U lipnju je u Hrvatskoj novoregistrirano rekordnih 7215 novih osobnih automobila, što je 118 komada više nego u rekordnom mjesecu svibnju 2023. Volkswagen se vratio na prvo mjesto među markama, a Renault Clio ove godine ukupno najprodavaniji model s 1880 komada
Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec lipanj, donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus imamo detaljne podatke o prodaji, točnije registracijama novih automobila u Hrvatskoj za šesti mjesec ove, 2023. godine. Generalno, lipanj nam je donio puno bolje rezultate od prošlogodišnjeg istog mjeseca, i to za čak 2099 registracija novih automobila.
Novoregistrirano je ukupno u lipnju 7215 novih osobnih automobila, što je 118 komada više nego u rekordnom mjesecu svibnju. Uzmemo li u obzir samo mjesec lipanj, to je porast od 41,0 posto u odnosu na prošlogodišnji lipanj.
Ukupno, na godišnjoj razini ova nam je godina u odnosu na isti period 2022. donijela rast od 35,8 posto. Sad smo već sigurni da izvrsni rezultati posljednja četiri mjeseca nisu iznimka, već pravilo koje bi nam moglo donijeti sjajne rezultate i na kraju cijele godine 2023. Ovo je odlična vijest, jer to znači da prodajne brojke više ne odražavaju donedavnu situaciju s isporukom novih automobila zbog globalne svjetske situacije s nedostatkom elektroničkih čipova, ostalih komponenti, ali i ratnih zbivanja u Ukrajini. Čini se da ima nekih naznaka da bi se situacija s lancima opskrbe autoindustrije mogla stabilizirati ove godine, no tako smo mislili i prošle godine, ali se na kraju to ipak nije ostvarilo. U svakom slučaju, nastaviti ćemo pratiti kako se razvija situacija u narednom periodu.
Volkswagen se vratio na vrh, Renault drugi, a Škoda treća na listi najprodavanijih marki
Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca lipnja sada pripada Volkswagenu, koji s ukupno 4015 automobila drži 11,99 posto tržišta. Na drugom je mjestu Renault s 4026 vozila ili 11,91 posto tržišta. Na trećem mjestu je i dalje Škoda s 3387 vozila ili 10,02 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 33,92 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2023-toj.
Renault Clio i dalje na prvom mjestu najprodavanijih modela, Škoda Octavia druga, a Renault Captur treći
Prvi na listi najprodavanijih modela nakon šest mjeseci ove godine je i dalje Renault Clio s 1880 komada (5,56 posto tržišta). Zanimljivo, uskoro dolazi i novi, redizajnirani Clio, na čijoj smo premijeri u Bruxellesu bili upravo prethodna dva dana.
Škoda Octavia je druga s 1377 komada (4,07 posto), a Renault Captur je treći s 1030 komada (3,05 posto). Dacia Duster je na četvrtom mjestu sa 973 komada, a VW Taigo je peti na ljestvici najprodavanijih modela u 2023. s 923 prodana primjerka.
Zanimljivo, gledamo li prema grupacijama proizvođača, nakon prvih šest mjeseci u prvih 30 prodanih marki Volkswagen grupacija (VW, Škoda, Audi, Seat, Cupra, Porsche) drži i dalje prvo mjesto s ukupno prodanih 10.423 automobila ili 30,95 posto (u prvih pet mjeseci 30,55 posto). Drugo mjesto drži Renault grupa (Renault, Dacia, Alpine) s 6232 automobila ili 18,44 posto (u prvih pet mjeseci 18,51 posto). Dodamo li ovome i Nissan s 339 automobila ili 1,0 posto, kao i Mitsubishi sa 14 vozila ili 0,04 posto onda rezultati Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi čine ukupno 6585 prodanih automobila ili 19,48 posto. Treće mjesto prema ovom kriteriju drži veliki Stellantis (Opel, Peugeot, Citroën, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles, Lancia, Dodge, Abarth, Ferrari i Maserati) drži treće mjesto s 4411 automobila ili 13,06 posto. Četvrta je grupacija Hyundai i Kia s ukupno 3628 prodanih vozila ili 10,73 posto.
Gledamo li samo lipanj ove godine, onda vidimo da je Renault Clio na prvom mjestu s 475 prodanih primjeraka. Na drugom mjestu prema prodaji samo u mjesecu lipnju je Škoda Octavia s 324 komada, a na trećem mjestu slijedi VW T-Cross s 318 komada. Četvrto mjesto je zauzeo Renault Captur s 296 komada, a peto mjesto VW Taigo s 283 komada isporučenih samo u lipnju.
