test automobila

Vozili smo Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered; Atraktivni sportski SUV coupé s F1 tehnologijom

06.05.2023 u 11:39

Bionic
Reading

Hibridni motor E-Tech ukupne snage 143 KS (105 kW) temelji se na 1,6-litrenom četverocilindričnom benzinskom motoru nove generacije koji je konstruiran unutar Alijanse. Sam ICE motor razvija 69 kW (94 KS) te mu pomažu dva elektromotora – glavni električni motor (36 kW/49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator (15 kW/20 KS)

U siječnju ove godine smo vozili Renault Clio E-Tech Engineered 145 Hibrid iz posebne serije koja se temelji na dizajnu Méganea E-Tech Electric. Ovo posebno izdanje obuhvaća tri modela - Clio, Captur i Conquest - te predstavlja njihovu suvremenu interpretaciju. Sva tri modela obiluju opremom koja stoji iza uspjeha inačice R.S. Line te istovremeno unosi svježinu sofisticiranim sportskim bojama i materijalima, još snažnije usklađenima s aktualnim trendovima.

Za ovotjedni testni model smo odabrali Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid, koji je već sam po sebi dizajnerski definiran kao atraktivan luksuzni sportski SUV coupé. Ako se pitate da li onda u ovoj verziji pogonskog sklopa postoje i dalje verzije R.S. Line Mégane Conquesta, odgovor je negativan. No potonje su sportske verzije dostupne u izvedbama s motorom TCe 140 EDC i TCe 160 EDC, dok je verzija s E-Tech 145 hibrid pogonom dostupna u razini opreme techno i našeg testnog E-Tech Engineered 145 hibrid.

Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid Izvor: Promo fotografije / Autor: Z.M.

Renault je prilikom predstavljanja ove posebne serije u lipnju prošle godine naveo kako E-Tech Engineered posebno izdanje obiluje opremom koja stoji iza uspjeha inačice R.S. Line te istovremeno unosi svježinu sofisticiranim sportskim bojama i materijalima, još snažnije usklađenima s aktualnim trendovima.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Ovu posebnu seriju krase detalji u toploj zlatnoj boji (postoji i verzija u titanij boji) na dijelovima kao što su spojler po uzoru na Formulu 1, ugrađen u donji dio prednjeg odbojnika, te ukrasni umetci na bočnim stranama i donjem dijelu stražnjeg kraja, kao i oznake na naplatcima. Još jedno upečatljivo obilježje svih modela iz serije jest prepoznatljivi logotip marke u obliku dijamanta i sjajno crna slova u nazivu modela na prednjem i stražnjem kraju.

Cjelokupan izgled zaokružuje nova oznaka E-Tech Hybrid ili Plug-In Hybrid na vratima prtljažnika koju dijele svi elektrificirani Renaultovi modeli. Tu je još i odvažna i elegantna grafička oznaka na vozačevim vratima, a svi modeli iz serije dostupni su u različitim bojama. Naš je testni model imao doplatnu kombinaciju Universal metalik bijele boje kaorserije s crnim krovom.

I inače je vanjski izgled Mégane Conquesta spoj elegancije i robusnosti, doista jedinstvenog izgleda. Treba naglasiti Mégane Conquest na CMF-B platformi kompaktnih automobila Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse. Ista se platforma također koristi za najnovije generacije Clija i Captura.

Mégane Conquest je sljedećih dimenzija: duljina 4568 mm, visina 1576 mm, širina 1821 mm (s otvorenim retrovizorima 2034 mm), međuosovinski razmak 2720 mm. Izraženim razmakom od tla (200 mm), povišenom, mišićavom bočnom linijom i snažnim ramenima, Mégane Conquest svojim se dizajnom savršeno uklapa u svijet SUV-ova.

Prednja i stražnja zaštita podvozja te zaštitni lukovi blatobrana dodatno ističu izgled SUV-a. Pritom linija krova koja se slijeva prema stražnjem dijelu i linija prozora zajedno tvore okretan i vitak dizajn jednog SUV coupéa, koji se proteže prema stražnjim prozorima i vizualno čini automobil još dinamičnijim.

