilskom prijevozu - automatizirana vožnja. Audi AI:Trail dizajniran je za vožnju cestama do razine autonomije 4.

Razina 4 druga je najviša razina na standardiziranoj međunarodnoj ljestvici za povećanje automatizacije. Iako sustavi u ovoj kategoriji ne trebaju pomoć vozača, njihova je funkcija ograničena na specifično područje - poput autocesta ili područja unutarnjih gradova opremljenih odgovarajućom infrastrukturom. Na tim mjestima vozač može u potpunosti prenijeti zadatak vožnje u sustav. Vozač treba nastaviti zadatak samo kada automobil napusti područje definirano za potpuno automatiziranu vožnju. Stoga je Audi AI:Trail opremljen tradicionalnim kolom volana i pedalama.

Što se specifikacija performansi Audija AI:Traila tiče, one se znatno razlikuju od onih za konvencionalne automobile. To je zato što razvoj automobila nije samo u nevjerojatno brzom ubrzanju ili velikim brzinama na autocesti.

S obzirom na to da je AI:Trail namijenjen za uporabu na područjima na kojima nema dostupne infrastrukture za punjenje, ono što stvarno privlači pažnju njegov je domet. Cilj mu je s litij-ionskom baterijom omogućiti doseg od 400 do 500 kilometara na cesti ili na lakšim terenima (u skladu s WLTP-om). Na neravnom terenu, na kojem gotovo stalno povišeno proklizavanje kotača samo znači da je potrošnja energije veća, granica je i dalje impresivnih 250 kilometara.

Da bi se postigli ovi zahtjevi, vozilo je dizajnirano tako da na cesti postigne maksimalnu brzinu od 'samo' 130 km/h. Elektronika vozila kontinuirano nadzire protok energije i potrošnju, osiguravajući na taj način maksimalnu ekonomičnost čak i tijekom vožnje izvan asfaltirane ceste.

Što se tiče pogona, Audi AI:Trail opremljen je s četiri elektromotora instalirana u blizini kotača, od kojih svaki direktno pokreće jedan kotač. Tipično za Audi, ovaj terenski automobil je, dakle, pravi quattro. Maksimalni izlaz sustava je 320 kilovata, a najveći okretni moment 1000 njutn metara. Obično se mobilizira samo djelić te snage jer je pogon samo jedne osovine često posve dovoljan.

Zbog pojedinačno pogonjenih kotača vozilo može funkcionirati bez diferencijala i njihovih blokada, što također troši energiju. Zahvaljujući umjereno izračunatoj maksimalnoj brzini, prijenosni omjer može biti dizajniran tako da svaki kotač ima dovoljno okretnog momenta, čak i bez mjenjača s više brzina.

Elektronika koordinira stabilnost vožnje i trakciju. Ako se može izbjeći proklizavanje koje troši energiju, smanjuje se zakretni moment kotaču koji proklizuje. Međutim, u situacijama u kojima je proklizavanje korisno, kao što je na primjer na uzbrdicama uz slabo prianjanje, sustav to automatski dopušta. Velike količine rezervne snage AI:Traila omogućuju mu da savlada zahtjevne staze čak i u teškim uvjetima - samouvjereno, sigurno i uvijek bez po okoliš štetnih emisija.