Fortenova grupa objavila je rezultate poslovanja za proteklu godinu. Utjecaj Covida-19 osobito se osjetio u Hrvatskoj, s obzirom na značenje turizma u državi, smatraju u grupi. Održali su, čak i povećali tržišne udjele u nizu ključnih kategorija proizvoda, realizirali nekoliko strateških projekata te su, zahvaljujući provedenim preventivnim mjerama, ublažili utjecaj krize i povećali svoju novčanu likvidnost za oko 350 milijuna kuna, na iznos od dvije milijarde kuna na kraju 2020. godine
Ukupni konsolidirani prihod iz kontinuiranog poslovanja Fortenova grupe u 2020. godini iznosio je 21 milijardu kuna, a ukupna konsolidirana prilagođena EBITDA iznosila je 1,3 milijarde kuna.
U usporedbi s pro forma konsolidiranim rezultatima Fortenova grupe iz 2019. te uz isključenje rezultata diskontinuiranog poslovanja Kompasa Ljubljana, Kompasa Poreč i Kompasove mreže za oba razdoblja, ukupni konsolidirani prihod Fortenova grupe manji je za 11,7 posto dok je na tako prilagođenoj osnovi konsolidirana EBITDA niža za 30,1 posto. Objavljeni rezultati za 2020. godinu ne uključuju Mercator jer će biti integriran u Fortenova grupu u 2021. godini.
'Pandemija Covida-19 na svemu je ostavila trag, pa tako i na rezultatima poslovanja naših tvrtki. Najveći negativan utjecaj imala je na one kompanije koje su usko vezane uz turističku industriju, odnosno HORECA kanal. Ujedno, više su bila pogođena tržišta u kojima turistička sezona ima velik utjecaj na bruto nacionalni prihod, poput Hrvatske i Crne Gore. Srbija, primjerice, nije osjetila posljedice turističke sezone, ali je i to tržište bilo suočeno sa svim drugim posljedicama pandemije. Ipak, naše su kompanije uspješno ostvarile i nadmašile svoje planove za 2020. godinu, koji su s obzirom na pandemiju prošle godine bili korigirani i predviđali su rezultate manje nego u 2019. godini', rekao je Fabris Peruško, član Upravnog odbora i glavni izvršni direktor Fortenova grupe, komentirajući rezultate za 2020. godinu.
Kada je riječ o usporedbi nekonsolidiranih rezultata temeljnih djelatnosti koji se odnose na 16 kompanija u poslovnim područjima maloprodaja, prehrana i poljoprivreda Fortenova grupe s poslovnim rezultatima u 2019., nekonsolidirani ukupni prihodi su na razini od 23 milijarde kuna u 2020. šest posto manji, a EBITDA u iznosu od 1,6 milijardi kuna niža je za 16,8 posto.
Najveći negativan utjecaj pandemija je imala na poslovanje kompanija iz Poslovnog područja prehrana jer su najizravnije vezane uz HORECA kanal i potrošnju u turističkoj sezoni te na Poslovno područje maloprodaja i veleprodaja. Uslijed toga zabilježeni su niži nekonsolidirani prihodi i EBITDA nego u godini ranije.
U odnosu na 2019., nekonsolidirani ukupni prihod poslovnog područja prehrana manji je za devet posto dok je nekonsolidirani prihod maloprodaje niži za pet posto. Nekonsolidirani prihodi u poljoprivredi su u odnosu na 2019. niži za svega jedan posto.
Nekonsolidirana EBITDA prehrane je u odnosu na rezultat ostvaren u 2019. niža za 12,5 posto dok je taj pad u maloprodaji iznosio 6,5 posto. Uslijed negativnog utjecaja velikog pada cijena svinja u posljednjem tromjesečju 2020. te pada cijena junadi i nižih prinosa poljoprivrednih kultura, EBITDA poljoprivrede niža je za 56,8 posto u usporedbi s prethodnom godinom.
Međutim i Dijamant i Frikom ostvarili su snažne rezultate jer su ne samo povećali udjele, već su imali i koristi od povećane potrošnje u Srbiji nakon što su restrikcije uslijed Covida-19 ograničavale putovanja izvan zemlje. Nadalje, Konzum je u 2020. godini, promatrano isto za isto, usprkos manjem broju turista uspio očuvati prihod od prodaje na razini 0,3 posto većoj nego 2019. godine, zahvaljujući dobrim rezultatima u upravljanju lancem opskrbe i korištenju prednosti svojih formata dućana i online ponude.
'Kako Konzum ostvaruje oko 40 posto svojih ukupnih prihoda i oko 70 posto godišnje EBITDA u četiri mjeseca, od lipnja do rujna, rezultati koji su postignuti u 2020. godini zaista su odlični. Gledajući cijelu Fortenova grupu, ukupan negativan utjecaj pandemije, kao i negotovinskih tečajnih razlika, nažalost nije bilo moguće nadoknaditi, ali s obzirom na projekte koje smo započeli već u 2021., očekujemo poboljšanje rezultata. U iduće dvije godine planiramo i refinanciranje duga Fortenova grupe uz povoljnije uvjete, što će ojačati financijsku poziciju kompanije', rekao je James Pearson, izvršni direktor za financije Fortenova grupe.
Peruško je napomenuo da je zadovoljan rezultatima poslovanja, unatoč krizi uzrokovanom pandemijom. Osiguran je, kaže, neprekinut lanac opskrbe tržišta u uvjetima pandemije, prošle godine preuzeta je i osječka mljekara Meggle te nedavno lansiran novi mliječni brend Kravica kraljica.
'Također, ulaganja Jamnice u razvoj u prošloj godini rezultirala su lansiranjem primjerice novog proizvoda Botanice te u ovoj godini prve alkoholne gazirane vode Barts u Hrvatskoj, koja sada jača distribuciju', rekao je i zaključio:
'Gledajući unaprijed, dva velika projekta koja će pozitivno utjecati na naše rezultate u 2021. godini su prodaja Poslovnog područja zamrznute hrane i integracija Mercatora. Nadamo se da će već ove godine i turistička sezona biti bolja od prošlogodišnje, uoči povratka pune turističke sezone u 2022. godini.'