Količina prodanih BEV, PHEV i FCEV vozila globalno iznosi dosad gotovo 1.850.000 vozila, što je porast u odnosu na 2019. godinu i sada iznosi +17 posto
Danas se o električnim automobilima jako puno govori, a to nije samo tema koja je dominantna u EU, već u cijelom svijetu. A, tu prije svega mislimo na pogone koji bi se mogli svrstati u tri tipa; BEV (električna vozila na baterije), PHEV (plug-in hibridna električna vozila) i FCEV (električna vozila na gorivne ćelije).
No, koliko se zapravo proda takvih automobila godišnje u svijetu? Zanimljive brojke nam je ponudila švedska tvrtka, koja na svojoj stranici EV-volumes nudi prilično vjerodostojne podatke o prodaji, prije svega, gore nevedene tri grupe električnih vozila. Sami autori kažu: 'Dijelimo strast prema EV-ima (električnim vozilima) i njihovoj sposobnosti da život učine lakšim i održivijim. Električna vozila nude neusporedivu energetsku učinkovitost, operativne troškove i čistoću. Vjerujemo u njihov potencijal da automobile učine najzabavnijima, najudobnijima, najsvrhovitijima i najpristupačnijima koje smo ikad imali.'
Naravno, pronalaženje samih podataka i činjenica u ovoj dinamičnoj grani autoindustrije u nastajanju može biti dugotrajno, često i nemoguće. Sve informacije vezane na ovu temu potječu iz stotina javnih izvora i nije jednostavno konsolidirati činjenice, održavati ih ažurnima i učiniti ih dostupnima na globalno dosljedan način. Bilo kako bilo, zahvalni smo im na tome, a evo i podataka na globalnoj razini za prvih 9 mjeseci ove godine.
Dakle, količina prodanih BEV, PHEV i FCEV vozila u mjesecu rujnu je dostigla 358.100 jedinica, što je 93 posto više u odnosu na rujan 2019. i najveći mjesečni rezultat ikad zabilježen. Do danas je tako isporučeno gotovo 1.850.000 električnih vozila (sve tri grupe ukupno), što je porast u odnosu na 2019. godinu i sada iznosi +17 posto. Sada su sve regije vratile rast, a Japan je, zanimljivo, jedino tržište s trajnim padovima. Međugodišnje stope rasta za rujan bile su: Kina +72 posto, SAD +46 posto, Europa čak +163 posto, Japan -39 posto, ostali dijelovi svijeta +38 posto. Četvrto tromjesečje ili Q4 kvartal je obično najbolje tromjesečje za prodaju električnih vozila i očekuje se na svjetskoj razini preko 1 milijun isporuka u ovom posljednjem kvartalu 2020.
Zanimljiv je i podatak da je samo u Europi u rujnu broj elektrificiranih automobila prvi put nadmašio prodaju dizel automobila. S druge strane, podaci pokazuju da je za razdoblje siječanj-rujan globalno ukupno prodano 1.784.293 BEV i PHEV vozila (68 posto BEV i 32 posto PHEV). Međutim, više od polovice od te brojke ili 52,3 posto čine samo pet proizvođača automobila.
Globalna prodaja PHEV + BEV vozila je 1.784.293 jedinica
- Tesla: 316.820 (18 posto udjela)
- Volkswagen Grupa: 231.415 (13 posto udjela)
- Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansa: 139.987 (8 posto udjela)
- Hyundai-Kia: 123.519 (7 posto udjela)
- BMW Grupa: 120.620 (7 posto udjela)
Gledajući prema po proizvođačima automobila, odnosno njihovim grupama, i dodamo li BEV modelima i one PHEV, prednjači Tesla (koji imaju isključivo BEV vozila u svojoj gami proizvoda!), s 18 posto udjela, što je pad od 1 posto u odnosu na prethodno izvješće iz lipnja. Slijedi Volkswagen Grupa (13 posto), koja je povećala svoju prednost ispred Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse na 5 posto. Tako je njemački konglomerat sada na pola puta između Tesle koja je svjetski proizvođač električnih vozila broj 1 i Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse.
Treba se prisjetiti da je 2019. godine Volkswagen Grupa završila na 6. mjestu, sa 6 posto udjela, ili 2 postotna boda zaostatka za Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansom i čitavih 11 postotnih bodova iza vodeće Tesle (17 posto). Izvjesno je da bi, ako nastave ovim tempom, Nijemci mogli prestići Teslu do drugog kvartala 2021.
Iza vodećeg trojca se smjestila Hyundai-Kia, koja se popela na četvrto mjesto, a na štetu BMW Grupe, pri čemu su obje zadržale udio od 7 posto u prvoj polovici 2020. godine. Kineski konglomerat SAIC je sada na 6. mjestu, sa 110.000 jedinica, zahvaljujući uspješnim prodajnim rezultatima modela SGMW City EV-a, pa bi tako BMW Grupa mogla biti istisnuta iz najuspješnijih pet proizvođača do kraja ove godine.
S obzirom da je tržište PHEV električnih vozila ove godine raslo po stopi od 11 posto, a Tesla (+ 24 posto), Hyundai-Kia (+ 29 posto) i BMW Grupa (+ 17 posto) rastu nešto bržim tempom od prosjeka, moglo bi se reći da je u isto vrijeme Volkswagen Grupa rasla nevjerojatnom brzinom (+ 168 posto), a osim toga je ovaj proizvođač u posljednja tri mjeseca povećao količinu, pobijedivši čak i Teslu u tom aspektu.
Globalna prodaja samo BEV vozila je 1.208.367 jedinica
- Tesla: 316.820 (26 posto udjela)
- Volkswagen Grupa: 120.793 (10 posto udjela)
- Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansa: 109.095 (9 posto udjela)
- SAIC: 97.086 (8 posto udjela)
- Hyundai-Kia: 85.829 (7 posto udjela)
Gledajući samo BEV-ove, vodeća Tesla (26 posto) je izgubila je 2 posto udjela u odnosu na prvu polovicu godine, ali i dalje je 3 posto iznad rezultata iz 2019. Renault-Nissan-Mitsubishi Alijansa nastavlja gubiti udio, usljed usporavanja prodaje Nissana, smanjena za 1 posto u posljednjem tromjesečju, sada su na 9 posto udjela BEV globalnog tržišta. Alijansu je nadmašila Volkswagen Grupa, koja je ostvarila BEV udio od 10 posto, što je dvostruko više u odnosu na konačni udio iz 2019. (5 posto).
Kineski SAIC je također u porastu, skočivši na četvrto mjesto, zahvaljujući električnim vozilima Wuling i Baojun, dok je povećao svoj udio na 8 posto posto BEV tržišta, čime je kineski proizvođač automobila 2 postotna boda iznad prošlogodišnjih 6 posto.
U usporedbi s BEV + PHEV tablicom, veliki gubitnik je BMW Grupa, koja zbog velikog oslanjanja na PHEV-ove nestaje s liste 5 najboljih, što izvrsno koristi SAIC koji jako dobro stoji s BEV vozilima.