Iako ga je cijela marketinška, medijska te komunikacijska industrija iščekivala s velikim entuzijazmom i interesom, zbog trenutne nepovoljne epidemiološke slike i situacije, ovogodišnji Weekend Media Festival se ipak neće održati u svom poznatom opsegu i izgledu u Rovinju, no to ne znači da se njegovi pojedini dijelovi programa ipak neće prikazati u svom online, odnosno digitalnom obliku
Naime, ovogodišnja dodjela najprestižnije nagrade za digitalne kampanje SoMo Borac, koja je dio službenog programa Weekend Media Festivala, bit će organizirana u digitalnom obliku te su prijave u punom zamahu. Povodom priprema za SoMo Borac, razgovarali smo s Borisom Ličinom Borjom, Head of Digital iz I TO NIJE SVE! kreativne agencije, koji je jedan od članova žirija ovogodišnjeg SoMo Borca, najprestižnije nagrade za digitalne kampanje u regiji.
Što možemo očekivati ove godine od natjecatelja, kakvi su radovi, je li COVID-19 utjecao na radove i rezultate kampanja, te mnoštvo drugih tema, donosi Borja, ujedno jedan od osnivača SoMo Borac nagrade.
1. Borja, iako je Weekend Media Festival otkazan, SoMo Borac ide dalje? Jesu li se mijenjali uvjeti prijave i je li pandemija utjecala na pristizanje radova?
Tako je, SoMo Borac ide dalje te nismo dozvolili da nam ova nepovoljna situacija utječe na kvalitetu i realizaciju cijelog projekta. SoMo Borac će ove godine biti organiziran u online izdanju. Iako mi je žao što nećemo imati priliku družiti se u Rovinju na dodjeli nagrada, dat ćemo sve od sebe da dodjelu i druženje učinimo što zanimljivijom putem online kanala. Upravo zbog činjenice da, do praktički posljednjeg trenutka, nismo znali hoće li ovogodišnji Weekend Media Festival biti održan ili ne, unaprijed smo se pripremili na sve moguće scenarije. Najvažnije novosti su da je datum za prijavu radova pomaknut na 14. rujna, što daje dodatno vremena za prijavu radova, cijena prijave je 69 eura, a onima koji prijave četiri rada, peti dobivaju gratis. Zbog svih navedenih uvjeta, vjerujem da se itekako imamo čemu veseliti ove godine u smislu broja i opsega radova koji će doći pred žiri.
2. Tko je sve u ovogodišnjem žiriju SoMo Borca?
Ovogodišnji žiri čini ukupno 24 stručnjaka iz komunikacijske industrije iz cijele regije, a to su redom: Tomislav Bader (Švicarska), Iva Bolta (Bruketa&Žinić&Grey), Matko Buntić (404), Voljena Daničić (Direct Media), Damjan Dano (Glitch Agency), Sašo Dimitrievski (Pristop/Renderspace), Sanja Gardašević (Alicorn), Matjaž Germ (Agencija 101), Željko Glavor (Imago Ogilvy), Milena Jakovljević (Mediodrom), Zdravko Kevrešan (Drive), Milena Maksić (Ovation BBDO), Marko Mikeš (Degordian), Mario Mikić (Human), Iva Mitrović (Fullhouse Ogilvy), Selma Obarčanin (New Media People), Jan Omahen (Luna TBWA), Nenad Ristovski (Publicis/Zenith), Bojana Rogić (Aquarius), Goran Ruskuc (Communis), Bojan Šaptović (Pioniri), Matej Špoler (Infinum) te moja malenkost.
3. Ovo je jedna od najzanimljivijih i najneobičnijih godina, po pitanju poslovanja klijenata za koje agencije predaju svoje prijave za Somo Borac. Što je zajedničko većini agencija i radova ove godine?
Kao i većina agencija u regiji, tako smo i mi u I TO NIJE SVE! ove godine većinom planirali i realizirali svoje aktivnosti na digitalnim kanalima. Možemo reći da je većini agencija ove godine to zajednički kanal putem kojeg su klijenti komunicirali sa svojim korisnicima. To naravno ne čudi, jer nam je godina praktički počela s lockdownom te smo svi zajedno morali biti još kreativniji kako bismo u potpunosti iskoristili digitalne kanale za komunikaciju s korisnicima, klijentima i javnosti. Radovi će stoga sigurno biti posebniji, a posao za žiri izazovniji. Moram priznati ipak, bar što se naše industrije tiče, veseli me što su benefiti koje nose digitalni kanali postali jasniji, ne samo tvrtkama već i korisnicima.
4. Na što sve agencije moraju obratiti pažnju prilikom prijave na SoMo Borac nagradu?
Pa, mogu reći da će ove godine konkurencija biti itekako jaka, stoga agencije moraju biti spremne na dodatno “otežane” uvjete natjecanja. Svake godine ima preko 100 prijava i žiri ni jedne godine nema lak zadatak. U ovoj godini i svim njenim specifičnostima bit će im još teže, no svaka će pobjeda zbog toga biti još slađa. Kod prijava treba obratiti pažnju na to da se dobro predstavi ono što je ključno za tu kategoriju. Na primjer, treba izbjegavati prijaviti isti video u dvije kategorije - bolje je napraviti za svaku posebno predstavljanje.
5. Što nam je ova godina donijela po pitanju digitalnih kanala?
Možda će čudno zvučati, ali ova godina je za našu industriju u regiji pozitivna. Tu naravno ne govorim o potencijalnim povećanjima budžeta ili prinosima koji su se ostvarivali, već govorim o tome da je dokazana izuzetna važnost digitalnih kanala. Već se neko vrijeme govori o digitalizaciji poslovanja ili digitalnoj pismenosti, ali ova godina je donijela konkretne rezultate. Imamo nedavno istraživanje o kojem sam govorio u jednom od vodećih Retail magazina u regiji, a pokazuje da bilježimo povećanju od skoro 50 posto u kupovini online. To je nevjerojatno bogat podatak te nam daje naslutiti što nam slijedi u godinama koje dolaze i iz pozicije klijenata i iz pozicije potrošača. Benefiti digitalnog oglašavanja su vidljivi i opipljivi. Mi danas možemo raditi custom made kampanje za B2B ili B2C segmente u vrlo kratkom roku, te ciljati njima na točno specificirane skupine. Danas je to jasno i OPG-ovima i svima koji su tek zakoračili u ovaj svijet.
6. Što možemo onda očekivati od pristiglih radova?
Vjerujem kako će ovo biti jedna od najboljih godina za SoMo Borac jer su - po onome što sam vidio - i tvrtke i agencije reagirale hrabro i dobro. Bilo je sjajnih kampanja od kojih su neke bile direktno vezane uz Koronu, a neke ne. No, aktivnosti nije nedostajalo i strašno mi je drago što ćemo ih sve imati na jednom mjestu - dodjeli SoMo Borac nagrada. Da je uistinu bilo tako mogu potvrditi i iz svoje profesionalne pozicije kao Head of Digital u I TO NIJE SVE! kreativnoj agenciji. Naime, s obzirom da je naš posao rješavanje problema, u srži nam je prigrliti promjenu te ju i prezentirati svojim klijentima. Tako smo već početkom godine, čim je izašao Sequoia Capital memo, izradili potencijalne scenarije za naše klijente kako bismo ih pripremili na ono što je uslijedilo. I to je bio dobar plan.