Britanski regulator za tržišno natjecanje (CMA) usvojio je paket mjera koje bi uz podršku tehnologije trebale pojačati konkurenciju u bankovnom sektoru i smanjiti troškove za građane i poduzeća kroz bolji uvid u račune i razmjenu podataka s više pružatelja usluga
Starije i veće banke ne moraju snažno konkurirati jedna drugoj kako bi privukle klijente, a male i novije banke teško pronalaze načina da prošire poslovanje. ‘To znači da mnogi ljudi plaćaju više nego što bi trebali i da nemaju koristi od novih usluga’, utvrdili su u CMA.
Četiri velike britanske banke kontroliraju 77 posto tržišta bankovnih računa i više od 80 posto računa malih poduzeća i ti se tržišni udjeli nisu značajnije mijenjali proteklih godina, unatoč brojnim istragama u sektoru.
Stoga regulatori žele ubrzati tehnološke inovacije, tražeći od banaka da najkasnije do 2018. usvoje takozvani sustav ‘otvorenog bankarstva’. Taj će sustav omogućiti građanima i malim poduzećima da putem digitalne aplikacije i mobilnih telefona sigurno dostavljaju svoje podatke drugim bankama - pored matične - kako bi uspješnije upravljali svojim računima kod više banaka i uspoređivali cijene njihovih usluga.
Dodatno CMA želi klijentima olakšati prebacivanje računa, što trenutno godišnje čini tek tri posto građana i četiri posto poduzeća. Time bi građani u prosjeku mogli uštedjeti 92 funte godišnje, a poduzeća oko 80 funti, procjenjuju regulatori.
Još veće uštede - u prosjeku 180 funti godišnje - naziru se za građane koji mjesečno prekorače ‘dopušteni minus’ na tjedan ili dva, napominju.
Uveli su i konkretne mjere podrške građanima i poduzećima koji ad-hoc prekorače ‘dozvoljeni minus’. Banke na naknadama za takva prekoračenja zarađuju 1,2 milijarde funti godišnje a ubuduće će biti obvezne upozoriti klijente na prekoračenje i obavijestiti ih o razdoblju poštede kako bi izbjegli troškove. Istraživanja su pokazala da takva upozorenja, povezana s mobilnim bankarstvom, znatno smanjuju troškove za klijente.
Banke će također morati utvrditi mjesečni limit naknada za prekoračenja i obavijestiti o tome klijente.