Njegov prtljažnik u hibridnoj verziji je obujma 480 l (513 l mikrohibrid), ima i povišenu podnicu koja se može spustiti kako bi se povećao obujam prtljažnika ili podići kako bi se pohranila teža prtljaga. Prtljažnik može narasti do 1263 l (1296 l mikro hibrid) preklapanjem naslona stražnje klupe u omjeru 2/3:1/3 kako bi se dobila ravna podnica.Težina testnog vozila je 1435 kg.

Treba napomenuti kako naš testni model Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid može vuči najveća masu prikolice s kočnicama od 760 kg, a bez kočnice 750 kg.

Gornji dio je fluidan i dinamičan poput limuzine. Radi se o stvarno elegantnom vozilu, s visokom linijom struka i odsječenom linijom krova, a sve to pojačano kromiranim trakama i staklenim krovom.

Prednja maska s većim Renaultovim znakom ističe se u njezinu središtu, a obrubljena je cnim elementima koji vozilu daju još sportskiji izgled. Ispod nje, istaknut prednji odbojnik vozilu daje još dinamičniji izgled, a zaštita podvozja čini ga još robusnijim.

Full LED prednja svjetla s Renaultovim prepoznatljivim svjetlosnim potpisom u obliku slova 'C' simbol su elegantnog i dinamičnog dizajna novog Méganea Conquesta. Stražnji kraj također krasi potpis u obliku slova 'C' s trakom koja se proteže cijelom širinom poklopca prtljažnika, ističući napete elegantne linije i njegov prepoznatljiv izgled.

Bočni profil Méganea Conquesta jedna je od njegovih najupečatljivijih karakteristika. Dinamične linije SUV-a prepoznatljive su već na prvi pogled jer spajaju eleganciju s robusnošću i dinamičnošću.

Ukupna veličina cijelog vozila rezultirala je fluidnijim profilom, dok crni, umjesto kromiranih detalja, kao što su ukrasna linija koja uokviruje prozore, bočni zaštitni profili vrata i umetci na prednjem odbojniku ističu njegov stav.

Naš je testni Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid imao atraktivne aluminijske naplatke tamne boje E-Tech engineered od 18 cola sa zlatnim detaljima te zimskim gumama Continental WinterContact TS 850 P dimenzija 215/55R18, koje dodatno ističu njegovu sportsku narav.

Unutrašnjost

U unutrašnjosti testnog Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrida također prevladava vizualni sklad zahvaljujući presvlakama sa šavovima u toploj zlatnoj boji i zlatnim ukrasnim umetcima na armaturnoj ploči i zračnim otvorima. Upravljač krasi slovo E, čime se odražava pripadnost obitelji vozila E-Tech. Jednako je tako dizajn pragova vrata usklađen s oznakom na vanjskom dijelu karoserije. Svi ti novi detalji zaslužni su za još elegantniji cjelokupan izgled vozila.

Opremljen je digitalnom instrumentnom pločom sa zaslonom u boji veličine 10,2”, zbog čega nudi personalizirano i intuitivno iskustvo vožnje.

Središnja konzola nudi obilje prostora za odlaganje, kao i sustav bežičnog punjenja pametnog telefona, bočne pretince i mrežicu za odlaganje na suvozačevoj strani. Na središnjoj konzoli nalazi se i elektronička automatska parkirna kočnica s funkcijom Auto-Hold koja je dostupna već od prve razine opreme. U višim razinama opreme, kao u našem slučaju, dostupan je 9,3-inčni okomiti dodirni zaslon koji putnički prostor čini još suvremenijim (7-inčni vodoravni zaslon u ostalim razinama opreme).

Naš je Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid opremljen elektroničkom ručicom mjenjača e-Shifter (bez mehaničkog prijenosnog kabela) koju inače nalazimo u najvišim razinama opreme novog Clija i Captura.

Elegantan dizajn armaturne ploče u skladu je s vanjštinom Méganea Conquesta i krase ga najsuvremenije ergonomske značajke. Gornji dio obložen je mekom pjenom, a svaka se inačica odlikuje ekskluzivnim ukrasnim umetcima koji se protežu širinom armaturne ploče.