Prodaja marki prema tipu goriva
U donjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2023-toj. Ukupno je prošle godine prodano 50 različitih marki automobila, što je čak 10 marki više nego u 2021. Sada ih je nakon mjeseca lipnja ukupno 42 različite marke.
Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prvih šest mjeseci 2023. dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 17.926 komada ili 53,0 posto ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu 2022. godinu benzinaca je bilo 51,8 posto svih novih prodanih automobila.
Još od kolovoza 2022. su na drugom mjestu hibridni automobili, sada nakon lipnja sa 7714 komada ili 22,8 posto. Ovdje primjećujemo daljnji porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2022., kada je taj udio 20,7 posto (u 2021. je taj udio bio 15,6 posto, a 2020. samo 6,9 posto). Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke u toj kategoriji su redom: Suzuki (1980), Toyota (883) i Renault (794).
Automobili s dizelskim motorom su na trećem mjestu nakon lipnja sa 6302 komada (18,6 posto), Da spomenemo, godinu 2022. su završili na trećem mjestu s 8962 komada ili 20,3 posto. Cijele 2021. godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio nešto veći; 23,7 posto.
Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) s 943 komada ili 2,8 posto. U ovoj kategoriji smo na nešto nižoj razini nego u cijeloj prošloj 2022. sa 1806 komada ili 4,1 posto. U 2021. godini je rezultat bio 4,4 posto. 2020. godine je prodano ukupno 717 komada ili 2,0 posto. Listu predvodi Dacia sa 810 komada, a tu je još Renault sa 108 komada (riječ je naravno o istom motoru iz Alijanse), a slijedi na trećem mjestu Fiat sa 25 komada. Treba reći da su na prva dva mjesta dvije sestrinske marke i jedine uz Fiat koje prodaju dvogorivne motore u prvoj ugradnji, odnosno ugrađene u tvornici proizvođača.
Potpuno električni automobili su pali na četvrto mjestoj iza onih na UNP pogon. Tako je novoregistrirano u prvih šest mjeseci ove godine njih 914 ili 2,7 posto, no taj podatak su zapravo u najvećoj količini automobili koji su naručeni još prošle godine (za vrijeme državnih poticaja). Vidjeti ćemo hoće li se taj trend nastaviti i u nastavku ove godine.
Treba reći i da je potpuno električnih automobila u cijeloj protekloj godini je prodano 1374 primjeraka (zanimljivo u prosincu 2022. je novoregistriran samo jedan potpuno električni automobil) i oni su činili 3,1 posto hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primjetiti skoro dvostruko bolji rezultat u postotku u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto s 539 komada.
Da podsjetimo, nakon cijele 2022. je na vrhu u ovoj kategoriji opet završila marka Renault s 349 (u 2021. su imali 294 prodana komada), Tesla sa 213 komada (2021. imali 183 komada) je druga, Volkswagen je treći sa 157 komada (u 2021. bilo 131 komad), Dacia s modelom Spring je četvrta sa 121 komadom, a peti Audi sa 108 komada, slijede Opel sa 72 komada te Škoda s 57.
Sada nakon lipnja 2023., listu predvodi Tesla sa 196 komada, Renault je drugi sa 136 komada, Dacia s modelom Spring sa 113 primjeraka je treća, slijedi Volkswagen sa 87 električnih automobila, a poredak od top 5 marki zatvara Škoda sa 62 vozila. Ukupno je 28 proizvođača (od 42 marke u 2023.) isporučilo potpuno električne automobile svojim kupcima u 2023.
Prodaja prema županijama
I na kraju, prodajni rezultati prema županijama nakon lipnja 2023. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je očekivano najviše automobila, 14.644 komada ili 43,33 posto (u 2022. 45,45 posto, a 2021. 42,96 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila.
Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija s 2864 komada novoregistriranih novih automobila ili 8,47 posto hrvatskog tržišta (u cijeloj 2022. su bili drugi s 8,35 posto, a 2021. 7,57 posto). Istarska županija je na trećem mjestu sa 2797 komada ili 8,28 posto (u cijeloj 2022. su bili četvrti sa 6,16 posto). Primorsko-goranska županija je i dalje četvrta sa 2077 komada ili 6,15 posto hrvatskog tržišta novoregistriranih novih automobila (u cijeloj 2022. su bili treći s 7,85 posto, a 2021. 7,28 posto).
Kao i 2021. i godine 2022. je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, sa 194 prodana automobila ili 0,44 posto tržišta. Nakon lipnja 2023. je ova županija i dalje na posljednjem mjestu sa 126 automobila ili 0,37 posto tržišta.