Atlantska plovidba zabilježila je u 2021. godini rast prihoda od 147 posto, uzlet EBITDA od 663 posto, te neto dobit od 447,7 milijuna kuna
U 2021. Atlantska plovidba prevezla je 7,01 milijuna tona tereta, što je povećanje od 4,1% u odnosu na isti period prethodne godine. Od tog tereta 63,6% činio je ugljen, 25,2% manji rasuti teret, 9,3% željezna ruda, dok je žito činilo preostalih 1,86%.
Tvrtka trenutno upravlja s 12 plovila, od kojih je pet klasificirano kao Panamax, pet kao Supramax, a dva kao Handy. Od toga je četiri zaposleno na dugoročni najam (> 1 godine), dok je 8 zaposleno u kratkoročni najam (< 1 godine). Tijekom 2021. godine iskorištenost flote iznosila je 95,4%.
Prema podacima Društva, prosječna dnevna vozarina u 2021. stalno je rasla tijekom cijele godine, da bi tek u prosincu 2021. počela opadati. To znači da je u siječnju 2021. iznosila 11.428 USD, dok je na najvišoj točki, u studenom 2021., iznosila iznosio je 23.428 USD, što predstavlja povećanje od 105%, pa je u prosincu pao na 22.529 USD, što i dalje predstavlja veliki porast od 97% u odnosu na početak godine. To bi značilo da je prosječna dnevna vozarina u 2021. godini iznosila 17.062 USD.
Tvrtka je napomenula da je od početka 2021. oporavak tržišta, posebno potaknut kineskim gospodarstvom (i potražnjom za ugljenom i željeznom rudom) pozitivno utjecao na njezino poslovanje. Odluka o zabrani uvoza ugljena iz Australije izazvala je veća kašnjenja i preusmjeravanje izvoza prema Indoneziji. To se najviše očituje u prosječnim dnevnim cijenama na spot tržištu, pri čemu kategorija Capesize dostiže 87.000 USD, Panamax 38.000 USD, Supramax 32.000 USD i Handysize 30.000 USD. U kombinaciji s povećanjem cijene otpada s 400 USD/l na 600 USD/l zbog viših vozarina, to je utjecalo na odluku Društva da započne pregovore o izgradnji dva nova broda, u kategoriji Kamsarmax.
Sveukupno, sva su ova kretanja pozitivno utjecala na poslovne prihode Društva koji su porasli za 147% i iznosili su 793,8 mil. kuna. Poslovni rashodi iznosili su 297 mil. kuna, što je smanjenje od 7% u odnosu na isto razdoblje lani, uglavnom uzrokovano vrijednosnim usklađivanjem u prethodnom razdoblju. Materijalni troškovi porasli su za 14%, dok su troškovi osoblja ostali otprilike isti.
Uz veće poslovne prihode i niže poslovne rashode, EBITDA je iznosila 564,5 mil. kuna, što je povećanje od 663% u odnosu na prethodnu godinu. To bi također značilo da je EBITDA marža bila znatno viša i iznosila je 70,7% (u odnosu na 22,9% u 2020.). Društvo je zabilježilo EBIT od 496,7 milijuna kuna, u usporedbi s 3,1 milijun kuna u 2020.
To bi također značilo da je neto prihod značajno povećan i iznosio je 447,2 milijuna kuna, što je znatno bolje u odnosu na neto gubitak od 46,7 milijuna kuna u 2020. godini.