Od prve razine opreme nadalje, ručice vrata i ventilacijski otvori ukrašeni su kromom, a ručica mjenjača presvučena je kožom. Od druge razine opreme dostupni su i upravljač presvučen kožom, kromirani umetci koji krase armaturnu ploču i držač čaša te pjenaste obloge gornjeg dijela vrata.

Osim opcije bežičnog punjenja, Renault Mégane Conquest ima i četiri USB utičnice (dvije sprijeda i dvije straga) za punjenje elektroničkih uređaja. Pretinci u vratima dovoljno su veliki da u njima pohranite 1,5-litrene boce.

Vozač i suvozač mogu uživati u udobnom i ergonomičnom povišenom sjedećem položaju. Putnici na stražnjoj klupi mogu osloniti ruke na (uklonjivi) široki središnji naslon, kao i podešavati ventilacijske otvore na stražnjem dijelu središnje konzole. Sve inačice serijski su opremljene automatskim klima-uređaj s pročišćivačem zraka. Pojedine inačice Méganea Conquesta dostupne su s panoramskim krovom za još svjetliji putnički prostor.

Unutrašnjost Méganea Conquesta krase raznovrsne presvlake. U prvoj razini opreme dostupne su presvlake od tkanine, dok su sjedala viših inačica presvučena mješavinom umjetne kože i tkanine (kožnate presvlake dostupne su uz nadoplatu). Inačica E-Tech Engineered 145 hibrid uključuje presvlake u kombinaciji kože i materijala Alcantara nalik brušenoj koži sa zlatnim prošivima.

Povezano i prilagođeno iskustvo vožnje

Zahvaljujući ekosustavu Renault EASY CONNECT, iz Méganea Conquest možete pristupiti nizu povezanih usluga putem aplikacije MY Renault ili novog multimedijskog sustava Renault EASY LINK. Osim povezanosti s 4G mrežom tu su i dodatne usluge koje pružaju partneri kao što su Google (pretraživanje odredišta) i TomTom (informacije o prometu u stvarnom vremenu i kritičnim točkama).

Od daljinskog povezivanja s vozilom do informacija o prometu u stvarnom vremenu, uključujući slanje odredišta vozilu i pješačke upute za zadnju dionicu rute, lociranje vozila i (uskoro dostupno) daljinsko otključavanje i zaključavanje vozila, svi sustavi nude jedinstvenu povezanost u vozilu i izvan njega uz pomoć pametnog telefona. Multimedijski sustav Renault EASY LINK i karte u vozilu automatski se i redovito ažuriraju preko interneta.

Multimedijska platforma Renault EASY LINK dostupna je u tri inačice, kompatibilne sa sustavima Android Auto™ i Apple CarPlay: sa 7-inčnim zaslonom, sa 7-inčnim zaslonom i ugrađenom navigacijom te s 9,3-inčnim zaslonom i ugrađenom navigacijom. Praktično i ergonomično sučelje ovog sustava nadahnuto je pametnim telefonima. Korisnici mogu izrađivati profile i prilagođavati zaslone odabirom widgeta kako bi svi putnici mogli pristupiti omiljenim aplikacijama.

Mi smo imali i doplatno BOSE ozvučenje za odličan zvuk unutar kabine.

MULTI-SENSE: personalizirani doživljaj

Uporabom Renaultove tehnologije MULTI-SENSE vozači mogu prilagoditi vožnju svojem raspoloženju. Primjerice, mogu prilagoditi mapiranje motora, rada upravljača, ambijentalnog osvjetljenja i postavki digitalnog zaslona instrumentne ploče. K tome su im na raspolaganju tri načina rada: Eco, za smanjenje potrošnje i emisija CO2; Sport, za snažnija ubrzanja i sportski osjećaj upravljanja; MySense (zadani način rada), za savršeno prilagođen doživljaj vožnje.

