Električna vozila nisu jedino efikasno sredstvo smanjenja emisija ugljika koje proizvodi automobilska industrija, poručio je čelnik talijanske udruge ANFIA, upozorivši da bi električna mobilnost u Italiji mogla ugroziti više od 70 tisuća radnih mjesta
I druge tehnologije mogle bi pomoći u dekarbonizaciji industrije, ispunjavajući iste ciljeve i istodobno zadržavajući znanje, iskustvo i radna mjesta u Italiji, rekao je u utorak predsjednik udruge talijanskih proizvođača automobila Paolo Scudieri. 'Mislim na moguć opipljiv doprinos biogoriva i sintetičkih goriva i vodika', pojasnio je Scudieri, dodavši da talijanska automobilska industrija već puno ulaže u vodik.
Biogoriva i sintetička goriva čine kategoriju e-goriva, a razvijaju se kako bi omogućila kontinuirano korištenje modificiranih inačica motora s unutarnjim izgaranjem, umjesto prijelaza na komercijalna električna vozila na baterije (BEV). Isključivo fokusiranje na BEV tehnologiju, u kojoj trenutno dominiraju azijski proizvođači, ugrozilo bi po njemu oko 73.000 radnih mjesta u Italiji u idućim godinama, a električna mobilnost ne bi kompenzirala gubitak jer će prema nekim procjenama otvoriti oko 6.000 novih radnih mjesta,
Scudieri je dodao i da bi oko 450 proizvođača auto dijelova u Italiji, od ukupno njih 2.200, moglo staviti ključ u bravu jer još nisu ni počeli preusmjeravati proizvodnju na električnu tehnologiju. Europska komisija predložila je svođenje emisija ugljičnog dioksida iz autoindustrije neto na nulu do 2035., u sklopu većeg paketa mjera zaštite klime koji bi onemogućio prodaju novih vozila na fosilna goriva u EU.
O prijedlogu će idućeg tjedna raspravljati Europski parlament, napominje Reuters. U EP-u se još nije iskristaliziralo većinsko stajalište, tvrdi čelnik talijanske udruge. 'Važan će biti svaki glas, a moja je želja da naši zastupnici u Europskom parlamentu pri glasanju vode računa i o interesu svoje zemlje', rekao je Scudieri.