Vodeća domaća kompanija za razvoj i proizvodnju komponenti za interijere i eksterijere automobila, solinski AD Plastik, ujedno međunarodna grupacija među vodećima u branši u istočnoj Europi, značajan dio poslovanja godinama realizira na ruskom tržištu
Ipak, prvi put čine to u dramatično neizvjesnim i složenim okolnostima pa je Uprava pokrenula ‘kotač’ aktivnosti u cilju izrade različitih scenarija kao odgovora na novu krizu.
To se može iščitati iz odgovora na upit Poslovnog dnevnika pripremaju li strategiju i krizni scenarij u kojem bi bilo ugroženo poslovanje AD Plastika u Rusiji u slučaju eskalacije rata, uključujući faktor galopirajuće inflacije (ruska valuta već bilježi pad od 30 posto) te efekte na planu potražnje i kupovine novih automobila.
'Naravno da pratimo situaciju i pripremamo različite scenarije kako bismo umanjili utjecaj krize', potvrdili su iz kompanije kojom upravlja Marinko Došen.
On je ovih dana poručio da geopolitička situacija u ovom trenutku na njih ne utječe i da se zasad ne očekuje negativan utjecaj sankcija na poslovanje Grupe u Rusiji.
Efektu neutralnosti ‘kumuje’ stabilna pozicija na tom tržištu s u posljednje dvije godine 175 milijuna eura novih poslova u Rusiji, jer njihovi pogoni proizvode isključivo za tamošnje tržište i proizvodi se isporučuju isključivo proizvođačima automobila u Rusiji.
'U ovom trenutku nije bilo nikakvih promjena oko ugovorenih narudžbi i zasad naše tvornice u Rusiji rade prema planu, ali činjenica je da se suočavamo s iznimno složenim i neizvjesnim okolnostima na koje velikim dijelom nemamo utjecaj. Naša je primarna zadaća upravljati krizom koliko je to moguće i to intenzivno radimo', navode iz kompanije.
AD Plastik Grupa u ovoj godini ima 37 otvorenih projekata, a dijelom se odnose i na rusko tržište. Tako je tijekom 2022. planiran početak serijske proizvodnje novih modela vozila za koja su ugovorili poslove, a od spomenutih u vrijednosti od 175 milijuna eura najviše za Renault-Nissan-AvtoVAZ.