Postavkama sustava MULTI-SENSE moguće je pristupiti putem multimedijskog sustava Renault EASY LINK u vozilu ili pritiskom posebnih tipki na središnjem zaslonu. Vozači jednim dodirom prsta mogu otvoriti prozor sustava MULTI-SENSE i zatim mijenjati postavke ili birati između osam boja ambijentalnog osvjetljenja.

Ovisno o odabranom načinu rada, vozači mogu birati koji će podaci biti prikazani na zaslonu instrumentne ploče, primjerice potrošnja goriva u načinu rada Eco ili snaga i okretni moment u načinu rada Sport.

Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid
  • Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid
  • Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid
  • Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid
  • Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid
  • Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid
    +47
Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Sustavi pomoći u vožnji i sigurnosne značajke

Mégane Conquest opremljen je najnaprednijim sustavima za pomoć u vožnji koji vožnju čine sigurnijom i bezbrižnijom, uključujući sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama. Napredni sustavi za pomoć u vožnji podijeljeni su u tri skupine – vožnja, parkiranje i sigurnost, a zajedno tvore koncept Renault EASY DRIVE.

Skupina 'vožnja' uključuje sljedeće: Sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama (kao u našem slučaju); Adaptivni tempomat (s funkcijom Stop&Go); Automatsko uključivanje/isključivanje dugih svjetala.

Skupina 'sigurnost' uključuje sljedeće: Aktivni sustav kočenja u nuždi; Upozorenje na vozilo u mrtvom kutu; Prepoznavanje prometnih znakova s upozorenjem na prekoračenje brzine; Upozorenje na izlazak iz traka i sustav za održavanje vozila u prometnom traku.

Skupina 'parkiranje' uključuje sljedeće: 360-stupanjsku kameru; Upozorenje na nadolazeći promet straga; Prednje, stražnje i bočne parkirne senzore; Sustav za pomoć pri parkiranju (Easy Park Assist).

E-Tech hibridni pogonski sklop ukupne snage 143 KS

Renault je u Mégane Conquest odlučio ugraditi istu inovativnu hibridnu tehnologiju kao i u Clio, Captur i Mégane. Tehnologija E-Tech hibrida Renaultova je inovacija za koju je prijavljeno više od 150 patenata i koja se temelji na iskustvu u Formuli 1, ponajviše u pogledu prikupljanja i obnavljanja energije. Hibridni motor E-Tech temelji se na serijsko-paralelnoj arhitekturi. Njegove su prednosti brojne: maksimalan broj kombinacija rada termičkog i električnog motora uz smanjenje emisija CO2.

Hibridni motor E-Tech ukupne snage 143 KS (105 kW) temelji se na 1,6-litrenom četverocilindričnom benzinskom motoru nove generacije koji je konstruiran unutar Alijanse. Posebno je prilagođen za hibridna vozila i opremljen filtrom krutih čestica koji smanjuje emisije onečišćujućih tvari. Razvija 69 kW (94 KS) te mu pomažu dva elektromotora – glavni električni motor (36 kW/49 KS) i visokonaponski elektropokretač-generator (15 kW/20 KS).

Ubrzanje od 0 do 100 km/h našeg modela je solidnih 10,8 sekundi, a krajnja brzina ne pretjerano visokih, ali posve dovoljnih 172 km/h.

Kombiniran je s inovativnom konstrukcijom mjenjača bez spojke s više načina rada. Revolucionarna kombinacija električnih motora i dog-clutch mjenjača optimizira promjene stupnjeva prijenosa i čini ih uglađenijima. Ova arhitektura, osmišljena kako bi se smanjila potrošnja goriva, rezultat je Renaultova bogatog iskustva u Formuli 1.

Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid je opremljen baterijom kapaciteta 1,2 kWh (230 V) koja znatno smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2. U gradskoj vožnji čak 80 posto vremena radi na električni pogon, što omogućuje uštedu goriva do 40 posto u usporedbi s termičkim motorom. Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid se odlikuje malom potrošnjom goriva (4,9-5,2 l/100 km) i niskom razinom emisija CO2 (108 g/km prema WLTP-u).

