Nakon što su u HAC-u razotkrivene milijunske afere, na vidjelo je izišlo da su tu tvrtku potkradali baš svi: od direktora, izvođača radova do najobičnijih radnika!
Neki su novac uzeli na bojenju tunela, neki na naplati cestarine, neki na izmjenama trasa dionica ili dodatnim građevinskim radovima... Sada je na adresu Večernjeg lista stigao
popis sa 139 zaposlenika HAC-a koji navodno varaju na naknadi za prijevoz tako što lažno prikazuju veći broj kilometara koje moraju prijeći od kuće do posla.
Prema tom popisu, koji sadrži ime i prezime zaposlenika, adresu stanovanja, točno radno mjesto unutar HAC-a te stvarni i prijavljeni, tj. povećani broj kilometara do kuće, neki su radnici radi veće naknade lažno prijavili 10, 15, 20, 25, pa i 30, odnosno 60 i 70 kilometara više! Prema kolektivnom ugovoru, zaposlenici HAC-a imaju pravo na naknadu u vrijednosti 10 litara eurosupera 95 za prijeđenih 100 kilometara. Maksimalan je pak mjesečni iznos koji radnik na ime naknade za prijevoz može dobiti – 1500 kuna.
Tako, primjerice, zaposlenik koji od kuće do HAC-a mora prevaliti 10 kilometara u jednom smjeru, odnosno 20 u dva, uzimajući u obzir da u mjesecu ima 22 radna dana i da litra eurosupera 95 stoji 8,70 kn, mjesečno na ime naknade za prijevoz dobije oko 380 kuna. Ako umjesto 10 kilometara prijavi da do kuće ima 30 kilometara, naknada za prijevoz povećava se na čak 1150 kuna. Što je lažni broj kilometara veći, to je i naknada za prijevoz veća, ali ne smije prijeći 1500 kuna, a to znači da oni koji su prijavili da žive i 70 kilometara udaljeno od HAC-a od toga nemaju ništa jer ne mogu dobiti veću svotu od navedene. Da je svaki od 139 radnika HAC-a prevario samo za dodatnih 10 kilometara (što je minimalan iznos), to bi značilo da je HAC mjesečno oštećen 50-ak tisuća kuna, odnosno godišnje 600 tisuća. Popis s napumpanim kilometrima dostavljen je i upravi HAC-a iz koje su pak poručili da su ga proslijedili HAC-ovoj unutarnjoj kontroli kako bi se ustanovilo je li on vjerodostojan, odnosno potkrada li se tvrtku na naknadama za prijevoz.
Večernji doznaje da u HAC-u svaki zaposlenik u kadrovskoj službi sam prijavljuje koliko kilometara mora prijeći od kuće do posla i vrlo vjerojatno nitko od nadređenih ne provjerava je li ta kilometraža točna ili nije.