Baš kao i kod električnog vozila, baterija se puni tijekom usporavanja i kočenja, a može se puniti i viškom energije koju oslobodi termički motor kada se vozilo kreće optimalnom brzinom. Učinkovitija vožnja s jednom pedalom s B načinom rada omogućuje efikasan oporavak baterije pogonskog sklopa, pa u većini slučajeva nije niti potrebno pritiskati kočnicu da bi vozilo usporilo. Budući da se struja dovodi u bateriju, B način rada također ima prednosti u dometu.

Sve to rezultira tihim i uglađenim radom uz minimalne gubitke energije. U posve električnom načinu rada maksimalna brzina našeg testnog vozila iznosi 75 km/h.

Usporedimo li prethodno testirane Nissan Juke Hybrid, Clio E-Tech Engineered 145 Hibrid te Daciju Jogger Hybrid 140; sva tri modela s identičnim E-Tech hibridnim pogonskim sklopom, normalno je da je testni Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid možda i najmanje agilan. To je zato jer mu je težina nešto veća od ostala tri modela s identičnim pogonskim sklopom, a osim toga ne ide mu niti posebno na ruku tip karoserije (osim u slučaju Joggera). Razlika je naravno i u dimenzijama guma ova četiri modela, pa tu ne bi niti trebalo ulaziti u neka posebna objašnjenja.

Treba reći, kako je testirana verzija Méganea Conquesta E-Tech Engineered 145 hibrid sa 143 KS i nakon tjedan dana u vožnji besprijekorna. Vožnja Mégane Conquestom je uglađena, uz automatsko pokretanje u električnom načinu rada. Budući da je mjenjač izveden bez spojke, za pokretanje nije nužan termički motor, a trenutačna isporuka okretnog momenta osigurava žustro pokretanje i niže emisije CO2.

Vozač ne mora brinuti ni o čemu jer hibridna tehnologija E-Tech prilagođava vožnju automatski i neprimjetno. Toliko je svestrana da se prilagođava svim vrstama ceste i svim korisnicima. Prikladan je za sve one koji uporabom električnog pogona žele uštedjeti gorivo, ali i za vozače koji žele smanjiti potrošnju i pritom zadržati svoje navike za upravljačem.

Sigurnim voznim svojstvima pridonose učinkoviti stražnji ovjes koji osigurava veću stabilnost prilikom brze vožnje zavojima. Bočno gibanje ograničeno je čak i na najzahtjevnijim cestama, dok je udobnost poboljšana optimizacijom amortizera. Povrh toga, učinkovitost šasije poboljšana je preciznim i izravnim upravljanjem, dok je okretnost vozila impresivna.

Rad pogona prikazuje se u stvarnom vremenu na zaslonima instrumentne ploče i multimedijskog sustava te uključuje animirani dijagram protoka energije koji pokazuje smjer kretanja energije i odabrani pogon (električni, benzinski ili hibridni). Prikaz snage na instrumentnoj ploči prilagođava se jakosti pritiska na papučicu gasa te prikazuje faze prikupljanja energije (otpuštanje pritiska s papučice gasa, kočenje). Naposljetku, pokazivač napunjenosti baterije s lijeve strane instrumentne ploče prikazuje raspoložive zalihe električne energije u stvarnom vremenu, kao i potrošnju ovisno o odabranom pogonu i/ili vrsti ceste.

Za kraj, Renault Mégane Conquest kreće s modelom equilibre TCe 140 EDC po cijeni od 29.190 eura, model techno TCe 140 EDC kreće od 31.690 eura, techno E-Tech 145 hibrid od 33.490 eura. Slijedi verzija R.S. Line TCe 140 EDC od 34.490 eura, R.S. Line TCe 160 EDC od 35.990 eura. Renault Mégane Conquest E-Tech Engineered 145 hibrid sa 143 KS kreće po cijeni od 36.690 eura, dok naš testni model sasvim opcijama (sustav za pomoć u vožnji i prometnim gužvama; multimedijski radio BOSE s dodacima, krov crne boje, rezervni kotač smanjenih dimenzija, metalik bijela boja) stoji 38.520 eura.